Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 00:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 października 2019, 22:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 14
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Cześć,

chciałbym Wam przedstawić moją Międzynarodówkę - a dokładniej Żuka A03(tak ma w dowodzie) z 1979r po niewielkich modyfikacjach :lol:

Żuk swoje imię zawdzięcza opowieściom właściciela, według których został stworzony do odbywania tras międzynarodowych. W swoim życiu miał odwiedzić między innymi Szwajcarię(pewnie Kaszubską) i Szwecję(pewnie tą w zachodniopomorskim). Aby uprzyjemnić dalekie podróże Żuk przeszedł szereg modyfikacji. Widać, że większość z nich została zrobiona z głową(oczywiście, że są rzeźbą) i bez druciarstwa. Żuk zyskał dodatkową przestrzeń za przednimi siedzeniami w której udało się wygospodarować miejsce do spania(kanapa z Tarpana :D ). Pod łóżkiem znajdują się schowki,a za fotelem kierowcy umiejscowiony został akumulator(po przeciwnej stronie zamiast wnęki na akumulator jest schowek z dostępem od zewnątrz - coś jakby skrzynka na pasy). W kabinie zostały zamontowane fotele z jakiegoś VW, również klapa silnika w środku wygląda na rzeźbioną. Na drzwiach zawitały podłokietniki z Dużego Fiata. Żukowskie manipulatory od sprzęgła, hamulca oraz gazu zostały zastąpione tymi z Fiata 125P(zresztą serwo hamulcowe wraz z pompą to też chyba DF). Na domiar złego została zamontowana regulowana kolumna kierownicza z Poloneza(wraz z kierownicą) Szoferka prócz tego, że została przedłużona to została także.... przesunięta do przodu. Co z tego, że koła teraz nie trafiają w nadkola i największe opony jakie się da zamontować to 195/70R15(chyba - w fazie testów).. Ważne, ze długość paki pozostała bez zmian :lol: . Pod kabiną znajduje się silnik z.... Wołgi. Chyba największe przekleństwo tego pojazdu. Na przykład pasująca pompę wody za normalne pieniądze zakupiłem dopiero na Ukrainie. Dodatkowo Żuk otrzymał powiększony zbiornik paliwa - rzekomo 110l, moim zdaniem max 90l, jak zatankuje do pełna to się pochwalę. Kolejną z modyfikacji jest wzmocnione zawieszenie z tyłu poprzez dodanie sprężyn. Jak już jesteśmy z tyłu pojazdu to tutaj taka ciekawostka - podobno burty paki są zrobione z barier energochłonnych.

A teraz najciekawsze czyli zdjęcia,a po nich jeszcze kilka linijek o tym co sie dzieje z Żukiem teraz:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co teraz dzieje się z Międzynarodówką? Ogarniam i przywracam o życia. Długi postój(podobno 4lata) zaowocował kilkoma usterkami. W toku prac okazało się, że instalacja elektryczna jest w opłakanym stanie, zamiast jej reanimacji podjąłem decyzję o zmianie instalacji elektrycznej na taką z Poloneza "minusa". Zmieniam też front na zwyczajny naiwniakowy, dodaję trochę gadżetów pasujących do klimatu samochodu stworzonego do transportu dalekobieżnego. W niedalekiej przyszłości zostanie zmieniony silnik(oczywiście, że na diesla), a także przerobiona paka. I pewnie wiele więcej więc... Po co ja to kupiłem? Do dziś nie wiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 08:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 385
Lokalizacja: gdynia
Gdzieś już widziałem takiego z takim zezem ;)

_________________
Nysa T522 90'
Nissan Cherry 83'
Fiat 126p 125p 82'
Niewiadow n126 75'
Trabanta 601 72'
Wsk 125 58'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 14:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 272
piotr1eo pisze:
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...
To chyba najodpowiedniejsze stwierdzenie. Choć mi się jeszcze ciśnie jakieś zgrabne: na litość boską :lol:
mp93 pisze:
Po co ja to kupiłem? Do dziś nie wiem.
Wielu z nas zadaje sobie to pytanie patrząc na to co przyszło nam sprowadzić do "garażu".

Sposób montażu i filozofia podparcia dodatkowych sprężyn w tylnym zawieszeniu :twisted: :idea:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 16:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4892
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Niezła rzeźba :D Ale z klimatem, faktycznie :D Trochę przypomina mi te wszystkie przeróbki sąsiadów zza wschodniej granicy, z których swego czasu mieliśmy niesły ubaw :D
Ale mimo tego, że pokraczny i dziwaczny ma coś w sobie :) Nie zepsuj go :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 22:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 129
Pojazd: Żuk 82
Właśnie! Nie popsuj!! :D
Powodzenia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2019, 07:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 87
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Mocne używki kiedyś mieli... "potrzymaj mi piwo" było stanem niewystarczającym do stowrzenia tego pojadu, tu chyba już było "ja nie zrobię?!? Szwagier bierz spawarkę !!"
Ciekawy okaz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2019, 21:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 14
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
piotr1eo pisze:
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...

Nie da się tego lepiej określić.

Staram się go nie zepsuć.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 19:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1797
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
silnik z wołgi fajnie jeździ, tylko to spalanie...

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2019, 10:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 czerwca 2017, 15:11
Posty: 5
Lokalizacja: Podolany/Dobra
Pojazd: Żuk A06 z 1980r
Oryginału z tego nie zrobisz, ale baza do zabawy i przeróbek świetna :)
Proponował bym Ci wykonać półkę nad przednią szybą, na całej szerokości kabiny coś tak jak mają niższe ciężarówki. Miałem tak w Żuku i pomimo że jestem osobą dość wysoką (187cm) nie przeszkadzała mi podczas jazdy, jedynie jak stałem pierwszy na światłach to trzeba było się trochę pogimnastykować żeby widzieć kiedy się zmienią. Miejsca na drobne szpargały było aż nadto, poza tym z zewnątrz nie było widać co tam leży, a Żuk wiadomo że się zamyka jak zamyka :D Fotek niestety nie mam dużo na której ją widać:
Obrazek
Obrazek
Kolejna rzecz - czerwone Żukowskie lampki wykorzystałem do nocnego oświetlenia kabiny i przestrzeni pasażerskiej - zamontowana na tylnej przegrodzie pod sufitem - w nocy nie oślepiała, a było świetnie widać co gdzie w kabinie jest. Z zewnątrz efekt też dość ciekawy:
Obrazek
Koleje - mi aż się prosi wstawić w tylne okna jakieś PRLowskie firanki albo zasłonki :D

_________________
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2019, 14:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 11
Pojazd: Junak M10 1963
Podoba mi się. :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MSN [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net