Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 października 2019, 22:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Cześć,

chciałbym Wam przedstawić moją Międzynarodówkę - a dokładniej Żuka A03(tak ma w dowodzie) z 1979r po niewielkich modyfikacjach :lol:

Żuk swoje imię zawdzięcza opowieściom właściciela, według których został stworzony do odbywania tras międzynarodowych. W swoim życiu miał odwiedzić między innymi Szwajcarię(pewnie Kaszubską) i Szwecję(pewnie tą w zachodniopomorskim). Aby uprzyjemnić dalekie podróże Żuk przeszedł szereg modyfikacji. Widać, że większość z nich została zrobiona z głową(oczywiście, że są rzeźbą) i bez druciarstwa. Żuk zyskał dodatkową przestrzeń za przednimi siedzeniami w której udało się wygospodarować miejsce do spania(kanapa z Tarpana :D ). Pod łóżkiem znajdują się schowki,a za fotelem kierowcy umiejscowiony został akumulator(po przeciwnej stronie zamiast wnęki na akumulator jest schowek z dostępem od zewnątrz - coś jakby skrzynka na pasy). W kabinie zostały zamontowane fotele z jakiegoś VW, również klapa silnika w środku wygląda na rzeźbioną. Na drzwiach zawitały podłokietniki z Dużego Fiata. Żukowskie manipulatory od sprzęgła, hamulca oraz gazu zostały zastąpione tymi z Fiata 125P(zresztą serwo hamulcowe wraz z pompą to też chyba DF). Na domiar złego została zamontowana regulowana kolumna kierownicza z Poloneza(wraz z kierownicą) Szoferka prócz tego, że została przedłużona to została także.... przesunięta do przodu. Co z tego, że koła teraz nie trafiają w nadkola i największe opony jakie się da zamontować to 195/70R15(chyba - w fazie testów).. Ważne, ze długość paki pozostała bez zmian :lol: . Pod kabiną znajduje się silnik z.... Wołgi. Chyba największe przekleństwo tego pojazdu. Na przykład pasująca pompę wody za normalne pieniądze zakupiłem dopiero na Ukrainie. Dodatkowo Żuk otrzymał powiększony zbiornik paliwa - rzekomo 110l, moim zdaniem max 90l, jak zatankuje do pełna to się pochwalę. Kolejną z modyfikacji jest wzmocnione zawieszenie z tyłu poprzez dodanie sprężyn. Jak już jesteśmy z tyłu pojazdu to tutaj taka ciekawostka - podobno burty paki są zrobione z barier energochłonnych.

A teraz najciekawsze czyli zdjęcia,a po nich jeszcze kilka linijek o tym co sie dzieje z Żukiem teraz:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co teraz dzieje się z Międzynarodówką? Ogarniam i przywracam o życia. Długi postój(podobno 4lata) zaowocował kilkoma usterkami. W toku prac okazało się, że instalacja elektryczna jest w opłakanym stanie, zamiast jej reanimacji podjąłem decyzję o zmianie instalacji elektrycznej na taką z Poloneza "minusa". Zmieniam też front na zwyczajny naiwniakowy, dodaję trochę gadżetów pasujących do klimatu samochodu stworzonego do transportu dalekobieżnego. W niedalekiej przyszłości zostanie zmieniony silnik(oczywiście, że na diesla), a także przerobiona paka. I pewnie wiele więcej więc... Po co ja to kupiłem? Do dziś nie wiem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 08:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Gdzieś już widziałem takiego z takim zezem ;)

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 14:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 14:59 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
piotr1eo pisze:
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...
To chyba najodpowiedniejsze stwierdzenie. Choć mi się jeszcze ciśnie jakieś zgrabne: na litość boską :lol:
mp93 pisze:
Po co ja to kupiłem? Do dziś nie wiem.
Wielu z nas zadaje sobie to pytanie patrząc na to co przyszło nam sprowadzić do "garażu".

Sposób montażu i filozofia podparcia dodatkowych sprężyn w tylnym zawieszeniu :twisted: :idea:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 16:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Niezła rzeźba :D Ale z klimatem, faktycznie :D Trochę przypomina mi te wszystkie przeróbki sąsiadów zza wschodniej granicy, z których swego czasu mieliśmy niesły ubaw :D
Ale mimo tego, że pokraczny i dziwaczny ma coś w sobie :) Nie zepsuj go :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2019, 22:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Właśnie! Nie popsuj!! :D
Powodzenia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 października 2019, 07:17 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Mocne używki kiedyś mieli... "potrzymaj mi piwo" było stanem niewystarczającym do stowrzenia tego pojadu, tu chyba już było "ja nie zrobię?!? Szwagier bierz spawarkę !!"
Ciekawy okaz


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 października 2019, 21:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
piotr1eo pisze:
I to się nazywa świadectwo tamtych czasów...

Nie da się tego lepiej określić.

Staram się go nie zepsuć.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 października 2019, 19:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
silnik z wołgi fajnie jeździ, tylko to spalanie...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2019, 10:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 czerwca 2017, 15:11
Posty: 14
Lokalizacja: Podolany/Dobra
Pojazd: Żuk A06 z 1980r
Oryginału z tego nie zrobisz, ale baza do zabawy i przeróbek świetna :)
Proponował bym Ci wykonać półkę nad przednią szybą, na całej szerokości kabiny coś tak jak mają niższe ciężarówki. Miałem tak w Żuku i pomimo że jestem osobą dość wysoką (187cm) nie przeszkadzała mi podczas jazdy, jedynie jak stałem pierwszy na światłach to trzeba było się trochę pogimnastykować żeby widzieć kiedy się zmienią. Miejsca na drobne szpargały było aż nadto, poza tym z zewnątrz nie było widać co tam leży, a Żuk wiadomo że się zamyka jak zamyka :D Fotek niestety nie mam dużo na której ją widać:
Obrazek
Obrazek
Kolejna rzecz - czerwone Żukowskie lampki wykorzystałem do nocnego oświetlenia kabiny i przestrzeni pasażerskiej - zamontowana na tylnej przegrodzie pod sufitem - w nocy nie oślepiała, a było świetnie widać co gdzie w kabinie jest. Z zewnątrz efekt też dość ciekawy:
Obrazek
Koleje - mi aż się prosi wstawić w tylne okna jakieś PRLowskie firanki albo zasłonki :D

_________________
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 grudnia 2019, 14:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Podoba mi się. :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2019, 15:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
Z okazji świąt miałem możliwość wyprowadzenia na krótki spacer Żuka to porobiłem parę fotek i aktualizuje temat. Elektryka została dokończona, tzn działa wszystko ale z racji tego, że silnik w najbliższym czasie wylatuje to wiązka silnika jest zrobiona ale nie w 100% :). Zmieniłem hamulce z przodu na tarczowe, z tyłu zrobiłem tylko serwis :p . Założyłem jednakowe koła z takimi samymi oponami 185R15. Na zimę tak zostanie, co będzie później to zobaczymy, najchętniej wróciłbym do felg z kapslami ale te dętki średnio mi sie widzą :/ . Wymieniłem zbiornik paliwa na oryginalny, nie obyło się bez przeróbek. Zbiornik jest przecież przeniesiony na stronę kierowcy, a kabiną przedłużona co spowodowało, że oryginalny wlew wychodził w kabinie. Wyciąłem kawałek rury wlewowej i zastosowałem gumę ze zbiornika Poloneza. Jakby tego było mało okazało się, że poprzedni zbiornik paliwa był nie tylko podwyższony ale także poszerzony - głębiej wnikał wgłąb samochodu.
Wymieniłem też nagrzewnice... Robiłem to 6razy bo jak się okazało to z prawej strony trzy kupione nagrzewnice były dziurawe. Ostatecznie zawiozłem obie do regeneracji i mam z tym spokój.
Żuk dostał dwa nowe duże lusterka oraz chlapacze.
Załącznik:
IMG_20191225_143807_compress57.jpg
IMG_20191225_143807_compress57.jpg [ 849.03 KiB | Przeglądany 10559 razy ]

Załącznik:
IMG_20191225_142357_compress83.jpg
IMG_20191225_142357_compress83.jpg [ 973.59 KiB | Przeglądany 10559 razy ]

Załącznik:
IMG_20191225_142357_compress83.jpg
IMG_20191225_142357_compress83.jpg [ 973.59 KiB | Przeglądany 10559 razy ]

Załącznik:
IMG_20191225_142347_compress43.jpg
IMG_20191225_142347_compress43.jpg [ 1.05 MiB | Przeglądany 10559 razy ]

Załącznik:
IMG_20191225_142330_compress20.jpg
IMG_20191225_142330_compress20.jpg [ 1 MiB | Przeglądany 10559 razy ]

Załącznik:
IMG_20191225_142320_compress52.jpg
IMG_20191225_142320_compress52.jpg [ 1019.87 KiB | Przeglądany 10559 razy ]

Zakupiłem silnik na przekładkę...merc był gratis :D
Załącznik:
IMG_20191225_132327_compress42.jpg
IMG_20191225_132327_compress42.jpg [ 1.04 MiB | Przeglądany 10559 razy ]


SEBRIGHT pisze:
Oryginału z tego nie zrobisz, ale baza do zabawy i przeróbek świetna :)
Proponował bym Ci wykonać półkę nad przednią szybą, na całej szerokości kabiny coś tak jak mają niższe ciężarówki.


A kto tu mówił o przywracaniu do oryginału? Ale z półką i zasłonkami to odgadłes moje plany :p przyjdzie i na to czas.


Załączniki:
IMG_20191225_143124_compress78.jpg
IMG_20191225_143124_compress78.jpg [ 988.69 KiB | Przeglądany 10559 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2019, 15:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 03 czerwca 2019, 19:54
Posty: 19
Hejka !! Zacna robota :) Sam się swego czasu na niego przymierzałem jako widelca pod kampera, jednak w końcu kupiłem Toyotę Hiace 83....., . Zastanawiam się, od czego są okna w przedłużce i "ilobrytowe" sa arkusze skorupy użyte do przedłużenia, tzn, ile jest oryginalności kabiny, a ile dokładki..?
Nie myślałeś o pozostawieniu tego wymodzonego pasa przedniego, który jest jednak najwyraźniejszą cechą epokowej przeróbki ? Bo tak naprawdę, ze zwykłym pasem, przebudowy"prawie" nie widać, tylko wprawne oko coś odróżni.. a w ruchu to wcale.. .
Wesołych !


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2020, 12:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 23 października 2019, 12:44
Posty: 34
Pojazd: Żuk Międzynarodówka
jarekvolvo pisze:
Zastanawiam się, od czego są okna w przedłużce i "ilobrytowe" sa arkusze skorupy użyte do przedłużenia, tzn, ile jest oryginalności kabiny, a ile dokładki..?


Od drzwi do tylu jest dorobiona część. Okna już chyba wspominałem, że wyglądają na STARA 200.

jarekvolvo pisze:
Nie myślałeś o pozostawieniu tego wymodzonego pasa przedniego,


Ten przód to patologia, brzydsze to niż Kia Oprius. Jak ktoś chce to oddam ten przód za darmo pod warunkiem, ze go zamontuje i będzie wysyłać codziennie fotkę, przez 3miesiace, że jeździ z tym :P


Mała aktualizacja, kabina ściągnięta, paka ściągnięta, rama doprowadzona do porządku. Cała paka nadaję się tylko na śmietnik, kompletnie zgniła konstrukcja. Cała trzymała się tak właściwie na 3 gwoździach i jednej śrubie m6.

Teraz zaczęła się przebudowa. Hamulce, układ kierowniczy i napędowy gotowy. Podrzucam kilka losowych zdjęć.


Załączniki:
9.jpg
9.jpg [ 148.9 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
8.jpg
8.jpg [ 200.42 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
7.jpg
7.jpg [ 280.57 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
6.jpg
6.jpg [ 269.87 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
5.jpg
5.jpg [ 134.33 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 105.35 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 122.12 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 158.27 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 141.54 KiB | Przeglądany 8830 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 maja 2020, 20:34 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
mp93 pisze:

jarekvolvo pisze:
Nie myślałeś o pozostawieniu tego wymodzonego pasa przedniego,


Ten przód to patologia, brzydsze to niż Kia Oprius. Jak ktoś chce to oddam ten przód za darmo pod warunkiem, ze go zamontuje i będzie wysyłać codziennie fotkę, przez 3miesiace, że jeździ z tym :P

:D :D :D :D :D
oplułem monitor..

Z czego maszynownia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net