Dzisiaj jest 28 marca 2024, 17:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 16 kwietnia 2020, 10:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
I jak się sprawuje pompa? Odpowietrza się sama np. przy pierwszym uruchomieniu, da radę zassać paliwo przy pustym przewodzie? Dawałeś jakiś filtr,odstojnik między zbiornikiem a pompą?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2020, 21:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zasysa bez problemów. Nie dawałem filtra, ale planuję. Na razie jest tylko filterek przed samym gaźnikiem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 kwietnia 2020, 18:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ja daję bibułowy przed pompką zawsze.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2020, 19:22 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
To się pochwalę. Zamontowałem elektryczną pompę z filtrem dodatkowo między pompą a zbiornikiem, tak jak polecił Strucelsw. Oryginalna pompa zdemontowana i zaślepiony blok. Zasilanie przez przekaźnik którym steruje przełącznik LPG. Zastanawiam się czy nie zakupić takiego przekaźnika z układem czasowym i załączaniem pompy w momencie pojawienia się sygnału obrotów lub "kręcenia rozrusznikiem" https://allegro.pl/oferta/przekaznik-po ... 9152506366
Pompa dość hałaśliwa na wolnych obrotach ale w czasie jazdy już nie słyszalna, wiadomo ;) Poza tym przełączanie z lpg na pb ekspresowe nawet na postoju.


Załączniki:
IMG_20200420_183558.jpg
IMG_20200420_183558.jpg [ 105.27 KiB | Przeglądany 5885 razy ]
IMG_20200419_145855.jpg
IMG_20200419_145855.jpg [ 51.21 KiB | Przeglądany 5885 razy ]
IMG_20200419_145826.jpg
IMG_20200419_145826.jpg [ 99.04 KiB | Przeglądany 5885 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 kwietnia 2020, 21:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zamiast czasowego wystarczy hebel odłaczający pompe/przekaźnik. wtedy mozna na właczonym zaplonie bawić sie z elektryką a pompa nie mieli. poza tym o to chodzi, zeby ona podała paliwo do gaźnika, zanim zaczniesz krecic rozrusznikiem.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2020, 13:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 131
Lokalizacja: Kwidzyn
Tak też zrobiłem, przełącznik przez przekaźnik. Parę km już zrobiłem i prawdę mówiąc przyzwyczaiłem się i tak zostanie.
Ten przekaźnik o którym wspominałem ma oprócz czasówki opcję załączania styków w momencie kręcenia rozrusznikiem oraz wyłączenia styków w momencie gdy nie ma sygnału obrotów. Więc jeśli ktoś będzie coś takiego potrzebował to rozwiązanie jest proste, przekaźnik tego typu jaki zaproponowałem w linku


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2020, 17:20 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 czerwca 2020, 17:08
Posty: 4
Pojazd: Żuk A11 86r
Witam. Zakupilem ostanio Zuka i po kawałku reanimuje;)
Udało mi sie odpalic Lpg odlaczony przez poprzednika.

Nurtuje mnie tylko podłączenie parownika, z jednej srteony jest podpiety w tylny wylot glowicy a z drugie pomiedzt zawor nagrzewnicy a prawa nagrzewnice....

W tym wypadku jezeli zamkne zawor nagrzewnicy nie bede mial grzania reduktora.

Chciałbym miec mozliwosc wylaczania grzania nagrzewnic, wiec gdzie mam podpiac drugi waż przy zostawieniu tego z tylu glowicy aby parownik grzal sie caly czas a ja w lato zebym sie nie grzal w srodku a w zimie nie zamarzł


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2020, 19:37 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Prawą nagrzewnicę? Tj. od strony kierowcy?
Wkrętka w zaślepce z tyłu silnika zasila parownik. Powrót powinien być wpięty trójnikiem w powrót z lewej nagrzewnicy (strona pasażera) tj. pomiędzy nagrzewnicę a pompę wody.
Jeśli masz wpięty pomiędzy zawór a nagrzewnicę to też działa, ale niepotrzebnie grzeje nagrzewnicę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 czerwca 2020, 19:53 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 czerwca 2020, 17:08
Posty: 4
Pojazd: Żuk A11 86r
Prawa tz przed pasażerem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 czerwca 2020, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
powinien być wpięty miedzy tylną zaślepke głowicy a mały 16mm wąż wchodzący do pompy wody, przy uzyciu trójnika.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2023, 12:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Macie może LPG w Zuku/Nysie z Jikovem SOP? Jaki mikser zastosować?
Szukam miksera lub sposobu na dorobienie takowego do SOP 40.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 sierpnia 2023, 15:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie mam pod ręką fotek a pewnie później zapomnę. Więc piszę - w uazie, którego nabyłem jest zamontowana "lewa" instalacja lpg. Pewnie z tego faktu, żeby się nie rzucało w oczy nie było wrzuconego miksera tylko u góry , w obudowie filtra, centralnie został wykonany otwór. W otworze łądne kolanko z króćcem i podpięty o góry przewod od parownika, a przez kolanko bezpośrednio nad gardziel jest podawane lpg.

Jakby to uprościć - to w zasadzie wygląda tak, jakby przewód od parownika zamocować bezpośrednio nad gardzielą gaźnika (robiąc otwór w pokrywie, która doprowadza powietrze z filtra).

Czy to działało - tak działało. Z 10 zbiorników LPG wyjeździłem. Czy działa - nie, bo pewnego pięknego dnia zgasł na gazie i już nie odpalił. ;)

Dobrze, że w międzyczasie reanimowałem gaźnik, bo jak kupowałem uaza to był jednopaliwowy i jeżdził tylko na lpg. Po wlaniu benzyny lało się z gaźnika, ale co lepsze i też z baku :)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net