Dzisiaj jest 27 maja 2020, 22:34


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 stycznia 2018, 21:54 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 514
Pojazd: tarpan239
jest taka informacja w Auto Technice Motoryzacyjnej z chyba 1987r. ( mogę dokładnie sprawdzić jakby ktoś był zainteresowany)
Wzmocnione zostały ( poprzez zmianę materiału) również koła zębate aby mogły przenosić większy moment. Zrobiono to bo "standardowa" 4 nie wytrzymywała na etapie badań prototypów Tarpana D237/239D współpracy z silnikiem AD3.152 UR -P8 ( TARPAN-URSUS ), który generował zbyt duży moment pomimo jego przeregulowania celem obniżenia tego parametru.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 22:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4915
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Hm. Ciekawe. Jest to niewykluczone, aczkolwiek chętnie bym to zweryfikował w jakiś sposób.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2018, 22:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 514
Pojazd: tarpan239
jutro sprawdzę i podam dokładne namiary na ten numer ATM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2018, 13:52 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 514
Pojazd: tarpan239
przeglądnąłem szafkę z prasą i niestety nie znalazłem :? . Chyba ktoś ode mnie to pożyczył i jeszcze nie zwrócił.

Całe roczniki ATM są dostępne w zasadzie w każdej bibliotece technicznej i tam można by to zweryfikować gdyby ktoś miał na to czas i ochotę 8) .

Muszę jednak notować pożyczane książki i prasę techniczną... :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2018, 17:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4915
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Dobry zwyczaj - nie pożyczaj :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2018, 22:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1858
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak było. skrzynie wzmocnili, bo nie tyle chodziło o wielkość wartości momentu obrotowego, a jego pulsację z uwagi na to,że silnik był 3cylindrowy, oraz przebieg momentu-maksimum przy dużo niższych prędkościach obrotowych. on po prostu wykańczał te skrzynie "udarowo"
nie wiem czy ten artykuł w "Motorze" nie był

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2018, 11:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 grudnia 2017, 22:55
Posty: 33
Lokalizacja: Toruń
Pojazd: Żuk A07J, 4C90, `96
Pytanko - jakim rozmiarem klucza (ile mm) odkręcić korki spustowe oraz kontrolne skrzyni biegów (IV), mostu oraz przekładni kierowniczej w Żuku? Tam chyba będzie wchodził taki kwadrat, a nie standardowy imbus, z tego co zauważyłem. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 sierpnia 2018, 12:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 514
Pojazd: tarpan239
W moim tarpanku w skrzyni ( IV) i moście ( 10:41) były korki kwadraty 10 mm. Po walce stoczonej z opornym i wyrobionym korkiem spustowym mostu wymieniłem wszystkie korki na sześciokąty pod imbus ( są dostępne bez problemu ), kwadraty b. szybko się wyrabiają i jest kłopot z ich odkręcaniem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 listopada 2018, 09:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2012, 07:51
Posty: 125
Lokalizacja: Kwidzyn
Mam takie szybkie pytanie czy wałek sprzęgłowy skrzyni biegów "trójki"od żuka jest taki sam jak wspomniany wałek od skrzyni "czwórki"?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2020, 20:50 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 299
Postanowiłem zostawić opis dla potomnych.
W ramach porządków w garażu wziąłem się za przygotowanie żukowej skrzyni 4 do montażu. Skrzynia kupiona ze 4 lata temu i czekała na swój moment. Według sprzedającego wyjęta z benzynowego żuka z lat 90, relatywnie nieduży przebieg ale od nowości problemy z "ciasnym wchodzeniem biegów".
Cóż może się złego stać? Tak. Może się stać wszystko. W tym przypadku od strony wałka sprzęgłowego czyli biegi 3 i 4.
Ale po kolei.


Załączniki:
Komentarz: Masa uszczelniająca wszędzie. I zgubione segery zastąpione drutem.
1.jpg
1.jpg [ 246.58 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Masa uszczelniająca musiała kompensować niezeskrobane, stare uszczelki pokrywy -tulei.
2.jpg
2.jpg [ 248.13 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Szczelność do takiego stopnia, że ten glut siedział w kanale spływu oleju z za łożyska. Glut był już cały w opiłkach.
3.jpg
3.jpg [ 277.34 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Podkładka stała - miedziana.
4.jpg
4.jpg [ 294.6 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Oś choinki.
5.jpg
5.jpg [ 261.55 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Lekko wykruszone zęby - wałek sprzęgłowy.
6.jpg
6.jpg [ 214.62 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: Lekko wykruszone zęby choinki.
7.jpg
7.jpg [ 220.99 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: I synchronizatory 3 i 4 biegu.Wytarte, zużyte, z śladami wbijania czegoś od wewnętrznej strony.
8.jpg
8.jpg [ 317.73 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Komentarz: A wiecie dlaczego? Bo ktoś nie wsadził do skrzyni kamieni synchronizatorów dla tej przesuwki.
9.jpg
9.jpg [ 177.48 KiB | Przeglądany 871 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2020, 22:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4915
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Typowe, 90% cześci do wymiany :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwietnia 2020, 22:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 299
Cudów nie oczekiwałem :-) Ale też nie spodziewałem się braku elementów. Kamienie same nie wyparowały :-)


Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2020, 07:28 przez Wydra, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2020, 06:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4915
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Jak skrzynia źle złożona była kamienie mogły klinowac bieg, jedyna metoda na odblokowanie i nie rozbieranie całej skrzyni to próba wyjęcia kamieni przez pokrywę boczną, co teoretycznie się udać nie powinno, ale jak trafiłem kiedyś na taką źle złożona skrzynię, to tak się ratowałem na poboczu przy skrzyzowaniu jak mi sie skrzynia zablokowała miedzy iv a iii biegiem. Udało siez nawet jeździć sie dalo bez zgrzytów, ale nastepnego dnia ją rozłożyłem.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwietnia 2020, 11:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 299
Znalazłem jeszcze kilka innych śladów w drobiazgach.
Np. Ślady pracy na koszyczku łożyska wałek główny - wałek sprzęglowy.
Ale przeszedłem już do etapu akceptacji i mierzę się z kompletowaniem kolejnych rzeczy. Czasy, w których można było dostać większość gratów w jednym miejscu już się skończyły.

Pytanie. Czy simmeringi z zestawów uszczelnień skrzyni (współczesna dystrubucja firma aring) są coś warte?
Czy lepiej je zamienić na cos innego?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2020, 14:11 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 299
Maniakalnych pytań ciąg dalszy. Czy sprężyny zatrzasków wodzika w skrzyniach 3 i 4 się różnią?
Książka serwisowa (tzw. autoryzowana) podaje, że sprężyny pod kulkami powinny mieć długość 32,5 mm i średnicę 9 mm. I podaje parametr kontrolny nacisk/długość.
Sprężyny, które wyciągnąłem z pokrywy mają długość 22-23 mm, średnicy około 7,5 mm i 9 zwojów.
Wyglądają jak sprężyny od 126p/cinquecento.
Na zdjęciach z poradnika dot. skrzynki III jest sprężyna mająca jakieś 12 zwojów.
Na archiwalnych zdjęciach zestawów naprawczych pokryw są sprężyny mające około 9 zwojów.
Dwa różne rodzaje sprężyn? Centymetr różnicy względem danych w książce?
Czy ktoś wsadził sprężynę od malucha bo sprężyna zatrzasku to sprężyna zatrzasku?
Pomóżcie bo zgłupiałem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net