Dzisiaj jest 31 marca 2020, 16:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
Post: 16 listopada 2019, 00:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2706
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
tstiller pisze:
Szkoda, że tutaj się tak luźno podchodzi do tych kwestii, bo w każdym innym miejscu po takiej akcji zwyczajnie przestał byś tam pisać.

Nie tylko on :wink: Pozostajemy jednak przy "luźnym" podejściu.
:D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2019, 12:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 243
Pojazd: Lublin 3Mi
Ciach całość....

sukiennik68 pisze:
to oczywiście nie jest obrażanie tylko taktowne, miłe i ciepłe sugerowanie...


Czujesz się osobiście dotknięty faktem, że Honker w obecnej postaci nie nadaje się do niczego? Żaden ze znanych mi użytkowników tych pojazdów, nie chce nim jeździć. Takie niestety są smutne fakty. Jeśli nie widzisz tego, że próba wznowienia produkcji tego potworka w takiej wersji jest tylko i wyłącznie skokiem na wojskową kasę, to bardzo mi przykro ale faktycznie nie mamy o czym rozmawiać.

To co teraz chce zrobić "producent" to zakupić podwozie z całym układem napędowym, czyli w zasadzie 70% wartości takiego pojazdu z firmy zewnętrznej - a następnie do takiego zakupu dorezać nadwozie na bazie honkera. Rozumiem, że taki samochód będzie mógł dumnie nazywać się polskim produktem. W końcu jego producent kupił całą linię produkcyjną ze wszystkimi wytłoczkami od syndyka masy upadłościowej. Niestety takie podejście nie uczyni tego samochodu bezpiecznym dla użytkowników. Być może uczyni go używalnym w sensie terenowym. Bo obecne wersje stoją głównie zepsute. Tutaj trzeba całkowicie nowego projektu.

Być może udało by się dogadać z jakimś producentem na zasadzie offsetu, żeby "nowe" pojazdy produkować w całości w Polsce - tak jak to ma miejsce z black hawkami. W końcu zamówienie opiewające na 9 cyfr pozwala na pewne formy manewru. To bez problemu zapewniło by stałą dostępność do części zamiennych. Natomiast próbę opracowania i wdrożenia do produkcji pojazdu całkowicie od nowa, ze wszystkim częściami składowymi w Polsce uważam za absolutnie nierealną. Nie dość, że nie mamy doświadczenia, to jeszcze nie mamy na to czasu. Coś co zamieni honkera jest potrzebne na już, nie za 15 lat.

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2019, 21:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4899
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
tstiller pisze:
Tutaj trzeba całkowicie nowego projektu.

tstiller pisze:
Nie dość, że nie mamy doświadczenia, to jeszcze nie mamy na to czasu. Coś co zamieni honkera jest potrzebne na już, nie za 15 lat.


I tak i nie. Ja myślę, że potrzebując na już, jak to napisałeś warto rozważyć zakup licencji sprawdzonego samochodu terenowego. Nie najnowszego, ale takiego, którego kolejne wersje zostały wprowadzone, ale wiadomo, że był dobrą, solidną konstrukcją o sensownych osiągach. Stosowanie norm spalin w kontekście pojazdów militarnych uważam za absurdalne.
Klepiąc przez jakiś czas (5? 10 lat?) licencyjne auto, które byłoby w jakiś sposób dostosowane do potrzeb polskiej armii (opancerzenie, mocowania sprzętu wojskowego itd) pozwoliłoby dać czas na skonstruowanie czegoś bardziej własnego. To nie jest tak, że nie mamy doświadczenia i nie mamy możliwości. Po prostu nikt nie traktuje motoryzacji w Polsce poważnie, bo odkąd sięgnąć pamięcią "żydziliśmy" w tej dziedzinie gospodarki. Co z tego, że były plany, projekty, pomysły, jak produkt finalny był zazwyczaj nadal ulepem lub przypudrowanym syfem. Jeśli nie jesteśmy w stanie godziwie zapłacić za wykonaną robotę specjalistom, to nie oczekujmy cudów. Wdrożenie do produkcji samochodu to potężne przedsięwzięcie, niosące duże ryzyko, aby dobrze wyprodukować samochód nie wystarczy by on zjechał z taśmy produkcyjnej. To też zaplecze serwisowe, dostępność części zamiennych itd... Na to wszytko potrzeba lat... To inwestycja obarczona ryzykiem, ale i potencjalnie może przynieść dużo korzyści. Ja odnoszę wrażenie, że sytuację motoryzacynją w kraju mozna porównać do planu budowy dachu. Chcemy wybudować wspaniale prezentujący się, szczelny i wytrzymały dach, robimy super projekt, burzę mózgów, po czym wykonujemy go z desek odzyskanych z europalet. :mrgreen:

Tym niemniej, uważam, że powinniśmy podejmować to ryzyko i równolegle projektować, wdrażać do produkcji pojazd maksymalnie rodzimy. A ludzi z doświadczeniem nie brak, tylko oni pracują dla innych firm, niekoniecznie polskich, które są w stanie grubszymi sypnąć do portfela, i nie są od lat 90tych głównie "syndykiem masy upadłościowej" :)

Także trochę więcej optymizmu. Nasza motoryzacja została praktycznie pogrzebana, a jej odrodzenie to proces długotrwały. Jest oczywistym, że na "za rok czy dwa" nie będziemy mieli swojej dobrej marki samochodów, nawet wojskowych. To po prostu wymaga czasu i pieniędzy.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 listopada 2019, 00:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 113
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Elektryczny wątek.
Dobra jest plan - tstiller robi projekt, sukiennik ogarnia patriotyczne podzespoly, Strucelserwis składa do kupy, Marian nadzoruje a ja zamontuje silnik z BMW :) Potrzebny ktoś kto potrzyma piwo i ktoś żeby impreze finansować - chętni? :)
Ogłosimy sukces, a do woja sprzdamy opancerzone Gelendy z silnikem v10 :)
A na serio - wojska nie obowiązują normy emisji spalin.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 listopada 2019, 22:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 27
Pojazd: Lublin 3 2.4td
roosman pisze:
Elektryczny wątek.
Dobra jest plan - tstiller robi projekt, sukiennik ogarnia patriotyczne podzespoly, Strucelserwis składa do kupy, Marian nadzoruje a ja zamontuje silnik z BMW :) Potrzebny ktoś kto potrzyma piwo i ktoś żeby impreze finansować - chętni? :)
Ogłosimy sukces, a do woja sprzdamy opancerzone Gelendy z silnikem v10 :)
A na serio - wojska nie obowiązują normy emisji spalin.

w tak ambitnym projekcie mogę potrzymać wam piwo, ba powiem więcej, mogę nawet polać to i owo ;-) co by pomysły unosiły się ku górze- w kierunku głowy -jak to ongiś na oleum u Zagłoby bywało.

A tak na poważnie(no troszkę poważniej chociaż) to czasem zastanawiam się dlaczego taka polska firma (choćby to dzt, że o poprzednikach nie wspomnę) nie wzięła i nie wykupiła prawa do produkcji takiej np Grand Vitary 1(1998-2005r) lub nawet 2 (od 2005 do nie pamiętam dokładnie 2010-12) obecnie jest w produkcji 3 gen. całkiem fajne auta( chodzi o właściwości terenowe) silniki tez były od 2.0- 3.2 l
Wiadomo że to by było na chwilę,kilka lat ale dało by zastrzyk finansowy do dalszej modernizacji bądź opracowania nowszej konstrukcji.
ps
Przepraszam że troszkę odbiegnę może od tematu ale poszukajcie sobie w sieci UAZ PATRIOT, UAZ PROFI- pierwszy mnie osobiście przypomina tę wcześniej wymienioną G.Vitarę 1gen po lekkim pomodzeniu wizualnym
natomiast uaz profi - podwozie z tarpana, napędy z uaza, kabina z żuka/lublina do tego silnik w benzynie i możliwością zasilanie LPG i mamy super auto za nieduże pieniądze a do tego tanie w użytkowaniu (diesel nadal jest circa 2x droższy od lpg)
teraz takie coś kosztuje ok. 150.000pln gdyby był produkowany w pl myślę że spokojnie można by zejść poniżej 100.000 pln


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 grudnia 2019, 19:39 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 634
Lokalizacja: śląsk
No to dalej lipa w temacie przetargu na nowy pojazd dla wojska.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny-sprzedaz/news-bylo-o-wlos-ale-nissan-navara-nie-zastapi-honkera,nId,4217233?parametr=zobacz_takze

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2020, 10:55 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 503
Pojazd: tarpan239
jakiś długi ten Honker :wink: :shock:

Załącznik:
q6pwy2_ZdjAparatowniaMAT10CT.jpg
q6pwy2_ZdjAparatowniaMAT10CT.jpg [ 85.01 KiB | Przeglądany 312 razy ]


Załącznik:
q6px0f_ZdjR450rozwinita.jpg
q6px0f_ZdjR450rozwinita.jpg [ 815.75 KiB | Przeglądany 312 razy ]


a zdjęcia zaczerpnięte stąd: https://www.defence24.pl/lacznosc-dalek ... rojnych-rp


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2020, 14:11 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 634
Lokalizacja: śląsk
Chyba jednak - smutny koniec....

https://www.money.pl/gospodarka/koniec-ery-honkerow-armia-zastapi-je-nowymi-terenowkami-6488435183216257a.html

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net