Dzisiaj jest 19 czerwca 2019, 19:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 czerwca 2017, 12:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 marca 2015, 22:36
Posty: 55
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd: Żuk A 18 01B
Witam
Ostatnio trochę dłuższy dystans pokonałem, było ciepło ,silnik dostał po głowie. No i miska poniżej uszczelki zaolejona z każdej strony, w czasie jazdy dolewałem olej aż do celu.
Chcę wymienić uszczelkę miski.Jak się do tego zabrać,co przygotować , co jest z tym sznurem łojowym ,czy to w czasie wymiany uszczelki też się wymienia? Jakieś uszczelniacze?
Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2017, 23:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2647
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zacznij od sprawdzenia dokręcenia miski. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że śruby są obluzowane i to jest przyczyną. Dokręcać trzeba stopniowo, małymi ruchami, kolejno.

Jeśli trzeaba będzie wymienić uszczelki miski, to sznur łojowy nie ma tu nic do rzeczy - on uszczelnia wał korbowy.

Spuścić olej, odkręcić miskę, zdjąć, umyć, założyć uszczelki, przykręcić, stopniowo i równomiernie. Brzmi łatwo ;) - w praktyce niektórym udaje się to zrobic na samochodzie (podobno nawet bez kanału 8) ), inni utrzymują, że bez uniesienia silnika nie da się tego zrobić dobrze...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2017, 20:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4811
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Zaliczam się do tych, którzy to zrobili bez kanału na samochodzie :) Da się - ale w kwesti szczelności idealnej - nie będę już tak stanowczy :) Szczelnie można zrobić na silniku na stole. Na samochodzie... trochę trudniej zadbać o detale, ale pewnie się da.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2017, 18:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1772
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
da radę. ale są knyfy o których trzeba wiedzieć. miskę da się wyjąć bez kłopotu, jeśli wyjmie się oprawę bagnetu i ustawi tłoki 2 i 3 cylindra w górnym połozeniu, nie trzeba unosić silnika. kanał niepotrzebny, za to konieczny dynamometryczny klucz 1/4" którym dokręca się michę na 4Nm na około, aż przestaną się śrubki dokręcać. sznurek da sie zmienić, dolną połówkę, tylko koniecznie na ten czarny grafitowany, z białego leci.
jest jeszcze parę rzeczy, ale da się.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 16:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A którym miejscu są te małe śmieszne uszczelnienia o kształcie przypominającym cyfrę 4?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1772
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w oprawie tylnej panewki głównej wału

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Dzięki!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2019, 10:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Wstyd się przyznać, ale nie mogę znaleźć tych uszczelnień...
Po zdjęciu miski są widoczne, czy muszę jeszcze zrzucić obudowę sprzęgła?

W smoku znalazłem takie coś :)

https://zapodaj.net/26345476cc4c9.jpg.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2019, 18:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1772
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
odkrecasz pokrywe łożyska głownego przy kole zamachowym i wymieniasz 4-ki i sznurek. sznurek tylko grafitowy, nie biały.

zacny olej musiał być

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 02:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Leję GM 10w40 ale nie wiem czy to kwestia oleju, bo tam jakieś ciała stałe :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 02:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4811
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Moze resztki starych uszczelek lub silikonów.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 10:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Tak to wyglądało...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2019, 22:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A jak wygląda kwestia uszczelek korkowych?
U mnie one są za długie, to normalne i trzeba je docinać?
Doszczelniacie uszczelki jakąś chemią?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2019, 23:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 185
Pojazd: Tarpan 237
normalne ze sa za dlugie-> docinaj, wal silikonik az milo, a i tak duza szansa ze bedzie cieklo :-)


Na górę
Online Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2019, 17:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1772
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
silikon sporo, ale tylko w miejscu styku korkowej z korkogumą i w oprawę sznurka. reszta na sucho i skręcać naokoło na 4,5Nm az przestanie osiadać.żeby uszczelki boczne się nie przesuwały to troczysz je cienkim miedzianym drucikiem w 2-3 miejscach. korkowe możesz wrzucic na 5 min do goracej wody to zmięknie i się ładnie dopasuje

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net