Dzisiaj jest 28 marca 2024, 13:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 czerwca 2017, 12:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 marca 2015, 22:36
Posty: 70
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd: Żuk A 18 01B
Witam
Ostatnio trochę dłuższy dystans pokonałem, było ciepło ,silnik dostał po głowie. No i miska poniżej uszczelki zaolejona z każdej strony, w czasie jazdy dolewałem olej aż do celu.
Chcę wymienić uszczelkę miski.Jak się do tego zabrać,co przygotować , co jest z tym sznurem łojowym ,czy to w czasie wymiany uszczelki też się wymienia? Jakieś uszczelniacze?
Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 czerwca 2017, 23:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zacznij od sprawdzenia dokręcenia miski. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że śruby są obluzowane i to jest przyczyną. Dokręcać trzeba stopniowo, małymi ruchami, kolejno.

Jeśli trzeaba będzie wymienić uszczelki miski, to sznur łojowy nie ma tu nic do rzeczy - on uszczelnia wał korbowy.

Spuścić olej, odkręcić miskę, zdjąć, umyć, założyć uszczelki, przykręcić, stopniowo i równomiernie. Brzmi łatwo ;) - w praktyce niektórym udaje się to zrobic na samochodzie (podobno nawet bez kanału 8) ), inni utrzymują, że bez uniesienia silnika nie da się tego zrobić dobrze...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 czerwca 2017, 20:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zaliczam się do tych, którzy to zrobili bez kanału na samochodzie :) Da się - ale w kwesti szczelności idealnej - nie będę już tak stanowczy :) Szczelnie można zrobić na silniku na stole. Na samochodzie... trochę trudniej zadbać o detale, ale pewnie się da.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 czerwca 2017, 18:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
da radę. ale są knyfy o których trzeba wiedzieć. miskę da się wyjąć bez kłopotu, jeśli wyjmie się oprawę bagnetu i ustawi tłoki 2 i 3 cylindra w górnym połozeniu, nie trzeba unosić silnika. kanał niepotrzebny, za to konieczny dynamometryczny klucz 1/4" którym dokręca się michę na 4Nm na około, aż przestaną się śrubki dokręcać. sznurek da sie zmienić, dolną połówkę, tylko koniecznie na ten czarny grafitowany, z białego leci.
jest jeszcze parę rzeczy, ale da się.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 16:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A którym miejscu są te małe śmieszne uszczelnienia o kształcie przypominającym cyfrę 4?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w oprawie tylnej panewki głównej wału

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 stycznia 2019, 18:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Dzięki!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2019, 10:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Wstyd się przyznać, ale nie mogę znaleźć tych uszczelnień...
Po zdjęciu miski są widoczne, czy muszę jeszcze zrzucić obudowę sprzęgła?

W smoku znalazłem takie coś :)

https://zapodaj.net/26345476cc4c9.jpg.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2019, 18:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
odkrecasz pokrywe łożyska głownego przy kole zamachowym i wymieniasz 4-ki i sznurek. sznurek tylko grafitowy, nie biały.

zacny olej musiał być

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 02:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Leję GM 10w40 ale nie wiem czy to kwestia oleju, bo tam jakieś ciała stałe :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 02:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Moze resztki starych uszczelek lub silikonów.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 stycznia 2019, 10:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
Tak to wyglądało...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2019, 22:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 20:25
Posty: 54
Pojazd: Gaz 69 z sercem S-21
A jak wygląda kwestia uszczelek korkowych?
U mnie one są za długie, to normalne i trzeba je docinać?
Doszczelniacie uszczelki jakąś chemią?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2019, 23:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 sierpnia 2015, 20:15
Posty: 192
Pojazd: Tarpan 237
normalne ze sa za dlugie-> docinaj, wal silikonik az milo, a i tak duza szansa ze bedzie cieklo :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2019, 17:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
silikon sporo, ale tylko w miejscu styku korkowej z korkogumą i w oprawę sznurka. reszta na sucho i skręcać naokoło na 4,5Nm az przestanie osiadać.żeby uszczelki boczne się nie przesuwały to troczysz je cienkim miedzianym drucikiem w 2-3 miejscach. korkowe możesz wrzucic na 5 min do goracej wody to zmięknie i się ładnie dopasuje

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net