Dzisiaj jest 04 czerwca 2020, 15:44


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 30 września 2019, 08:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
buźka pisze:
No nie cuduj, tylko zamontuj z lublina, do 160km/h. Bardziej adekwatny do osiągów. No chyba, że masz tam coś mocniejszego, niż 70-90 KM.

Noo, za rok czasu to już może tam siedzieć coś znacznie mocniejszego. Np taki m50b25 :D Dawca już jest, ale projekt będzie musiał poczekać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2019, 02:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Tak więc prace rozpoczęte. Rama już naprawiona, dzisiaj jedzie do piaskowania. Było przy niej trochę roboty, więcej niż zakładałem. W sumie trzy dni pracy po 10-12 godzin. Na szczęście pomógł mi kolega, więc się udało dość szybko to ogarnąć. Teraz zabiorę się za silnik, będzie robiony dół... cdn


Załączniki:
IMG_20191003_180824.jpg
IMG_20191003_180824.jpg [ 483.23 KiB | Przeglądany 1206 razy ]
IMG_20191008_092757.jpg
IMG_20191008_092757.jpg [ 714.68 KiB | Przeglądany 1206 razy ]
IMG_20191008_125933.jpg
IMG_20191008_125933.jpg [ 875.81 KiB | Przeglądany 1206 razy ]
IMG_20191008_114745.jpg
IMG_20191008_114745.jpg [ 884.69 KiB | Przeglądany 1206 razy ]
IMG_20191008_183006.jpg
IMG_20191008_183006.jpg [ 523.17 KiB | Przeglądany 1206 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 października 2019, 20:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1122
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A że tak zapytam, po co wycinałeś pas przedni? Troszkę wyżej podnieść i by wyjechało. Rama wygląda nienajgorzej, widywałem gorsze. Ładne masz oponki z tyłu. Co to? Tłumik nowego typu, do wersji z katalizatorem. Masz kata? No i teraz, to byś miał skrzynię łatwiej przełożyć, nie? Ale próbę drogową, to już by ciężej było wykonać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 17:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Pas przedni i tak do wymiany, bo był cały pognity na wylot od spodu. Nowy pas prawdopodobnie nie będę wspawywał tylko zrobię przykręcany. Opony to Matador letnie 195/75, jak dobrze pamiętam. Katalizator był, ale cały stary wydech był też nie za ciekawy, dość skorodowany i poobijany, więc wymieniłem ma nowy bez kata(nie mogłem znaleźć nowego wydechu na katalizator) A skrzynia już była przełożona wcześniej, przed zdjęciem ramy. Przetestowana i oblatana :) jak chcesz, możesz zobaczyć filmik https://www.youtube.com/watch?v=f631fuvFFOI


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 19:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4917
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Jakbyś potrzebował nowy pas przedni, to mam na zbyciu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2019, 21:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Marian pisze:
Jakbyś potrzebował nowy pas przedni, to mam na zbyciu :)

Akurat zaopatrzyłem się już w reperaturkę. Trochę jej jakość zostawia sporo do życzenia(głównie to krzywizna, łuk przetłoczenia) ale jako tako pasuje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Czas leci
Post: 28 grudnia 2019, 18:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Witam po dłuższej przerwie. Z racji przygotowań do wyjazdu za granicę nie miałem za bardzo chęci na popełnienie tego postu, ale gdy już jestem na miejscu, można coś naskrobać.
Zacznę może więc od tego, że ostatnie trzy tygodnie przed wyjazdem za granicę(15.11) były na prawdę hardcorowe. Po pierwsze miałem spore opóźnienie przy remoncie silnika, musiałem czekać dodatkowe dwa tygodnie, bo był problem z częściami(brak panewek wałka rozrządu i podczas szlifu cylindrów okazało się że jedna tuleja jest pęknięta) koniec końców udało się ogarnąć potrzebne części.
Sam remont ramy przebieg dość sprawnie, schody pojawiły się gdy już połączyłem ramę z budą. Od tego momentu zaczęły się piętrzyć rożnego rodzaju duperele, które trzeba było wykonać. Głównie związane z montażem nowej podłogi, ale inne rzeczy też dawały się we znaki. Gdy już chciałem zrobić pierwszą rundę po okolicy, zaczęły nawalać hamulce, a konkretnie pompa, bo ni cholery nie dało się ich odpowietrzyć. Pedał bezpośrednio po odpowietrzeniu co prawda trzymał, ale po kilku depnięciach znowu wpadał. Winny okazał się ostatni uszczelniacz pompy sekcji tylnej. Oczywiście nigdzie lokalnie nie dało się dostać zestawu naprawczego(trzy dni przed wyjazdem zamówiłem z neta nowy zestaw, który przyszedł dzień przed wyjazdem) i po odwiedzeniu kilku lokalnych sklepów w końcu udało się zdobyć w miarę pasujący uszczelniacz. zamontowałem, zrobiłem hamulce no i jazda.

Po zrobieniu 500km stwierdziłem, że żuk nadaje się do trasy. Był co prawda strach, że coś się zepsuje po drodze, ale skoro ludzie na złombol gnają swoje graty to i czemu mój nie miał by dać rady? Spakowany i gotowy wyruszyłem w trasę. 1200km do pokonania, średnia prędkość 80-90km/h(na autostradach), spalanie 15l gazu/100km. Czas trasy? 20 godzin, w tym 3 przystanki na odpoczynek i serwis, ok 40 min aby żuczek się tak nie męczył + do tego zjazdy na tankowanie.
A jak sama jazda, ktoś zapyta? cóż, żuk znany jest ze swojej toporności więc dłuższa droga okazała trochę męcząca. Głównie co mi przeszkadzało to luz na kierownicy i ciągłe, nazwijmy to "korekty", żeby prosto jechać. Hałas też trochę się dawał we znaki, ale dzięki skrzyni z lublina jazda była bardziej komfortowa( najważniejsze to nadbieg no i brak tego diabelskiego wycia na 1,2 i 3 biegu w porównaniu z oryginalną IVką) Inne rzeczy ujdą w tłumie, wiadomo, to je żuk nie limuzyna...

Teraz gdy już jestem na miejscu, rozmyślam, nad kolejnymi usprawnieniami. Na 100% będą hamulce tarczowe z lublina, mam już zdemontowany komplet, trzeba teraz to tylko odnowić. Z pewnością trafi do tyłu również nagrzewnica, bo na razie takowej brak, więc pasażerom jest imo trochę zimno :) Dalej będą nowe boczki i ogólnie tapicerka tyłu. W perspektywie jest wspomaganie z bmw, ale to projekt do przemyślenia, na pewno jednak będę chciał zastąpić ten przestarzały układ kierowniczy maglownicą. Ulepszeniu na pewno ulegnie też wygłuszenie kabiny.
Także ten tego, się trochę rozpisałem. Kończę tutaj bo jeszcze pewnie coś tutaj podrzucę.
Pozdrawiam


Załączniki:
trasa.JPG
trasa.JPG [ 196.69 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: rama po wypiaskowaniu i ocynkowaniu natryskowym
IMG_20191016_104506m.jpg
IMG_20191016_104506m.jpg [ 963.96 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: malowanie podkładem epoksydowym
IMG_20191016_180319m.jpg
IMG_20191016_180319m.jpg [ 924.5 KiB | Przeglądany 898 razy ]
IMG_20191016_185042m.jpg
IMG_20191016_185042m.jpg [ 651.74 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: rama już poskładana
IMG_20191024_083336m.jpg
IMG_20191024_083336m.jpg [ 860.39 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: składanie długo wyczekiwanego silnika
IMG_20191105_182902m.jpg
IMG_20191105_182902m.jpg [ 975.98 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: silnik musiałem wsunąć od spodu bo rama już była połączona z budą. Trochę było z tym zabawy, robota zdecydowanie na dwie, trzy osoby...
IMG_20191106_155008m.jpg
IMG_20191106_155008m.jpg [ 957.98 KiB | Przeglądany 898 razy ]
IMG_20191110_092317m.jpg
IMG_20191110_092317m.jpg [ 786.73 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: przymierzenie podłogi i foteli
IMG_20191110_092333m.jpg
IMG_20191110_092333m.jpg [ 996.13 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: zabezpieczanie desek od spodu i montaż
IMG_20191111_121302m.jpg
IMG_20191111_121302m.jpg [ 1.03 MiB | Przeglądany 898 razy ]
Komentarz: A tutaj gdy dojechałem na miejsce.
Ploeg 19
Berghem
mało kto chciał w to wierzyć:)

IMG_20191122_153604m.jpg
IMG_20191122_153604m.jpg [ 814.39 KiB | Przeglądany 898 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net