Dzisiaj jest 26 maja 2019, 13:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 19 lutego 2019, 13:04 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 416
Pojazd: tarpan239
"Oleje z indeksem lepkości SAE 20W zostały opracowane jako właściwe do pracy w silnikach eksploatowanych w warunkach tropikalnych"

20W to chyba ta część oznaczenia która wskazuje na lepkość oleju w...niskich temperaturach :shock: no ale klimat się zmienia :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2019, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1769
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
w hybrydach 20w to mega gęsty. mają normalnie 8w, 10w, 12w 15w.
a jeśli chodzi o troche zuzyte silniki, to raczej nie idzie się w strone zageszczania "zimy" tylko "lata", bo cisnienie oleju spada po nagrzaniu, wzrasta też jego parowanie i osłabia czepność.. tak samo jeśli ktoś pałuje silnik, a tym bardziej jeździ ostro w dalekie trasy i jeszcze ma lpg na pokładzie. temperatury oleju naprawdę moga osiągać zacne wartości. najlepiej popatrzeć sobie na wskaźniki cisnienia i temperatury oleju na róznych środkach smarnych a później samemu odpowiedzieć.
oleje 0w20 stosuje obecnie Volvo i Honda, ale te silniki są do nich zapojektowane. pompa oleju w andorii może nie być w stanie wytworzyć odpowiedniego cisnienia po nagrzaniu na tym oleju, nawet jeśli reszta jest w bdb stanie.
z ciekawostek, silniki benzynowe 1.4 i 1.6, (niezależnie czy z turbo czy bez) projektu BMW montowane w bmw, mini i psa zalewane fabrycznie "rzadkim" 5w30(ok 9.5st przy 100C) po ok 70kkm zaczynają brać hektolitry oleju, zwłaszcza zagazowane. wystarczy zalać je "gęstym" 5w30 o lepkości ok. 11,5-12st/100C i problem znika.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 lutego 2019, 19:54 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 sierpnia 2016, 22:04
Posty: 206
Pojazd: Lublin 3Mi
sukiennik68 pisze:
"Oleje z indeksem lepkości SAE 20W zostały opracowane jako właściwe do pracy w silnikach eksploatowanych w warunkach tropikalnych"

20W to chyba ta część oznaczenia która wskazuje na lepkość oleju w...niskich temperaturach :shock: no ale klimat się zmienia :wink:


Zgadza się. W niskich temperaturach - co w zasadzie należy interpretować jako stan spoczynkowy przy rozruchu silnika. Jeśli silnik jest eksploatowany w warunkach tropikalnych to przy jego rozruchu nie uświadczysz temperatury ujemnej. Raczej są to temperatury mocno dodatnie. W ciepłym lecie nawet u nas nie ma problemu z eksploatacją samochodów zalanych olejem 20W. Problem się pojawia przy ujemnych temperaturach, bo ten olej zamienia się w galaretę i pierwszą minutę silnik potrafi piłować na sucho :\

_________________
Pozdrawiam, Tomek
Daewoo Lublin 3 3524 2000r, Andoria 4cT90-1MEA 90KM
Intrall Lublin 3Mi 3524 2006r, Andoria 4cTi90-1BE 102KM


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lutego 2019, 10:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 984
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
tstiller pisze:
...Gdzieś słyszałem jeszcze o CC ale na oczy nie widziałem...


A może Marinol CB?
Sam "tymi ręcami" lałem Superol CC40 do lokomotyw i marzyłem, by w kolejnym sezonie przejść na CD.

Owszem CC to nie jest lot w kosmos, ale "Kujawski" czy inny spożywczy to chyba nawet CA nie spełni ;)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 lutego 2019, 13:03 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 75
Pojazd: Żuk 82
A może by wysnuć tak hipotezę, że to nie silnik jest w słabej kondycji tylko olej jest za rzadki.
Zgadzam się ze Strucelsw. Czasem zmiana oleju na gęstszy zmniejsza zużycie, nawet jeśli olej jest nadal tej samej klasyfikacji.

Jeśli silnik się poci to gęsty olej nie wiele pomoże. Jeśli natomiast silnik bierze olej w ilościach większych niż podaje instrukcja to nie znaczy że silnik jest uszkodzony. Producenci często dopuszczają olej od 5W20 do 15W50. Ciekawe dlaczego?

Kierowcy Subaru zanim nauczą się używać boxera też narzekają często, że ślinik bierze olej o dziwo nawet zaraz po remoncie. Rozwiązanie jest proste - pilnować stan minimum. Zasłyszane od kilu posiadaczy STI

Silniki wyczynowe często jeżdżą na olejach np 10W60. Czy to znaczy że ten silnik jest już w takim kiepskim stanie? Chyba nie. Po prostu olej dobrany jest do silnika i spodziewanego obciążenia.
W druga stronę czy olej 0W20 jest już rewelacyjny i każdy silnik w dobrym stanie musi na nim chodzić? Jego gęstość można faktycznie porównać do kujawskiego, w sumie to już jak woda. Dużo łatwiej zerwać film olejowy. Niska lepkość zmniejsza opory wewnętrzne silnika. Zmniejsza spalanie o które walczy się w folderach reklamowych.

Wszyscy to wiedzą ale wspomnę.
Pierwszy człon klasyfikacji SAE oznacza klasyfikacje zimową.W zależności od spodziewanych temperatur trzeba dobrać ten parametr. Jest istotny w czasie rozruchu zimnego silnika.
tu ładnie widać różnicę: https://www.youtube.com/watch?v=aMr7XxitOkg
Ten parametr nie powinien być dobierany w zależności od zużycia silnika bo i tak nic nie da.


Załącznik:
6g8rav.png
6g8rav.png [ 136.11 KiB | Przeglądany 125 razy ]

To jest grafika z instrukcji w124. Olej 20W można stosować już od temperatury 0* także zimne te tropiki:)

Ogólnie narosło dużo mitologii na temat oliw silnikowych na które mają duży wpływ właściwości konkretnego silnika, sposób użycia, zużycie i wiele innych czynników.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net