Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Składak 1995 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=490 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | nysanek [ 18 lipca 2010, 20:12 ] |
Tytuł: | |
no ze tam duszno i goraco to wiadomo , lepiej wziasc koc i pod nysa spac albo obok nysy bedzie chlodniej ![]() ![]() ![]() |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 19 lipca 2010, 08:07 ] |
Tytuł: | |
zbyszek99 pisze: .. Wszędzie zakaz wjazdu ponad 2,5 t .
... Moja Nyska przeszła chrzest bojowy . pojechalismy z żoną z Wa-wy do Grunwaldu . Spaliśmy w samochodzie . Było trochę gorąco i duszno . Wróciłem dosłownie przed godziną . PODOBA MI SIĘ NYSA CAMPING To Nysa też nie wjedziesz ![]() |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2010, 08:52 ] |
Tytuł: | |
Nie żałuj , że nie pojechałeś . Ja pojechałem , ale nie dojechałem . Przezornie wyjechałem z Wa-wy o 3 w nocy , ale już od Olsztynka stał korek. Od 6 rano do 10 przejechaliśmy może 10 km. Ostatecznie wylądowaliśmy nad jeziorem Drwęckim i bitwy nie widziałem . --------------------------------- A tak przy okazji : Noc była gorąca więc w samochodzie duszno . Nyska spokojnie jedzie ok 80 km/godz / na GPS /. Powyżej robi się głośno. W drodze powrotnej zaczęłem się zastanawiac nad wymianą silnika . Co sądzisz o wstawieniu jakiegoś silnika np BMW , Ford Sierra , Passat czyli tylnonapędowy z oryginalną skrzynia i koniecznie agregatem klimatyzacji . Oczywiście benzyna 1,8 do 2,2 l. Taki komplet na Allegro można kupi za 3 000 + 1 000 za elementy klimatyzacji / z rozebranego anglika / Zostawił bym dyfer z wałem napędowym . Tylko teraz pewnie trzeba pomyślec nad tarczowymi hamulcami na przód . A na dokładkę wspomaganie kierownicy i pewnie jakieś felgi z odsadzeniem aby zwiększy rozstaw kół . W końcu z Nysy zrobił by się pożądny samochód turystyczny . Ale z zewnątrz to nadal byłaby NYSA 522 |
Autor: | simon.templar [ 19 lipca 2010, 12:43 ] |
Tytuł: | |
Panowie miłośnicy polskiej motoryzacji, no rzesz kur... |
Autor: | zbyszek99 [ 19 lipca 2010, 17:56 ] |
Tytuł: | |
WIEDZIAŁEM ! ! ! ! ! Czułem , że ktoś tu nie wytrzyma . Ale nie denerwuj sie szanowny kolego Simonie, ja narazie tylko głośno myślę . A tak wogóle to dlaczego nie ??? Przecież moja Nyska nigdy nie będzie zabytkiem . Nie ma żadnego powodu aby nie starac się udoskonalic Nyse . Swap silnika to nie żadna profanacja . Robi sie to w różnych samochodach . Hamulce tarczowe mają jakiś tam wpływ na bezpieczeństwo - widziałem tarcze zainstalowane w Żuku i gośc twierdzi , że tamte poprzednie to były tylko " spowalniacze " , a teraz dopiero hamuje . A może to klimatyzacja tak Cię zdenerwowała ? Ja na codzień mam klimę i jakoś mi z nią dobrze , Nysą przejechałem w sobotę 250 km , w niedzielę ponad 300 i upał trochę mi dokuczył . Sam wiesz jaka była temperatura - a w Nysie jeszcze pewnie 20 stopni więcej jak na dworze . Nie rozumiem więc dlaczego miłośc do polskiej motoryzacji pod postacią renowacji i ulepszania ma byc czymś gorszym od utrzymywania samochodu w stanie takim , jak wyszedł z fabryki . Tym bardziej , że nasze Nysy z fabryki wychodziły w stanie conajmniej opłakanym . Wiem coś o tym . Dla wielu z Was jestem już dziadkiem , ale mogę się pochwali , że jeździłem Nysą od 1967 roku / słownie tysiąc dziewięcset sześcdziesiąt siedem / . Byłem chyba trzy razy w fabryce w Nysie gdzie odbierałem nowy samochód i widziałem w jakim stanie je sprzedają . Dlatego drogi kolego Simonie uwierz mi - Nysa tak naprawdę wcale nie jest aż takim wspaniałym zabytkiem polskiej motoryzacji . Wystarczy , że w Polsce pozostanie w Waszych rękach kilka niezmodyfikowanych Nysek , a mnie pozwólcie przerabiac , modyfikowac czy nawet tuningowac chociażby dlatego , że ja to lubie . Możemy się tylko umówic , że przestanę pisac na to forum , jeżeli uznajecie , że moje posty profanują Nysę |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 19 lipca 2010, 18:33 ] |
Tytuł: | |
Spoko Żbyszek ![]() ![]() ![]() Dlatego dajcie spokój !!! Pozatym Żbyszek jest z tych nielicznych co działa i naprawdę fajnie robi swoją Nyskę ![]() Chwal sie Żbyszek co tam jeszcze robisz w Nysce i chwal sie gdzie pojechałeś ! ![]() pozdr... |
Autor: | nysanek [ 20 lipca 2010, 18:17 ] |
Tytuł: | |
ale to co piszesz zbyszek to tez niejest w pelni prawda, bo te hamulce sa Gu.... zgadza sie , ale jak wymienisz na samoregulacyjne to niemasz juz grzebania w tym , a srednica bebnow jest 2 razy wieksza niz powinna byc , i srednica wystarczy zeby nyse spokojnie zatrzymac krotka droga hamowania , silnik inny jak dasz to tez temperatura z niego bedzie jebac do srodka , jest kilka patentow ktore ja zastosowalem i moge je tylko wszystkim polecac ![]() ![]() |
Autor: | zbyszek99 [ 20 lipca 2010, 21:48 ] |
Tytuł: | |
O.K. narazie jak pisałem " głośno myśle " - chociaż jak sie znam to niewykluczone , że Nysa przejdzie metamorfoze . Za dobry wzór do naśladowania może posłużyc jeden Żuczek . spotkałem go w zimie w Przemyślu i właśnie spodobało mi sie jego zawieszenie i tarczowe hamulce : http://www.bradziaga.pl/?action=/pl/114 Oczywiście tak daleko sie nie posunę , bo Nysie chyba aż taka przeróbka nie pasuje. Niemniej będe myślał nad : Swap silnika na 1,8 benzyna ale ok 120 kM tarczowe hamulce trochę " odsadzone felgi '" Klimatyzacja wyciągarka schowana pod chłodnicą - już przymiarka była . Kombinuje , aby była zupełnie niewidoczna - jeżeli trzeba będzie użyc - to po odchyleniu tablicy rejestracyjnej . Wszystko to nie zmieni wyglądu zewnętrznego Nysy - jedynie zwiększy sie rozstaw kól , ale to tylko z korzyścią dla wyglądu zewnętrznego Co do grzania to nie boję się . Całe wnętrze kabiny wykleiłem matą głuszącą , na podłodze położona pianka poliuretanowa na to dywanik , szczelna maska i niech sobie grzeje - włącze klime . Tu kilka zdjęc z wygłuszania i ocieplania podłogi : ![]() ![]() ![]() Przy okazji udało mi sie mocno zwiększyc nawiew powietrza z dmuchawy na nogi kierowcy : wywaliłem oryginalny silnik z wiatrakiem i w jego miejsce idealnie pasuje kupiony na giełdzie komputerowej duży wiatrak do chłodzenia obudowy komputera / 30 zł / Wydajnośc tego wiatraka jest tak duża , że wydmuchuje wszystko z podłogi . Trzeba będzie zastosowac regulator obrotów . |
Autor: | tomaszopen [ 02 sierpnia 2010, 09:44 ] |
Tytuł: | |
Ładna,ba nawet piękna Nyska, tylko załóż odpowiednią kierownicę i obudowę kolumny kierownicy-PROSZĘ |
Autor: | Dziwny Mag [ 02 sierpnia 2010, 12:27 ] |
Tytuł: | |
Przy wymianie silnika i skrzyni na jakiś współcześniejszy i mocniejszy, w zasadzie powinno sie też zmienic most - jeśli naprawdę chcesz mieć jakiś pożytek z takiego swapa. Po prostu oryginalny most "pożera" więĸszość korzyści jakie dałaby zmiana motoru. Przetstowane już i sprawdzone rozwiązania to mosty od Wołgi GAZ 24 lub Suzuki Vitary - ale trzeba zwrócić uwagę na przełożenia, bo każdy z tych mostów występuje w co najmniej 2 wersjach, z których jedna ma takie samo przełożenie jak Nysa - a chodzi przecież o szybsze ![]() O swapach silników w tego tpyu konstrukcji sporo znajdziesz na forum http://www.lowrider.pl/forum/index.php --> na dole strony jest dział FSO Warszawa. Pozdrawiam! ![]() |
Autor: | Marian [ 02 sierpnia 2010, 17:03 ] |
Tytuł: | |
Lepiej zmienić tylko most na szybszy i wtedy Nysa osiąga o ok. 10km/h więcej, oczywiście kosztem trudniejszych podjazdów pod górkę, ale myślę, że też nie tak znacząco. |
Autor: | Mati_1979 [ 25 lipca 2012, 07:07 ] |
Tytuł: | |
Świetna robota ![]() |
Autor: | zbyszek99 [ 26 kwietnia 2015, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Składak 1995 |
Zgadza się Kwaśnik - czy mam ,sprawdzę jutro do południa |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |