Dzisiaj jest 21 grudnia 2024, 17:11


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 maja 2011, 12:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Witam wszystkich i od razu przystępuję do tego co najważniejsze czyli do przedstawienia mojej ślicznotki.Nysa została prawdopodobnie wyprodukowana w 1972 roku bo data pierwszej rejestracji to 31 grudzień 1972.Jest to teoretycznie wersja sanitarna,niestety poprzedni właściciel który odkupił ją z kolumny transportu sanitarnego (w której zresztą pracował) zmarł i jedyne źródło informacji przepadło.Tak więc nie wiem czy to ex erka czy sanitarka-jedną z nich na pewno jest bo w stercie części gratis były szyby zmatowione(piaskowane).Od rodziny właściciela dowiedziałem się tylko że nyska była biała,miała z tyłu drzwi dwuskrzydłowe(ślady po nich pozostały) no i tyle bo wersji określić nie potrafią,żadne zdjęcia też się nie zachowały.To tyle z historii.Blacha w paru miejscach do zrobienia,głównie pod uszczelkami szyb,gdzie się ruda jeszcze schowała wyjdzie w trakcie,błotniki sztukowane nitami,ale to nie problem bo nowe błotniki tez były w komplecie.Wnętrze nie zachowało się w oryginalnym stanie,drzwi i boki obite są płytą pilśniową.Silnik s-21 po remoncie, skrzynia czwórka, gaźnik weber.Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 14:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
No cóż wypada powiedzieć - rób z niej sanitarkę ;)

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 15:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oj tam, ja powiem tylko - dbaj o nią i trzymaj w jak najlepszym stanie :) Chcesz robić remont? ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 17:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Plan jest.Ma być biała z matowymi szybami.Koguta już mam-też z 1973 roku,taki się na alledrogo trafił.Tylne drzwi dwuskrzydłowe pomału organizuje(z tej nysy na zdjęciu poniżej).Wnętrze to już niestety będzie rzeźba ze skaji, ale za to w kolorze "sanitarkowym".Na razie grzebie przy alternatorze bo łożyska siadły.Alternator też cudo-Elmot A111e ze stara 28 lub 29 z plusem na masie. Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 maja 2011, 21:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 grudnia 2007, 14:40
Posty: 143
Lokalizacja: Nowa Huta
w 1972 był wysoki dach?

_________________
Polscy rastamani jeżdżą polskimi samochodami.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 maja 2011, 04:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
byl ale tylko dla RFN , tak oficjalnie w polsce pokazywaly sie pierwsze 522 w 75 roku w malej ilosci , ta nyska miala przelozona bude , w latach koniec 70 poczatek 80 lat , jest to nadwozie mysle z 77-82 r , kiedys na 100% byla to 521. Pradnica Pb20 tam powinna byc , tylko ze nysy 521 w wersji sanitarnej juz w 70 latach mialy alternatory z przekaznikiem , to informacja z katalou przemyslu mot. 1973 , plus na masie byl do 1980 r .Ja bym na twoim miejscu zamontowal 9 diodowy alternatorek ten najnowszy , ladowanie zawsze jest super.I z tego co widac bylo to nadwozie do wlasnej przekladki osprzetu , jako takie nadwozie podstawowe sanitarki jak wiemy sanitarne nadwozie nalezalo nie do specjalnych ale do podstawowych wersji fabryki.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2011, 06:50 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 725
Lokalizacja: śląsk
Osobiście odradzałbym Ci powrót do oryginalnej wersji nadwoziowej. Po zdjęciach widać,że poprzedni właściciel dołożył wszelkich starań, żeby po nadwoziu sanitarnym nie zostało żadnego śladu. Łatwiej chyba będzie zrobić jej remont i pozostawić w formie towarowej. Skompletowanie w obecnych czasach wyposażenia - nawet do wersji sanitarnej ( dwa prostokątne wywietrzniki na dachu wskazywałyby na to,że była to właśnie sanitarka, a nie reanimacja ) graniczy raczej z cudem . Zdobycie noszy jeszcze jest możliwe, ale podstawa pod nosze to naprawdę jest praktycznie nie do zdobycia. Zastanów się dobrze , ale jeśli jesteś zdecydowany na powrót do oryginału , to będę Ci gorąco kibicował. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2011, 07:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Świetnie sobie zdaję sprawę ,że skompletowanie wnętrza do sanitarki czy erki jest bardzo trudne czy wręcz niemożliwe.Dlatego ograniczę się tylko do wyglądu zewnętrznego a jeżeli kiedyś,coś,gdzieś się trafi to baza już będzie.No i biały kolor jest praktyczny-łatwiej zamaskować prace "konserwacyjne" przy nadwoziu jak ruda wylezie.Na razie kombinuję jak w tym roczniku powinien wyglądać zespół kogut-syrena.Koguta mam takiego jak na zdjęciu.Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2011, 16:40 
Jak pisze LBS lepiej zostaw ją towarową ,z takimi fantami to ciężko bardzo , a jak się upierasz to w ciągu kilku lat coś skompletujesz , Wewnątrz towarowa z zewnątrz ala'sanitarka i to dobry pomysł :)
Powodzenia


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 20 maja 2011, 20:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja tam uważam, że powinna zostać przywrócona do sanitarki :)
Życzę powodzenia w kompletacji części!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 maja 2011, 07:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
mozna odbudowac na sanitarke ale z improwizacja , to znaczy musisz sie z tym pogodzic tak jak napisal LBS ze nosze sie jeszcze znajda ale rama pod nosze juz nie , wiec tu musial bys cos sam zrobic co przypomina orginalna czesc , jak najbardziej jest takie cos dobrym sposobem i ktos kto sie zna niepowie ci ze fajans odstawiasz tylko masz dobra wole , o ile replika czesci niedostepnych bazuje na orginale :wink: odnosnie tego nadwozia to moglo byc duzo wersji , jak wiemy nadwozie takie to fabryczny standard byl nieco inny mikrobus , pamietam jak nowe nadwozia przywozili z fabryki nysy do firmy w ktorej moj tata pracowal , ze nieraz samo gole nadwozie polakierowane tylko przywozili , potem przekladanie czesci ze starego nadwozia , to samo mogo byc odnosnie tej nyski zrobione , ale cieszy to ze bedzie w dobrych rekach niewazne jak bedzie wygladac swoj klimat ma tak czy inaczej :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 17:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwietnia 2011, 10:00
Posty: 154
Lokalizacja: Śmigiel
Jak się wlezie pod nysę to można coś ciekawego znaleźć - koło zapasowe barumka extra transport v-1. Rozmiar standardowy 6.50x16.Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 maja 2011, 21:02 
To opona od ciężarówki AVIA :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 28 maja 2011, 22:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Witaj
Generalnie na Nysach nie znam się najlepiej ale bądź co bądź jest to krewniaczka mojego Żuka A, więc miło jest zawiesić oko :)
Ale do rzeczy więc się pomądrzę :mrgreen:
Skoro chcesz Nyskę zrobić na powrót sanitarką a jak koledzy zauważyli nadwozie masz nowsze to ja zdążyłem się zorientować że sanitarki z 1972 różnią się od tych nowszych, całkowicie inne ma wyposażenie , detale i wygląd sanitarka z 72r, a inne z 78/80
:arrow: zdjęcia sanitarek
I jak to miałaby być sanitarka z 1972 to z tyłu drzwi jednoskrzydłowe raczej.

Pozdrawiam

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 maja 2011, 08:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
2 skrzydlowe dzwi mialy dopiero modele 522 , ale np. wersje wypadowe milicji mialy 2 skrzydlowe z tylu juz w nysach 521 , sanitarka 521 miala scianke dzialowa do sufitu z oknem suwanym , przedzial kierowcy byl odgrodzony od przedzialu sanitarnego , szpitale mialy tez auta zaopatrzeniowe niraz sie nawet spotykalo towosa z szybami tylnymi ktore do polowy byly matowe , ta nysa tutaj co jest mogla tez byc taka , ze przeznaczenie bylo dla zaopatrzenia , z pralni przywozic reczniki itd. i inne rzeczy.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net