Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Nysa 501 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=1&t=378 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | nysanek [ 20 grudnia 2008, 17:53 ] |
Tytuł: | |
normalnie powinna miec drugie prawe dzwi tak jak kazdy mikrobus juz od poczatku produkcji N59 Mikrobus tez miala drugie boczne dzwi , co do twojej 501 ki wyglada mi ona na taka pogrzebowa wersje BEZ JAJ , serio ![]() jak zdejmiesz tapicerke w srodku to sprawdz ten prawy bok czy widac slady po dzwiach , jak tak to swiadczy otym ze ktos zaspawal przy blacharce , jak wygladac bedzie wszystko orginalnie to wersja towos - przeszkolona jak mikrobus ,wykorzystywane byly w pogrzebach ![]() ![]() ![]() tu link do nyski 501 roberta : http://forum.polskiedostawczaki.pl/moja-nysa- ... -vt83.html |
Autor: | jacekk [ 20 grudnia 2008, 23:39 ] |
Tytuł: | |
Ten model może nie mieć drugich prawych drzwi. |
Autor: | nysanek [ 21 grudnia 2008, 09:48 ] |
Tytuł: | |
niemusi miec tych dzwi wiadomo , wiem ze firmy panstwowe transportowe w miastach mialy 1 taki pojazd ktory wypozyczali na pogrzeby , tam gdzie moj tata pracowal mieli zuka pickup´a , na lewej i prawej burcie lawki. Ale byly tez wlasnie takie nadwozia mikrobus ktore tak naprawde byly towosem , na zlomie w krakowie slawek nasz kolega z forum spotkal nyse 521 mikrobus tez wlasnie z tymi lawkami po bokach , jak to juz wszyscy wiemy fabryka nysy jakie by nadwozie niewyprodukowala kiedys to bylo specjalne i spotykane jednorazowo ![]() dodam ze ten zuk pickup byl w firmie do 2002 roku , byl ze tak powiem w orginalnym stanie malo uzywane byly takie auta. |
Autor: | robertsteć [ 21 grudnia 2008, 12:05 ] |
Tytuł: | |
Na początku lat 90-tych moi rodzice prowadzili mały sklep spożywczy, a ja pomagałem jako kierowca. Pojechaliśmy kiedyś na giełdę w Gliwicach i kupiliśmy 521-kę, pamiętam że też była cała przeszklona i miała z tyłu wzdłuż ścian rozkładane siedziska, ale nie całe ławki tylko takie pojedyncze. Tamta Nysa miała jednak dodatkowe drzwi z prawej. Jeździłem nią parę lat, było wiele przygód bo nieraz i turystycznie z niej korzystaliśmy, niestety nie mam z tamtego okresu ani jednej fotki... A Nysa była piękna; ciemnoniebieska z biało-czerwoną "błyskawicą" przez całą długość nadwozia :D Z usterek pamiętam wieczne problemy z wyłażącą z uszczelek przednią szybą, korozja przednich błotników no i czasem klinująca się skrzynia - woziłem specjalny młotek do opukiwania wodzików... Fajne czasy, tak sobie teraz myślę, że chyba stąd mój dzisiejszy sentyment do tych aut... Teraz rozglądam się za Tarpanem; mój ojciec często woził mnie takim służbowym... :D |
Autor: | nysanek [ 21 grudnia 2008, 14:04 ] |
Tytuł: | |
w polsce jest takie prawo ( niewiem czy teraz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | nysanek [ 21 grudnia 2008, 16:20 ] |
Tytuł: | |
no atrapa przednia orginalna ![]() ![]() |
Autor: | robertsteć [ 21 grudnia 2008, 16:27 ] |
Tytuł: | |
Właśnie czytałem test Nysy 501 w "Motorze" z 1966 roku, niemal identyczna jak moja, numer podwozia testowanego egzemplarza 25448, silnika 197292, rok produkcji 1965. W opisie tech. czytam, że w tylnym zawieszeniu zastosowano amortyzatory tłoczkowe, a w moim są jeszcze ramieniowe... Czyżbym miał jeden z pierwszych egzemplarzy 501?? Czy wiadomo od którego numeru podwozia szły 501-ki? |
Autor: | nysanek [ 21 grudnia 2008, 16:33 ] |
Tytuł: | |
na pewno jedna z pierwszych 501 bo masz atrape starego typu , i wiele innych czesci ktorych brakuje ale jak uzupelnisz te czesci no to bedzie ta z pierwszych 501 ![]() |
Autor: | robertsteć [ 21 grudnia 2008, 22:28 ] |
Tytuł: | |
Właśnie kupiłem na All...., jak ktoś potrzebuje to mogę skopiować. ![]() |
Autor: | Dziwny Mag [ 22 grudnia 2008, 00:39 ] |
Tytuł: | |
robertsteć pisze: (...)Czy mogą tu być takie zderzaki jak w 521? A lampy tylne? Czy może w tej wersji nie być drugich prawych drzwi? Czy powinien być z tyłu rozkładany stopień? W Nysie 501 Zderzaki cienkie z 521/522 - fabrycznie nigdy. Lampy tylne jak w 521 - fabrycznie były od II lub III kwartału 1967 roku (wtedy także oświetlenie tablicy rej. w postaci "pudełka" nad tablicą - jak w skrzyniowych Żukach i Polonezach Truckach - "kanciate", inne niż jest na Twojej Nysce) Brak drugich prawych drzwi... - wychodzi na to, że w Nysach (prawie) wszystko jest możliwe ![]() Rozkładany stopień w tylnym pasie - tak. W każdej N59 i 501. robertsteć pisze: Odnalazłem też tabliczkę znamionową i jest tam rok produkcji 1964, a więc 3 lata wcześniej niż w papierach. Model 501, silnik nr 180 478, podwozie nr 21794, Maska przednia i numery przemawiają na korzyść tabliczki - że to jest ten wóz, co na tabliczce. Ewentualnie ktoś mógł zmienić nadwozie (?) a zostawić papiery od podwozia... robertsteć pisze: (...)silnik o skoku tłoka 100 mm, czyli chyba dolny?? Co ciekawe tabliczka jest niemal taka sama jak w N59 - ten sam schemat pól, i nazwa zakładu: "Zakłady Budowy Nadwozi Samochodowych NYSA", a w N59 kolegi z Radomia jest już tabliczka jakby nowszego typu "Samochód NYSA". Skok tłoka i średnica cylindra w górniaku i dolniaku są takie same ![]() Tabliczki w Twoich obu Nyskach są fabryczne. Z kolei tabliczkę taką, jak w N59 z Radomia, widze po raz pierwszy - i na 100% nie jest to tabliczka fabryki. Przypuszczam, że może to być tabliczka jakichś dużych zakładów remontowych (takie zakłady miały prawo nabijać swoje tabliczki - obojętnie, czy były to zakłady wojskowe, czy cywilne lub resortowe). Nysanek pisze: (...)silnik jak najbardziej dolniak , w 1967 lub 68 weszedl dopiero S21 i jego wstawiali(...) Tomek - dwója! :rotfl: Aha, no dobra, wiem, że to zanim wprowadzono Nyskę 522, czyli nie musisz wiedzieć ![]() ![]() ![]() Silnik górnozaworowy S21 wszedł do seryjnej produkcji w 1962 roku i był montowany już w garbatych Warszawkach ![]() robertsteć pisze: (...)W opisie tech. czytam, że w tylnym zawieszeniu zastosowano amortyzatory tłoczkowe, a w moim są jeszcze ramieniowe... Literatura w tamtym czasie pamiętała jeszcze amortyzatory mechaniczne, cierne, dlatego wyszczególnienie, że tłoczkowe - ale chodzi o te ramieniowe właśnie (nota bene teleskopowymi zastąpiono je w produkcji seryjnej dopiero w 1983 roku! ) robertsteć pisze: Czyżbym miał jeden z pierwszych egzemplarzy 501?? Czy wiadomo od którego numeru podwozia szły 501-ki?
Zdecydowanie TAK ![]() Maskę masz w swojej odpowiednią do rocznika. Zmiana na taką z wieloma prostokątnymi wycięciami była w maju 1966r. Lampy tylne i oświetlenie tablicy rej. jakoś w połowie 1967. Aha - jako najwcześniejsza 501 może mieć tylne lampy jeszcze jak N59, ewentualnie, ale bardzo ewentualnie, zespolone "czekoladki" (Wawka 201, Wawka pick-up, Syrena 103). Oświetlenie tablicy rej. - jak N59; deska rozdzielcza też jak w N59 (ta z tłoczonym napisem 501 i wskaźnikami 2+2 weszła w 1966 lub 67 roku). |
Autor: | robertsteć [ 22 grudnia 2008, 00:54 ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki! To mi już wiele rozjaśnia. Czyli ta deska jest prawidłowa, czy nie? Bo jest inna niż w N59... |
Autor: | Dziwny Mag [ 22 grudnia 2008, 01:36 ] |
Tytuł: | |
Deska jest OK dla roczników 66/67 i młodszych ![]() |
Autor: | robertsteć [ 22 grudnia 2008, 14:59 ] |
Tytuł: | |
Wracajac do numeru silnika - u mnie na tabliczce jest np. 180478, nie ma "20" przed... |
Autor: | Dziwny Mag [ 24 grudnia 2008, 00:44 ] |
Tytuł: | |
Chyba się trochę rozpędziłem w pisaniu i pomyliłem się - tzn myślałem, że na tabliczce wybijany jest numer dokładnie tak samo, jak na bloku - ale jednak nie. Na bloku jest *20* i 6 cyfr na dolniaku, a na tabliczce jednak sam numer 6cyfrowy. Na teraz nie umiem ustalić po numerze silnika jego typu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |