Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=12&t=3523
Strona 1 z 2

Autor:  zukostrazak [ 11 grudnia 2016, 12:06 ]
Tytuł:  Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Cześć,
w A18 mam tłumik "nowego" typu - przelotowy, z mocno kombinowaną rurą przechodzącą łukiem nad wałem napędowym, koło skrzyni. Jest głośny, dużo głośniejszy od moich innych żuków. Jak to było z tymi tłumikami? Czy po pewnym roku dostawały już tylko te przelotowe? Czy w czymś były one lepsze?

Patrzyliśmy w katalog - takie były w dieslach i w benzynach z ostatniego wypustu, ale po drodze od silnika do tłumika końcowego był jeszcze jeden tłumik, a może katalizator?

Wieszaki do tłumika starego typu są, rurę też mam, spróbuję to założyć.

Autor:  Strucelsw [ 11 grudnia 2016, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

ten tłumik wcale nie jest przelotowy, to coś przed nim w katalogu to katalizator. Nie powinien być głośniejszy, chyba,że wsad w środku wygnił i faktycznie się przelotowy zrobił:). generalnie i stary i nowy typ są przepływowo g...o warte.nowy typ był jakoś od początku lat 90tych w obu silnikach, chyba z andoria się pojawił i zunifikowali.

Autor:  zukostrazak [ 11 grudnia 2016, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

To źle się wyraziłem - chodziło mi o to, że ten stary ma wlot i wylot z jednej strony, nowy po przeciwległych.

Może i wygnił, ale skoro mam niekombinowany wydech starego typu to go założę z nowym tłumikiem starego typu i posłuchamy co się stanie.

Autor:  ShadoVv [ 13 grudnia 2016, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

W sumie jak już temat został poruszony, to jest sens montować tłumik z innego auta (jakiego?) czy lepiej dla żywotności silnika zostać przy seryjnym - w moim przypadku nowego typu?

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 17:25 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

mogę Ci zrobić obliczony pod żuka,cichy z kwasiaka, 450zł z montażem:). Dla żywotności motoru lepiej założyć inny, bo seryjny jest konstrukcyjnie "zapchany" i może jedynie prowadzić do utraty osiągów i przegrzewania silnika.
jak chcesz gotowca, to może być środkowy z Vectry B 1.6(dłuugi jest) , albo środkowy z Xsary Picasso 2.0hdi, oba sa na rurę 50mm.
Ale na nich nie będzie zbyt cicho, wskazany jest odprężnik metr od połączenia rura-kolektor i w ogóle rura 54x1,5mm aż do wejścia do ostatniego tłumika.

Autor:  kyzer [ 13 grudnia 2016, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

A co dla CT byś proponował?

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

jest podobnie, tylko rura za odprężnikiem 50x1,5 do końca wydechu, wcześniej zwykła 55x1,5, długość 85-90cm

Autor:  kyzer [ 13 grudnia 2016, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Odpreznik?

Autor:  Strucelsw [ 13 grudnia 2016, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

komora lub tłumik z komorą odprężną

Autor:  ShadoVv [ 13 grudnia 2016, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Właśnie chciałem pytać czy chodzi o komorę. czyli taki układ wyglądał by tak że metr od kolektora (za katalizatorem? ) tłumik środkowy np. z VB jako odprężnik i dalej do tłumika końcowego żukowskiego. Czy coś źle zrozumiałem?

Autor:  ShadoVv [ 13 grudnia 2016, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Ok, do edukowałem się nieco (http://corsasport.pl/forum/zasada-dzial ... 40954.html). Zależało by mi jednak, żeby wydech pracował dość cicho. Czyli docelowo przeszczep układu za katalizatorem z powiedzmy Vectry B 1.6 /1.8 powinien działać stosunkowo dobrze (lepiej niż żukowski)?

Autor:  Strucelsw [ 14 grudnia 2016, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

metr od kolektora komora, dalej rura i tłumik, kata brak, bo żuki miały je tylko na papierze. koncowy z vectry się nie nadaje, tylko srodkowy, ale łatwiej będzie zmieścić ten z xsary, jest też dużo lepszej jakosci od oplowskiego. za to może być końcowy ori z audi 80/100, golfa 2, byle srednica była jak trzeba, one są poprawnie zaprojektowane.
bez komory moze byc tak:
najpierw tłumik z audi, ale tak by te 100cm od kolektora kończyło się w 1/3 jego długości, tam ma komore odprężną, póznej rura i tłumik z xsary lub vectry ale wylot z niego zakończony rurą 45x1.5 lub 43x1.5mm

Autor:  kyzer [ 15 grudnia 2016, 08:49 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Dzięki za podanie na tacy co i jak :)

Autor:  Strucelsw [ 15 grudnia 2016, 17:26 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

tylko jedno małe ale, jeśli komora odprężna nie zaczyna się stożkiem (czyli montujemy tłumik z np. audi) to dajemy ją w benzynie ok 140cm od kolektora,a w dieslu ok 120

Autor:  Prezesu [ 09 stycznia 2017, 08:11 ]
Tytuł:  Re: Żuk - tłumiki, dwa rodzaje?

Strucelsw, a czy nie jest jeszcze tak, że na samym końcu wydechu należy go zdławić do najwęższej średnicy w układzie dolotowym?

Co do wymiarów, to jaka powinna być całkowita długości układu wydechowego i jakiej średnicy i długości dorobić komorę rozprężną? (PW na tłumik;) )

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/