Dzisiaj jest 21 grudnia 2024, 12:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 22 października 2018, 21:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Umówmy się, ale ocena dzisiaj stanu technicznego auta to czyste domysły. A jakość materiału dowodowego, nie wiem jak oryginały, ale pojawiające się w wielu miejscach kopię są naznaczone piętnem tamtych czasów, kiedy kopiowanie na vhs było czymś zupełnie powszechnym i normalnym, więc taką jakość prezentuje.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2018, 21:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co prawda to prawda, ale tutaj w tej konkretnie sprawie jest bardzo wiele "cudów" 8)

Z tego Fiata miał wyskoczyć podczas jazdy Waldemar Chrostowski (porwany kierowca Popiełuszki). Wóz jechał 100 km/h, a Chrostowski był jeszcze skuty kajdankami i skakał po ciemku, a kajdanki się "cudownie" otwarły!!!
Ta sama "ekipa" co to filmowała, to bez wątpliwości przyjęła potem tą historię za prawdę i ta wersja jest "oficjalna" w procesie.

W 2004 roku prokurator Witkowski zrobił eksperyment by zweryfikować tą wersję. Żaden zawodowy kaskader nie umiał tego wykonać. Przy 40 km/h zawodowy kaskader połamał ręce i nogi.

Zawodowi płetwonurkowie, co mieli wyłowić zwłoki ks. Popiełuszki zginęli w wypadkach po tym, jak zaczęli "za dużo gadać" - jak zginęli? A no się utopili i to w banalnych warunkach...

Jerzy Urban ogłosił na konferencji prasowej w październiku 1984, że w tym Fiacie znaleziono włosy ks. Popiełuszki, ale o śladach krwi nie wspomniał. Po wyłowieniu zwłok - były one ciężko pobite i zakrwawione. Podczas śledztwa Piotrowski zeznawał, że bił pałką w bagażniku Popiełuszkę...
I ani śladu krwi? Włos łatwiej podłożyć - nawet tam, gdzie kogoś nigdy nie było...

Dlatego też bym się nie zdziwił, gdyby wtedy celowo ktoś dawał do archiwum "kopię kopii" filmów VHS :wink:

Mam namiary na sygnatury tych materiałów w IPN, ale teraz z wolnym czasem u mnie ciężko i nie mam kiedy ściągnąć i poprzeglądać filmiki i inne teczuszki :wink: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2018, 22:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
No dobra - nie znam de facto tematu, który Cię nurtuje, ale nie czaję jednego. Co - przy tym wszystkim, co napisałeś, miałoby dać ustalenie rocznika czy kondycji tego auta? Zwłaszcza w sytuacji, gdy nawet kilka wymienionych już nieścisłości każe się zastanowić nad spójnością "procesowej" wersji zdarzeń...
I nie wyważasz czasem otwartych drzwi? Coś kojarzę, że już grubo po 2000 roku było w jakichś czasopismach kilka wywiadów z Piotrowskim, gdzie sam podważał część zeznań z procesu (o ile czegoś nie pomieszałem, bo czytałem to dość dawno i raczej jako "ciekawostkę" - jakkolwiek to nie brzmi).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2018, 23:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Widzisz Przemku - sam się wiele razy zastanawiam w różnych sprawach nad tym, czy nie "wyważam otwartych drzwi", ale przyświeca mi zasada, że "ludzie mogą kłamać, ale przedmioty - nie". Pytanie tylko o interpretację tego, czy owego, co się znajdzie.

Jeśli przeglądasz jakiś materiał 100 razy to czasem za 101 razem coś nowego dostrzeżesz, na co uwagi nie zwracałeś wcześniej...

Odnoszę wrażenie w całej sprawie, że była jakaś akcja - "kombinacja operacyjna", która spaliła na panewce. "Popiel" - czyli Popiełuszko miał w niej być tylko jakimś elementem. Coś się nie udało i trzeba było sprawę zakończyć w inny sposób niż zakładano i stąd te dziwne wypadki samochodowe, utopienia, proces "dopychany kolanem"...

Najzwyczajniej przeglądam wszystko klatka po klatce i szukam czy ktoś nie zrobił jakiegoś błędu na który nikt wcześniej uwagi nie zwrócił. Nawet jak "fachowcy" zacierają ślady, ale im się spieszy za bardzo, to jakieś błędy robią.

Nawet nie chodzi mi o samo zanegowanie "oficjalnej wersji", ale o zebranie wszystkich informacji i jeśli pojawi się jakaś "nowa wersja" - można ją będzie na tej podstawie zweryfikować...

Skoro ludzie tyle nakłamali w tej sprawie, to dla mnie bardziej wiarygodne jest "obwąchanie" każdego dowodu, stwierdzenie, czy każdy przedmiot pasuje do tej czy innej wersji, czy nie powinien nosić takich a takich śladów itp.
Tyle mogę zrobić, a kilka razy taka moja "upierdliwa drobiazgowość" w innych sprawach została nagrodzona sukcesem 8) Innym razem ślady poszły do nikąd.
Ta sprawa jest ogromnie większa od tych, którymi się wcześniej zajmowałem, ale tym bardziej mnie interesuje...


...tymczasem kolejna fotka tego samego Fiata

...i kolejny ciekawy wątek tej sprawy:

https://www.tvp.info/722314/zginelibo-z ... opieluszki


Załączniki:
06.jpg
06.jpg [ 215.23 KiB | Przeglądany 7106 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 221.96 KiB | Przeglądany 7106 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2018, 07:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To, co widać przy lepszej jakości zrzucie - znaczek niby "FSO" z przodu nie jest żadną fabrycznie spotykaną wersją tego znaczka, a środkowa część atrapy wygląda na tą, która pojawiła sie w produkcji w trakcie 1983 roku.
Tablica rejestracyjna - wykonana z vacuformy (formowana próżniowo) - bardzo prosta technologia, wręcz "domowa". Było kilka zakładów robiących tablice ta metodą, takie tablice były normalnie w użytku. Natomiast nie potrzeba do ich wykonania jakichkolwiek "poważnych" urządzeń.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2018, 23:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Przemku! - Wielkie dzięki za informację!!!

Co do ostatniego zdjęcia - zdziwiło mnie w nim jedno. Ono jest kolorowe, a wygląda mi na to, że wóz jest koloru białego (no chyba, że mi przekłamuje komputer), a nie "jasnego" ani "jasnożółtego", jak opisuje się w procesie...

Odnoszę wrażenie, że tym bardziej coś z tym autem musi być na rzeczy...

Myślę, że dużo rzeczy jeszcze pewnie krąży po internecie, ale dane materiały nie są podpisane wprost, a jedynie użyte jako "obrazki" do zilustrowania jakiegoś ogólnego materiału dziennikarskiego.

Ciekaw jestem, czy na przykład kiedykolwiek znajdę zdjęcia orzełka z milicyjnej czapki, który leżał przy drzwiach zielonego Volkswagena Golfa (WUL 2473), którym to jechał ks. Popiełuszko w dniu porwania.
Jak odnaleziono porzucony w lesie ten samochód to przy drzwiach kierowcy leżał orzełek, który to podobno odpadł Waldemarowi Chmielewskiemu z czapki, kiedy ten zatrzymywał Golfa pod pozorem kontroli drogowej...
Ciekawe jak ten orzełek wyglądał - tzn w jakim był stanie, czy miał druty od mocowania pogięte/urwane, czy może były one w stanie "magazynowym", czy był ubrudzony (przecież pogoda w październiku też musiała zrobić swoje z kawałkiem materiału leżącego na drodze/poboczu), czy może był idealnie czysty...

Pełno jest takich podobnych niuansików, które mi spokoju nie dają...

...albo czy są jakiekolwiek zdjęcia z miejsca wypadku samochodowego w Białobrzegach z 30 listopada 1984 - kiedy to zginęli 3 oficerowie MSW prowadzący śledztwo... Dzisiaj znam ten wypadek tylko z opisu słownego i wiele bym dał, żeby tylko to miejsce zobaczyć...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2020, 02:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Mówisz i masz!!!
Szukałem w internecie przez wiele godzin i dni wszelkich zdjęć z wypadku z 30 listopada 1984 roku i nic, ale w ręce wpadła mi monografia: "Popiełuszko. Będziesz ukrzyżowany." Krzysztofa Kąkolewskiego i proszę...

Wrak auta w którym zginęli płk Stanisław Trafalski i mjr Wiesław Piątek oraz ich kierowca.

Jakość zdjęcia kiepska, ale to już zawsze coś.

Tutaj krótki artykuł na ten temat:

https://wiadomosci.wp.pl/zgineli-bo-szu ... 210889345a


Załączniki:
img382.jpg
img382.jpg [ 495.16 KiB | Przeglądany 5526 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2020, 02:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...i jeszcze kolejne materiały, które docierają do mnie - powoli, ale systematycznie :wink:

Migawki z "Teleekspresu" z 19 X 2020 (2 pierwsze zdjęcia)

Zdjęcie (ostatnie) z artykułu w "Pamięć.pl" - "Bezpieka szuka siebie"


Wszystkie fotografie pochodzą z Archiwum IPN i były zrobione w nocy z 19 na 20 X 1984 w godzinach między 23:00 a 4:00 rano

Zdjęcia Golfa z widocznym tyłem są zrobione w odstępach czasu - jakiś człowiek kręci się przy Nysce.


I tutaj kilka ciekawostek - dlaczego to dla mnie takie ważne (że jestem taki upierdliwy przy tych zdjęciach 8) )

W porzuconym Golfie brakowało radia - kto i kiedy i dlaczego je zabrał? - nie wyjaśniono, ale zakładam 3 scenariusze:

a) chwilę po porzuceniu mógł pojawić się zwykły złodziej (byłby on przypadkowym świadkiem porwania)
b) sami sprawcy ukradli radio, bo chcieli je wykorzystać do jakiegoś zakładanego scenariusza (np. dołączyć "radio z Golfa" do listu z żądaniem okupu lub podrzucić gdzieś dla zmylenia śladów)
c) wcześniej już radio ktoś wymontował (przed godziną 21:20 19 X 1984 - gdy Popiełuszko wyjechał z Bydgoszczy)


--------------------------------------------------------------------------
W miejscu porwania za to "cudownie" pojawiły się dwa inne przedmioty:

- orzełek wyszywany z milicyjnej czapki (druty z tyłu wskazywały na to, że był nigdy nie zamocowany do czapki, a leżał w taki sposób, że było ewidentne, że został podrzucony przy drzwiach Golfa i wdeptany w ziemię

- nóż - redaktor Wojciech Sumliński twierdzi, że mógł służyć ludziom Piotrowskiego do pocięcia marynarki Waldemara Chrostowskiego - kierowcy Popiełuszki, aby upozorować potem jego wyskoczenie z auta i zgubiono go na miejscu przez przypadek.

...i jeszcze taka "ciekawostka" - milicja była na miejscu już 19 X 84 o godzinie 23:00, ale orzełka i nóż znaleziono tam podobno 20 X o 4:00 rano

Tyle szukali, mieli psa tropiącego, a przedmioty leżące koło Golfa znaleziono po 5 godzinach!!!

Myślę, że nóż raczej, podobnie, jak orzełek był celowo podrzucony (choć mogę się mylić) :roll:


Załączniki:
Golf 01.jpg
Golf 01.jpg [ 340.23 KiB | Przeglądany 5526 razy ]
Golf 02.jpg
Golf 02.jpg [ 391.36 KiB | Przeglądany 5526 razy ]
VW Golf porzucony 01.jpg
VW Golf porzucony 01.jpg [ 347.88 KiB | Przeglądany 5526 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2020, 02:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
No i jeszcze trzeci "rodzynek", jaki wyśledziłem. Redaktor Kąkolewski dotarł do człowieka, który spisał (niestety) tylko częściowo numer tablicy rejestracyjnej tej podejrzanej pomarańczowej Nyski z napisem: "FIRMA POLONIJNA", która kręciła się 19 X 1984 w okolicach kościoła na bydgoskich Wyżynach - auto miało wtedy tablice rejestracyjne:

" WLG 48** " To jest Włocławek

a cyfry "4" i "8" mogły być w jakiejś kombinacji - nie koniecznie w takiej kolejności, jak wyżej podałem


...ale zawsze jakiś nowy punkt zaczepienia...

...a tych "punktów zaczepienia" znajduje się coraz więcej :wink: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 grudnia 2020, 02:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...i znów "mówisz i masz". Zdjęcia tej Nysy co prawda nie mam jeszcze, ale wiem już o niej bardzo dużo 8)

a) Samochód należał do WUSW (Wojewódzkiego Urzędu Spraw Wewnętrznych) w Toruniu.

b) Na przełomie lutego i marca 1984 roku używany był do tak zwanych "porwań toruńskich" przez grupę o nazwie "OAS" ("Organizacja Anty Solidarność")

c) Nysa brała udział w uprowadzeniu działaczy "Solidarności": Piotra Hryniewicza, Gerarda Zakrzewskiego oraz Antoniego Mężydło.

d) Mężydło właśnie zapamiętał, że: Nysa była koloru żółtopomarańczowego, wersja mikrobus (czyli 522M) miała na prawych drzwiach napis: "Firma polonijna", oraz pas biegnący pod linią okien, a numery rejestracyjne zaczynały się na "WLG" i były dalej cyfry "4" i "8"
Z lewej strony samochód nie miał żadnych emblematów.

e) 4 marca 1984 roku zostaje wypuszczony Antoni Mężydło. Po nagłośnieniu sprawy "porwań toruńskich" ustaje działalność terrorystyczna grupy OAS, a Nyska znika na parę miesięcy

f) Nysa pojawia się ponownie w dniu 19 października 1984 roku, pod kościołem "Braci Męczenników" w Bydgoszczy, gdzie ks. Popiełuszko widziany jest publicznie po raz ostatni. Samochód był już znany działaczom "Solidarności" - nadal miała napis na drzwiach i rejestrację: "WLG 48**"

g) śledztwo w sprawie Nyski i grupy OAS zostaje umorzone latem 1984, ale w 1991 roku zostaje wznowione, a sprawcy "porwań toruńskich" zidentyfikowani, aresztowani i skazani.

Tutaj macie film ze śledztwa z marca 1991 roku w sprawie "porwań toruńskich"

"Z filmoteki bezpieki" odc 68

https://www.youtube.com/watch?v=yopiGr6u8_4

Oczywiście, że niebieska Nysa 522M (mikrobus MR 1987) o numerze TOC 858B nie jest tym samym samochodem i służy jedynie w wizji lokalnej.

Co się stało z pomarańczową Nysą - nie wiem, ale już wiem, kto z niej m.in. korzystał w ramach działalności OAS:

"…Prokuratura ustaliła ponad wszelką wątpliwość, że do grupy w różnym czasie należał kwiat toruńskiej bezpieki: Jerzy Jedkie, Wiesław Zapałowski, Cyryl Wolski, Roman Zielenkiewicz, Bogdan Wandachowicz, Ryszard Górny, Marek Górny i Zbigniew Poraziński. Nominalnymi zastępcami kierownika grupy zostali: naczelnik Wydziału Śledczego SB - Eugeniusz Gawroński, zastępca naczelnika Wydziału V WUSW (zajmującego się przemysłem) - Janusz Hejnowicz oraz zastępca szefa Rejonowego Urzędu Spraw Wewnętrznych w Toruniu - Grzegorz Lewandowski. Jednak faktycznym zastępcą Misza był kapitan Zielenkiewicz z Wydziału III WUSW. Nadto do pracy w grupie skierowano sekretarkę Wydziału II (tzw. kontrwywiadu) - Marię Sugier (występującą też jako Magdalena Kuczerowska)…"

Cytat pochodzi z tego scenariusza (dokładnie opisującego działalność OAS):

http://www.branach.pl/images/pdf/PRZERW ... PY_OAS.pdf

h) oprócz pomarańczowej Nysy 522M grupa OAS korzystała też z co najmniej dwóch Fiatów 125p (- jednego z nich użyto do porwania Zofii Jastrzębskiej - Mężydło) oraz furgonetki Żuk (która służyła grupie jako charakteryzatornia, gdzie SB-cy zakładali peruki, doklejali sobie brwi i wąsy

i) logiczne się wydaje to, że do uprowadzenia Popiełuszki planowano użyć grupy MSW, która 7 miesięcy wcześniej już robiła takie akcje i na tym samym terenie - śmiem twierdzić, że 19 października 1984 w tej Nysie musiały też siedzieć osoby z OAS

j) proces OAS rozpoczął się w 1991 roku i w tym samym czasie do prokuratora Witkowskiego (prowadzącego śledztwo w sprawie śmierci ks. Popiełuszki) zgłosił się tajemniczy informator, który przekazał informację o tym, że Piotrowski i jego grupa oraz płk Adam Pietruszka "mieli ogon" przez cały czas i byli śledzeni przez funkcjonariuszy WSW

k) nie wiem tylko dlaczego funkcjonariusze z WSW nie zostali nawet przesłuchani (jak by ktoś krył mocodawców "zlecenia na Popiełuszkę"), ale już terroryści z OAS takich "pleców" nie mieli i zostali skazani

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net