Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
FSC Lublin ciekawostki , fotki itd https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=472 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | PARZUŚ [ 20 lutego 2010, 23:32 ] |
Tytuł: | |
Witaj na forum ! Każda informacja się nam przyda ! z góry dzięki za każdą nawet najdrobniejszą ciekawostkę/informacje z FSC LUBLIN ! |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 21 lutego 2010, 08:18 ] |
Tytuł: | |
Witaj ! Cieszę sie że na forum trafiają ludzie ,których familje były blisko związane z FSC Lublin ![]() Dzieki temu my miłosnicy Żuka mamy sznsę poznacia ciekawych faktów z życia FSC i Żuka ![]() Pozdr... Pony ! Pan Gielewski był pierwszym Dyrektorem od 1950-54 ![]() ![]() Maćku! Może masz w rodzinnych zbiorach fotki małych przyczepek kempingowych Tramp i Biedronka? |
Autor: | Kahn13 [ 21 lutego 2010, 13:41 ] |
Tytuł: | |
wiataj ![]() |
Autor: | PONY007 [ 21 lutego 2010, 15:03 ] |
Tytuł: | |
Tak właśnie pomyślałem że być może chodzi o czasy lublinów(51) itp... ale kto wie, poczekamy co się znajdzie:) |
Autor: | Maciek [ 22 lutego 2010, 23:15 ] |
Tytuł: | |
Mam dwie wiadomości - jedną dobrą, jedną złą. Zła jest taka, że raczej nie znajdę zdjęć samochodów, a więc tego, co Was najbardziej interesuje. Dziadek, jako jeden z głównych budowniczych fabryki i jej pierwszy dyrektor naczelny pozostawił przede wszystkim materiały z tą działalnością związane. Oczywiście będę szukał zdjęć aut i może coś jednak znajdę. Dobra wiadomość jest taka, że dziadek napisał swoją biografię. Jest w niej rozdział poświęcony właśnie FSC. Materiał ten jest o tyle ciekawy, że są to prywatne wpomnienia dziadka, których nie musiał pisać tak, aby zostały zaakceptowane przez "kolektyw" ![]() A póki co wskanowałem dwa wycinki prasowe i okładkę "Głosu FSC" ![]() Express Wieczorny, 9 listopada 1951 r. ![]() Sztandar Ludu, 10 i 11 listopada 1951 r. ![]() Głos FSC, nr 10 ![]() |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 23 lutego 2010, 20:05 ] |
Tytuł: | |
Dzieki Maciek za skany ![]() Wszystkie materiały o FSC Lublin sa bezcenne ![]() |
Autor: | Maciek [ 24 lutego 2010, 23:19 ] |
Tytuł: | |
Poniższe skany oraz ich podpisy pochodzą z książki "25 lat FSC Lublin 1951-1976". Taśma główna hali montażowej "Lublinów" ![]() Ogólny widok taśmy montażowej "Żuków". Co 7 minut zjeżdża z niej nowy samochód ![]() Park samochodowy działu zbytu ![]() Samochody ciężarowe marki "Lublin" ![]() "Żuk A-13" z metalową skrzynią ![]() "Żuk A-16" skrzyniowy z 5-osobową kabiną i przyczepą D-17 ![]() "Żuk A-15" - pożarniczy ![]() Najnowszy model "Żuka", furgon A-07, przystosowany do przewozu pasażerów i ładunku ![]() |
Autor: | Kahn13 [ 26 lutego 2010, 21:56 ] |
Tytuł: | |
dzisiaj po raz pierwszy w życiu przekroczylem bramy FSC nowa lakiernia: ![]() tu dziadek pracowal wiele lat: ![]() "chłodnia" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kahn13 [ 26 marca 2010, 21:58 ] |
Tytuł: | |
żukmen'68 pisze:
dzisiaj bylem pod tymi drzwiami mam nadzieje ze nie dlugo bede mogl je przekroczyc ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 27 marca 2010, 09:02 ] |
Tytuł: | |
oby Ci się udało ![]() ![]() |
Autor: | Kahn13 [ 07 maja 2010, 19:09 ] |
Tytuł: | |
dzisiaj sie dowiedzialem ze Żuka na taśmie produkcyjnej skonczono produkowac w pażdzierniku 1995 roku a potem robili na OBR-e na zamowienia i recznie go skladajac tak jak do grudnia 1993 przed uruchomieniem nowej lakierni i spawalalni. znalazłem odpowiedz na nurdujace mnie pytanie dlaczego żuki z 1997 tak sa zjedzone... w nastepnym tygoniu powinienem dowiedziec sie jeszcze wiecej rzeczcy... |
Autor: | nysanek [ 07 maja 2010, 20:02 ] |
Tytuł: | |
sa tak zjedzone bo juz nikt dokladnie nieskladal tych samochodow i tez niekonserwowal aby do zyda , tak samo z nysami bylo , jeszcze jak ktos kupil i odrazu po swojemu zakonserwowal to trzymaly te auta .Jakosc Blach maja tez wiele w tym wspolnego. |
Autor: | AdministratorNysaVan [ 08 maja 2010, 23:09 ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | Kahn13 [ 15 maja 2010, 07:56 ] |
Tytuł: | |
w czwartek zawitałem na OBR żeby poznać konstruktora o którym mi powiedziano w sklenie przyzakładowym z częściami do dostawczaków. a że biuro projektowe jest duże wiec tam sa przynajmnjej dwie firmy i dużo pracowników ta pracuje tylko nazwy firm sie zmieniaja... wypytałem sie o interesujące mnie prototypy i o Żuka na Dakarze(fabryka nic nie robiła w tym kierunku- nic nie wiedza) jak bede mial wiecej czasu bo po krutce opisze wam co wynioslem z tej rozmowy ktora nie byla ostania. a jak kiedys zawitacie do Lublina to sami bedziecie mogli pozadawac pytania Panom inżynierom z OBR-u... |
Autor: | szymoniec.fso [ 23 lipca 2010, 13:59 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |