Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Prototypowe Żuki i pokrewne rodem z Lublina https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=1621 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Marian [ 06 czerwca 2011, 12:06 ] |
Tytuł: | Prototypowe Żuki i pokrewne rodem z Lublina |
Aż się zdziwiłem, że taki temat jeszcze nie powstał. Więc już jest ![]() Proponuję, aby wrzucać tu wszelkie zdjęcia i informacje na temat prototypów Żuków i innych prototypów z FSC Lublin. Co wiem, o prototypach napiszę póżniej, teraz wrzucam dla smaczku dwie fotki, które posiadam dzięki uprzejmości Muzeum Motoryzacji, dostałem od Muzeum także inne MEGA ciekawe zdjęcia, ale to później ![]() Zwróćcie uwagę na giętą szybę przednią na pierwszym zdjęciu! ![]() ![]() ![]() |
Autor: | PONY007 [ 06 czerwca 2011, 13:37 ] |
Tytuł: | |
O kurde ale wypas! Więcej! Fajnie jakbyś się dowiedział który rok wykonania zdjęcia bo pierwszy to smutek- ale już zauważyli problem dachu i jest naiwniakowy. Ten niżej pewnie ma podwozie od A08- może to tłumaczy dlaczego prototypy się nie zachowały- cały czas coś na nich budowano? |
Autor: | Marian [ 08 czerwca 2011, 16:55 ] |
Tytuł: | |
No i co? Nikt nic nie wie o prototypach? Tylko mnie to ciekawi? ![]() |
Autor: | stasiu [ 08 czerwca 2011, 17:24 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() to tak na szybko tu http://www.auta-prl.pl/index.php?page=prot_dostawcze jest tego wiecej |
Autor: | Marian [ 08 czerwca 2011, 20:50 ] |
Tytuł: | |
A może jakiś opis ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | stasiu [ 08 czerwca 2011, 21:29 ] |
Tytuł: | |
Opisy są linku ponizej ![]() ![]() |
Autor: | Dziwny Mag [ 08 czerwca 2011, 23:11 ] |
Tytuł: | |
Ty tu Marian nie cwaniakuj, ![]() ![]() kiu :peace: |
Autor: | Marian [ 09 czerwca 2011, 05:49 ] |
Tytuł: | |
Spoko, wszystko w swoim czasie, trochę tego jest, jak pisałem, napiszę później. Liczyłem na to, że ktoś coś napisze, a ja będę w stanie to rozwinąć, ale widzę, że nikt się nie garnie i trzeba będzie się wziąć do roboty ![]() |
Autor: | Enerde [ 09 czerwca 2011, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Prototypowe Żuki i pokrewne rodem z Lublina |
Marian15 pisze: Aż się zdziwiłem, że taki temat jeszcze nie powstał. Więc już jest
![]() Zwróćcie uwagę na giętą szybę przednią na pierwszym zdjęciu! ![]() Przednie i tylne narożne ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marian [ 12 czerwca 2011, 23:19 ] |
Tytuł: | |
Pozwolę sobie zacytować Wam fragment nie skończonego, a co za tym idzie nie opublikowanego jeszcze mojego artykułu nt prototypów (II część): W roku 1968 zaczęto wspólnie z FSC Lublin tworzyć dokumentacje nowej rodziny samochodów dostawczych, które miały docelowo zastąpić produkowane dotychczas Nysy i Żuki. Mowa tu o tzw rodzinie 40. W Nysie zostały wykonane 2 prototypy z tej rodziny - mikrobus A41 i sanitarka A45. Także te i inne odmiany powstały w FSC Lublin zarówno jako seria 40, jak i seria 30. Samochód miał płytę podłogową dwuczęściową z blachy stalowej, wzmacnianej podłużnicami. Kierowca siedział praktycznie nad przednią osią, co wymuszała konstrukcja pojazdu o bardzo stromej przedniej szybie. Kołami napędzanymi były koła przednie, do napędu miał służyć silnik S-21M lub silnik z Polskiego Fiata 1500. Tu wypadałoby dać komentarz, a raczej postawić pytanie - co to jest S-21M? Ktoś coś wie na ten temat? Zapewne jakieś "ulepszenie", ale co się pod tym kryło? Zawieszenie wszystkich 4 kół było niezależne. Do dziś zachował się co najmniej jeden prototyp z Lublina – mikrobus A43, był on w muzeum zakładowym FSC Lublin. Ma on wnętrze i wykończenie z części z innych produkowanych wówczas w Polsce samochodów. Dla przykładu deska rozdzielcza, kierownica a także przełączniki pochodzą z Fiata 125p. Przypuszczalnie prototypy z Nysy miały takie samo wyposażenie. Badania prototypów trwały do 1973. Zdjęcia Żuków z rodziny "40" - ![]() ![]() Tak jak pisałem - były też prototypy z rodziny "30", jednak nie znam na razie żadnych szczegółów. Staram się dotrzeć do różnych informacji, może niebawem będę miał nowe wieści. Zdjęcie strażaka z rodziny "30": ![]() Zaznaczam, że zdjęcia zostały mi udostępnione dzięki uprzejmości Muzeum Motoryzacji, za co serdecznie dziękuję ![]() |
Autor: | Marian [ 13 czerwca 2011, 19:29 ] |
Tytuł: | |
Oj niemrawe coś towarzystwo ![]() Może teraz coś o młodszych nieco prototypach, wiem o nich mało, więc liczę, że odezwą się znawcy tematu ![]() Jak powszechnie wiadomo FSD Nysa i FSC Lublin pod koniec lat 70tych ponownie podjęły współpracę, w celu zaprojektowania następcy coraz bardziej starzejących się Nys i Żuków… Za cel postawiono sobie zaprojektowanie dostawczaków o masie całkowitej kolejno – 2,5 , 3,5 oraz 4,5 tony. W obu fabrykach powstawały równolegle prototypy oparte mniej więcej na tym samym wzorze i założeniach, natomiast znacznie sięróżniły… Tak, że model Nysy 25 był zupełnie inny od Lublina 25. Chociaż teoretycznie elementy nadwozia zostały zunifikowane prze PIMot… jednak chyba miały być, a nie były, bo samochody nie wyszły z fazy prototypów. Dopiero później rozwinięciem, a w zasadzie odgrzebaniem tej koncepcji był Lublin produkowany seryjnie. Z tego, co się domyśliłem, zaznaczam, to tylko moje domysły – pierwsze prototypy były wzorowane chyba na Żuku Ramzesie, popatrzcie sami: Lublin 25 ![]() ![]() Poza tym prototypy z Lublina różniły się od tych z Nysy przede wszystkim tym, że miały dwa pojedyncze przednie reflektory, a Nysy miały cztery oczka ![]() ![]() Jak większość sugeruje , jest to pewnie nadwozie wyprodukowane w Lublinie a w Nysie wyposażone na sanitarkę i użytkowane jako samochód testowy, stąd nyskie tablice próbne, a nie lubelskie. Wczesne prototypy miały też 2 okrągłe światła, później zostały one zamienione na prostokątne, tutaj wczesny Lublin 25, bardzo podobny do Nysy 321, nieprawdaż? Wie ktoś w którym roku zostały wykonane te prototypy? ![]() ![]() Parę innych fotek znanych dla wielu z Was: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | PONY007 [ 16 czerwca 2011, 13:05 ] |
Tytuł: | |
Obczajcie to:) http://www.czarprlu.pl/?p=1035 |
Autor: | Marian [ 14 sierpnia 2011, 17:28 ] |
Tytuł: | |
Prototypowe nadwozie rodem z FSC Lublin projektu Cezarego Nawrota. Ciekaw jestem, czy był to tylko prototyp nadwozia, czy całego samochodu - następcy Żuka.. ktoś wie coś więcej na ten temat? ![]() ![]() |
Autor: | Leśnowóz [ 15 sierpnia 2011, 18:06 ] |
Tytuł: | |
W czynnej służbie ![]() http://www.facebook.com/#!/album.php?ai ... =762949280 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |