Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Strazackie Zuki od strony technicznej
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=584
Strona 1 z 2

Autor:  Kurczak [ 20 lipca 2009, 12:54 ]
Tytuł:  Strazackie Zuki od strony technicznej

Niby temat o strazackich Zukach juz jest, ale z racji tego, ze przyjal bardziej forme galerii - zakladam nowy, bardziej techniczny.

Mam Zuka A151C z 1979 r. Chcialbym, zeby byl jak najbardziej oryginalny i mial kompletne wyposazenie. W zwiazku z tym prosba i kilka pytan.

1. Jezeli macie jakies prospekty, opisy, instrukcje, schematy do strazackich Zukow (zwlaszcza A151C) to prosze o udostepnienie skanow.
2. Mile widziany kompletny wykaz wyposazenia (weze, motopompa, pradownice...).
3. Jakie wyposazenie elektroniczne mogly miec Zuki w tym okresie? (modulator, stacja itp). Elfir Zura 3?

Poszukuje takze sekcji przelacznikow z wlacznikiem kogutow.

Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

Autor:  nysanek [ 20 lipca 2009, 12:57 ]
Tytuł: 

wstaw fotke tego modelu zuka bo niektorzy wogule niewiedza o jaki model chodzi :wink:

Autor:  Kurczak [ 20 lipca 2009, 13:17 ]
Tytuł: 

A prosze bardzo:

Obrazek

Autor:  Kacper9 [ 28 stycznia 2010, 22:15 ]
Tytuł: 

Mam podobny problem, ba w zasadzie identyczny.

Autor:  nysanek [ 28 stycznia 2010, 22:18 ]
Tytuł: 

wstawie tutaj scan prospektu niemieckiego ktory dzisiaj dostalem , za niedlugo :wink:

Autor:  AdministratorNysaVan [ 29 stycznia 2010, 20:28 ]
Tytuł: 

wstawiaj wstawiaj Tomek :) liczę na to !

Z katalogu Żuka 1988r

Wyposażenie gaśnicze A151C

Obrazek

1) karnister z polietylenu 20dcm
2) Wąż tłoczny Wu-25 (dł. 20m) 4szt
3) Wąż tłoczny Wu-52 (dł. 2m)
4) Wąż tłoczny Wu-Wu-52 (dł. 15m) 7szt
5) Wąż do wody (zasysacz 25x4)
6) Drabina słupkowa składana
7) Aparat na sprężone powietrze
8.) Przełącznik 52/25
9) Przełącznik 75/52
10) Gaśnica proszkowa GP-6XS 2szt
11) Gaśnica halonowa GH-2 2szt
12) Łom RLLh
13) Klucz do łączników
14) Klucz do hydrantów
15) Prądownica PW-25
16) Prądownica PW-52
17) Zasysacz liniowy Z-2
18) Linka strażacka z torbą dł.20m PL-11
19) Radiotelefon R2432K
20) Stojak hydrantowy 80
21) Agregat proszkowy AP-50
22) Maska ochronna 2szt
....................
Poz. 15-22 nie pokazana na rys.

Wyposażenie gaśnicze A15C

Obrazek

1) Bosak kpl
2) Wąż tłoczny W-52 (dł.20m) 10szt
2) Wąż tłoczny W-75 (dł.20m) 12szt
3) Wąż ssawny 110 (dł. 2,5m) 3szt
4) Drabina nasadkowa 3szt
5) Topór strażacki ciężki
6) Aparat na sprężone powietrze 1) 2szt
7) Pływak
8.) Mostek przejazdowy 52x72x52 2szt
9) Łom RLLh
10) Łopata
11) Oskard kpl
12) Siodełko wężowe
13) klucz do hydrantu 1)
14) Lampa akumulatora 4)
15) Motopompa M8/8E 2)
16) Maska ochronna 1),4) 2szt
17) Prądownica wodno-pianowa
18.) Stojak hydrantowy 1)
19) Smok ssawny 110
20) Kosz do smoka 110
21) Rozdzielacz kulowy 75-52/76/525
22) Zbieracz 2/75-110
23) Prądownica uniwers. 52
24) Prądownica zamykana 52
25) Prądownica zamykana 75
26) Przełącznik 110/75
27) Przełącznik 75/52 2szt
28.) Wąż do spalin (dł 2m)
29) Linka fi10 (dł.2m)
30) Radiotelefon 1),3)
31) Torba mechanika z narzędziami kpl
32) Karnister do benzyny 20dm3
33) Klucz do łączników pożar. 2szt
34) Torba wężowego z wyposażeniem
........................
1) stosowane tylko na kraj
2) częsci zamienne wg. katalogu motopompy
3) Dostarczany wg. kontraktu
4)wyposaża użytkownik we własnym zakresie

Samochody exportowe wyposaża w sprzęt FSC Lublin wg. kontraktu

Autor:  Kacper9 [ 29 stycznia 2010, 20:41 ]
Tytuł: 

Podziękował.

Autor:  AdministratorNysaVan [ 29 stycznia 2010, 23:00 ]
Tytuł: 

Jak znajdę czas to uzupełnię wyposażenie :) pozdr...

Autor:  Kacper9 [ 29 stycznia 2010, 23:50 ]
Tytuł: 

Tylko że to jest do nowego 151 C produkowanego jakoś od 75r a ja mam 73r Prawdę mówiąc to nie jestem pewien czy to na 100% oryginalnie wóz strażacki.

Autor:  PONY007 [ 30 stycznia 2010, 10:21 ]
Tytuł: 

Ja się nie znam na strażakach ale masz chyba te przetłoczenia na dachu pod koguty, co dla mnie jest jednoznaczne że to strażak.

Autor:  Kacper9 [ 30 stycznia 2010, 13:09 ]
Tytuł: 

Tez tak pomyślałem.

Autor:  nysanek [ 05 lutego 2010, 17:14 ]
Tytuł: 

z prospektu niemieckiego ,w orginalnym prospekcie widac ze ma kierownice od fiata 125p niewiem czy tu na scanie tak to widac , fotele tez ma jakies luksusowe :) Obrazek

Autor:  Kacper9 [ 06 lutego 2010, 23:15 ]
Tytuł: 

Super prospekcik. Żuka po 1977r

Ja pozwolę sobie rozbić Żuki strażackie/pożarnicze na 3 wersje(taki trochę mój podział)

I) od 1968r do końca 1972r czyli "Smutek" A15
II) od stycznia 1973r A15 z nową budą
III) od 1977 – model A 151 C

Pytanie mam odnośnie kogutów są chyba 3 rodzaje i co najlepsze jest taki chaos ze już nie łapię o co chodzi. RATUNKU :D
Kolejne pytanie odnośnie rozkładanych podnóżków. Widziałem Smutki z nimi i bez nich widziałem nowsze Żuki z nimi i bez nich. Czy wszystkie je miały a może tylko niektóre?

No i pytanko odnośnie drucianych osłon na tylne światła. Problem identyczny jak z podnóżkami.

Autor:  ZAWO [ 07 lutego 2010, 21:00 ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  bondziu [ 19 czerwca 2011, 17:49 ]
Tytuł: 

No troszeczkę się to nie zgadza ;)

A15/A15B/A15C to oznaczenie wersji GLM (przede wszystkim GLM-8, ale były tez GLM-4 dla Zawodowych Straży Pożarnych), a wiec tej z motopompa, bez zbiornika. A151 i A151C to oznaczenia wersji ze zbiornikiem na wodę 400 l i motopompą M 4/4 / autopompą A2/12 ("C").

Wg. moich danych przedstawia się to tak:

Seria A15:

1968-72: A15 z przyczepką na węże tłoczne W75.
1973-77 lub 8: A15B z przyczepką na węże tłoczne W75.
od 1978: A15C, bez przyczepki
Lata 90-te: A156.

Seria A151:

Od 1975 wersja A151.
I teraz problem: początek produkcji A151C to albo 1976/7, albo ok. 1982. Źródła są rozbieżne ;)

Jakby co, służę instrukcjami do: A15B, A15C, A151, A151C.

Typów kogutów było co najmniej 3. Wszystkie produkcji krajowej (SI Elektra, Warszawa). Na początku produkcji były obrotowe - te z małym kloszem i dużą podstawa, od ok. polowy lat 70-tych montowano nowsze, z mniejszą podstawą i większym kloszem, a od końcówki lat 80-tych - przede wszystkim stroboskopowe lampy LBX, ale pewnie tez obrotowe LBO. Trzeba pamiętać tez o tym, ze fabrycznie (przynajmniej za PRL-u) montowano po DWIE lampy niebieskie pojedyncze. Wszystko inne (belki zespolone, syreny inne niż dwutonowe "klaksony") to już tylko fantazja użytkowników ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/