Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Kalendarium Żuka https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=870 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kacper9 [ 02 lutego 2010, 14:16 ] |
Tytuł: | Kalendarium Żuka |
Mam taką małą prośbę(sam też postaram się pomóc) aby zrobić kalendarium modeli, wersji itd co kiedy produkowano ja się nazywało i czym się różniło od początków az po koniec produkcji Żuka. Sprawa nie jest łatwa ale byłoby to niesamowicie pomocne dla każdego właściciela Żuków. Mile widziane zdjęcia każdego modeli u i każdej wersji. Czy jesteśmy w stanie coś takiego zrobić? |
Autor: | M4V4X [ 07 lutego 2010, 19:45 ] |
Tytuł: | |
początek 1956 - w Zakładowym Biurze Konstrukcyjnym początek prac nad Zukiem. 10.1958 - seria informacyjna 50 sztuk modelu A03, wykonanie prototypu A08, A05 1959 - rozpoczęto seryjną produkcję Żuka A03 1963 - zmiana kierunku otwierania drzwi 1965 - powstanie furgonu A05, modelu A13 1966 - produkcja seryjna furgonu A05, model pożarniczy A14 1967 - Modele A09 i A11 1968 - powstanie Żuka pozarniczego A15 1970 - stutysieczny Żuk, prezentacja A07 1972 - pierwsze modele M, nowy modele A18, R (od 1976 A16-B) 1975 - zmiany konstrukcyjne, oznaczenie M zamieniono na B Liste kopiujcie i uzupełniajcie w następnyh postach |
Autor: | Kacper9 [ 08 lutego 2010, 06:39 ] |
Tytuł: | |
1956 – w FSC w Lublinie pod kierownictwem inż. Stanisława Tańskiego powstaje projekt. 10.1958 - seria informacyjna 50 sztuk modelu A03(nadwozie pick-up), wykonanie prototypu A08, A05 1959 - rozpoczęto seryjną produkcję Żuka A03 1963 - zmiana kierunku otwierania drzwi 1964 – wersja A 03 PTHW-2 Pieczywo (nadwozie furgon specjalizowane do przewozu produktów żywnościowych)[4] 1965 - powstanie furgonu A05(nadwozie furgon, modelu A13 1965 – wersja A 13 (wersja eksportowa z silnikiem S-21) 1965 – wersja A 13 (wersja eksportowa z silnikiem S-21)[4] 1965 – prototyp A 03 PTHW-2 Odzież (nadwozie furgon specjalizowane do przewozu odzieży, silnik M-20)[4] 1965 – prototyp A 08 PTHW-1 Pieczywo (nadwozie furgon specjalizowane do przewozu produktów żywnościowych na podwoziu 1966 - produkcja seryjna furgonu A05, model pożarniczy A14 1966 - zmiana silnika z M-20 na S-21 1966 – wersja A 14 (samochód pożarniczy w wersji eksportowej) 1967 – modele A 09 (silnik dolnozaworowy M-20) i A 11 (silnik górnozaworowy S-21) z drewnianą skrzynią ładunkową. 1968 - 1968 – model A 15 (samochód pożarniczy na rynek krajowy ) 1970 - stutysieczny Żuk, prezentacja A07 1970 – model A 07 (furgon towarowo osobowy z silnikiem S-21) 1972 - pierwsze modele M, nowy modele A18, R (od 1976 A16-B) 1972 – model A 18 (dziesięcioosobowy mikrobus) i R z dłuższą kabiną i mniejszą skrzynią ładunkową 1973 – wprowadzenie nowej kabiny kierowcy. Samochody z nią miały dodatkową literę M na końcu nazwy typu. 1974 – wprowadzono dwuobwodowy układ hamulcowy ze wspomaganiem 1975 - zmiany konstrukcyjne, oznaczenie M zamieniono na B 1977 – model A 151 C (samochód pożarniczy) 1995 – Mitor-01, prototyp wersji szynowej (drezyny) będący rozwinięciem koncepcji szynowej Warszawy M-20 i M-223 (pojemność: 14 pasażerów, prędkość maksymalna: 60 km/h) 13 lutego 1998 – zaprzestanie produkcji po wyprodukowaniu 587 500 aut To nie było trudne użyłem ogólnodostępnych źródeł i na dodatek nie ma zdjęć. Jeżeli ktoś potrafi dobrać zdjęcia i opisać różnice to byłoby super. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |