Dzisiaj jest 13 lipca 2024, 17:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 16 grudnia 2023, 11:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 45
Pojazd: żuk 1997
Po dłuższej nieobecności czas na większe sprawozdanie 8) Działo się sporo więc po kolei. Pod koniec września ruszyłem z pracami nad podłogą, na początek zająłem się podłużnicami i mocowaniami do ramy( wszystko wykonane z blachy 1,5mm) Z racji tego że podłoga będzie wykonywana specjalnie pod konstrukcję ramy i silnika musiałem zrezygnować z zastosowania zamienników oryginalnego poszycia. Podumałem nad tym jak to sensownie rozwiązać i postanowiłem oprzeć podłogę na ramce z kwadratowych profili(do których zostały przyspawane jednocześnie mocowania foteli) dzięki takiemu rozwiązaniu mogłem wykonać sporą część poszycia z jednego arkusza(dodatkowo wzmocnionego przetłoczeniami wykonanymi przy pomocy żłobiarki) Następnie wpadły elementy podłogi nad kielichami zawieszenia. W międzyczasie sinik został cofnięty o 11,5cm aby zrobić miejsce na chłodnicę klimatyzacji. W tym celu dorobiłem nowe łapy silnika a od strony skrzyni begów wystarczyło przespawać mocowania. W końcu chyba wał przestanie być skracany :D Tym razem został też zregenerowany na gotowo aby nie wracać do tematu(koszt całkowity 1050zł) Ważną kwestią do zaadresowania był też zbiornik paliwa. Wcześniej kontaktowałem się z jedną firmą zajmującą się takimi rzeczami, ale ostatecznie straciłem tylko czas czekając na termin(bo mieli zawalony grafik na trzy miesiące) W końcu namierzyłem osobę z pod warszawy, która mi to wykonała. Teraz będzie jedynie płacz portfela przy tankowaniu do pełna, bo pojemność wynosi skromne... 120l :P

Wracając do blacharki. Dorobiłem część ściany grodziowej po stronie kierowcy, aby dopasować serwo hamulcowe. Przerobiłem też część deski rozdzielczej, aby kolumna kierownicy była w optymalnym miejscu oraz żeby zapewnić możliwość regulacji góra/dół. Teraz czekam na część od tokarza, żeby połączyć górny i dolny wałek kierowniczy. Cdn


Załączniki:
IMG_20231010_184314858.jpg
IMG_20231010_184314858.jpg [ 2.57 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231014_211713443.jpg
IMG_20231014_211713443.jpg [ 2.4 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231028_214645304.jpg
IMG_20231028_214645304.jpg [ 2.32 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231030_203157764.jpg
IMG_20231030_203157764.jpg [ 2.12 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231101_174400768.jpg
IMG_20231101_174400768.jpg [ 1.55 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231123_213002163.jpg
IMG_20231123_213002163.jpg [ 1.49 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
20231204_221601.jpg
20231204_221601.jpg [ 2.9 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG-20231127-WA0000.jpg
IMG-20231127-WA0000.jpg [ 409.87 KiB | Przeglądany 2718 razy ]
20231212_221038.jpg
20231212_221038.jpg [ 2.73 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
20231212_223541.jpg
20231212_223541.jpg [ 2.71 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
IMG_20231212_221003744.jpg
IMG_20231212_221003744.jpg [ 2.3 MiB | Przeglądany 2718 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 stycznia 2024, 10:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2052
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
duzo pracy, oby zostal skonczony, dzialal jak trzeba i szybko sie nie znudzil

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2024, 23:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 45
Pojazd: żuk 1997
[opis usunięty przez moderatora]


Załączniki:
20240113_204948.jpg
20240113_204948.jpg [ 2.36 MiB | Przeglądany 2460 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2024, 13:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 45
Pojazd: żuk 1997
Dzisiaj poruszę ciekawy wątek przeróbki układu kierowniczego. Pierwszą kwestą było obrócenie maglownicy, tak aby wielofrez od kolumny był skierowany w przód auta. Dzięki temu uniknę niepotrzebnego komplikowania układu przekładniami kątowymi. Tutaj sprawa była prosta, wystarczyło odciąć oryginalne mocowania w belce i przespawać je w nowe miejsce. Takie rozwiązanie przyniosło jednak inny problem. Mianowicie teraz maglownica częściowo znajduje się w miejscu pompy wspomagania. Ale tutaj też miałem na to pomysł, potrzeba było "tylko" przesunąć samą pompę. Pochwalić należy inżynierów z bmw, bo najwidoczniej przewidzieli taką okoliczność:) Sama pompa jest przykręcona do dwóch uchwytów, przez co ułatwiło mi to przeprowadzenie przeróbki. Tylny uchwyt posłużył jako mocowanie pompy, a przedni za podporę łożyska. Złożyłem zamówienie w lokalnym warsztacie cnc aby dorobili wałek, zabierak oraz dysk na podporę łożyska(policzyli za to w sumie 150€, więc całkiem znośnie jak na Holandię) Potem już przyszedł czas na montaż. Wszystko szło zgodnie z planem do momentu gdy wciskałem na prasie zabierak koła pasowego, troszkę mnie poniosło i poszedł po skosie, w rezultacie pękł :x :roll: No cóż, trzeba się będzie skombinować drugi :/

ciąg dalszy nastąpi...


Załączniki:
Komentarz: obrazek z serii "znajdź jedną różnicę względem oryginału"
1.jpg
1.jpg [ 2.41 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 2.86 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 2.93 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 2.49 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
5.jpg
5.jpg [ 3.25 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
7.jpg
7.jpg [ 2.31 MiB | Przeglądany 2186 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2024, 19:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 45
Pojazd: żuk 1997
Zbierałem się w sobie długo aby znowu coś napisać o projekcie i w końcu się zmobilizowałem. Cóż, życie ostatnio mnie nie rozpieszcza i trzeba się zmagać z problemami, które się samemu stworzyło (zupełnie tak jak ustrój socjalistyczny :? ) Koniec końców raczej się z nimi uporam, przynajmniej grzebanie przy żuku zapewnia małą odskocznię od tych całych zmartwień :roll:

Ale dość już o mnie, pora na trochę konkretów. Dokańczając poprzedni wątek wspomagania/układu kierowniczego udało mi się już to ogólnie zrobić i wszystko działa. Czeka mnie tylko poprawienie dwóch kwestii. Muszę dorobić nowy przewód zasilający płyn do maglownicy, bo jeden nie jest optymalnie ułożony i trochę dynda od spodu auta(jest to oryginalny wąż od bmw, ma wstawiony kawałek stalowej rurki, która wymusza właśnie takie położenie) Zmienić będę musiał też mocowanie łożyska wałka kolumny kierowniczej. Dotychczas był to prototypowy wydrukowany element, ale już mam przygotowane stalowe gniazdo łożyska, trzeba będzie dorobić nową łapę do karoserii.

Następnie udało mi się ogarnąć przednie zawieszenie. Dotychczas były tutaj trzy problemy. Pierwszym było to, że podczas skrętu w niektórych miejscach sprężyna zawieszania obcierała trochę o kielich. Niestety był to fakap z mojej strony podczas projektowania kielichów zwrotnic. Nie uwzględniłem tego że sprężyny mają lekko jajkowaty kształt, przez co właśnie przycierały o kielich gdy były już bardziej skompresowane od nacisku masy auta. Drugim problemem był negatywny pochył zwrotnicy(musiałem rozsunąć od siebie mocowania poduch kolumny mcpersona o 2cm, czyli trzeba było przesunąć otwory o 1cm do zewnątrz po obu stronach) Trzeci był taki, że zawieszenie stało ok 3cm wyżej niż powinno. Dolne wahacze powinny być ułożone w poziomie a były widocznie wychylone w dół. Postanowiłem zastosować gwintowane zawieszenie, ponieważ posiada ono znacznie mniejsze sprężyny względem oryginału i jest też oczywiście możliwość regulacji jego wysokości. Dzięki takiemu rozwiązaniu udało się uniknąć konieczności przerabiania kielichów, aby je dostosować do standardowych sprężyn.
Dorobiłem również rozpórkę, na zdjęciu jest tylko jeden pręt łączący kielichy, ale docelowo będą dwa.

Potem kontynuowałem zabawę w blacharza-amatora. Dorobiłem skrzynkę na elektronikę, która będzie się znajdować pod fotelem pasażera. Pojawiła się też wnęka na akumulator, będzie się znajdować za tylnym prawym kołem. Przy okazji zrobiłem też porządek z kablami, które idą na tył auta. Z pęczka kabli o średnicy 2cm został tylko taki o grubości kciuka, tyle co trzeba na światła.
Powstała również pokrywa silnika, czeka mnie jednak jeszcze zrobienie wzmocnień od wewnątrz.

Obecnie dłubię przy elektryce z przodu, trzeba ogarnąć światła, wycieraczki, klakson i inne takie. Jednocześnie kończę sprawy przy zbiorniku paliwa, aby w końcu móc położyć podłogę z tyłu. Zastosuję płytę skleję, taką jak we współczesnych busach. Nie mogę się już doczekać aby zobaczyć efekt końcowy. Ehhh, jestem tak blisko, a jednocześnie tak daleko :lol:


Załączniki:
20240302_210625.jpg
20240302_210625.jpg [ 2.26 MiB | Przeglądany 153 razy ]
IMG_20240526_204534156.jpg
IMG_20240526_204534156.jpg [ 2.57 MiB | Przeglądany 153 razy ]
IMG_20240526_204519782.jpg
IMG_20240526_204519782.jpg [ 2.51 MiB | Przeglądany 153 razy ]
IMG_20240526_204503642.jpg
IMG_20240526_204503642.jpg [ 2.53 MiB | Przeglądany 153 razy ]
20240606_201107.jpg
20240606_201107.jpg [ 2.64 MiB | Przeglądany 153 razy ]
20240626_195343.jpg
20240626_195343.jpg [ 2.7 MiB | Przeglądany 153 razy ]
20240626_214145.jpg
20240626_214145.jpg [ 2.39 MiB | Przeglądany 153 razy ]
20240702_211223.jpg
20240702_211223.jpg [ 2.43 MiB | Przeglądany 153 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2024, 12:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2844
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Z każdym krokiem blizej. A taki projekt to jest potężna ilość wszelkiej pracy - i głową, i rękami - więc na spokojnie i do przodu. Widać, że tworzysz coś bardzo fajnego i gorąco (a w upalne, letnie dni "na chłodno" :mrgreen: ) Ci kibicuję!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2024, 18:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 45
Pojazd: żuk 1997
To prawda, jest tutaj sporo pracy. Najważniejsze to się nie poddawać, trzeba przeć na przód :) Chciałbym aby postępy były większe, ale muszę to wszystko ogarniać sam i tak to właśnie schodzi powoli. Patrząc wstecz zrobiłem jednak spory postęp, i to mnie motywuje aby nie porzucać tego, co już stworzyłem dzięki swojej ciężkiej pracy.
Ale to są w sumie tyko kwestie mechaniczne, później czeka mnie jeszcze blacharka. Nadwozie podgryza już korozja w wielu miejscach, więc będę chciał się za to oczywiście zabrać. Jednak nie będzie to tylko sam remont, bo mam już kilka pomysłów na ciekawe przeróbki, których raczej nikt jeszcze nie stosował w żuku. Myślę że będzie to bardzo ciekawe oraz unikatowe i przypuszczam, że nie jeden się zdziwi 8) I nie, nie mam tutaj na myśli tuning typu need for speed w postaci spojlerów, dokładek czy brokatowego lakieru, a raczej coś w stylu "szkoda, że czegoś takiego nie wypuszczali z fabryki" Bedzie to coś ze smakiem i jednocześnie praktyczne :) W Polsce czeka już dawca części, z którego pozyskam potrzebne elementy, ale na razie wszystko musi poczekać póki kwestie mechaniczne nie zostaną ukończone...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net