Dzisiaj jest 21 listopada 2024, 10:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 października 2016, 23:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
no proszę - Kalety, woj. śląskie - to już prawie moje okolice :)
Fajnie, że się uchował tak ładnie zachowany klasyk ;)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2018, 20:49 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
Witam wszystkich po przerwie... półtora roku :P

Żuk dalej jest. Dalej w dobrym stanie. Hibernuje w stodole na wsi. Zakopany w sianie stoi w suchym, stoi w ciepłym. Czeka aż postawie mu garaż koło domu :)

W wolnym czasie czytam, myślę, zastanawiam się co z nim zrobić...

1. Zachować oryginał i kulać się koło domu w słoneczne niedziele,
2. Ucywilizować dziada i zrobić auto na weekendowe rodzinne wypady

Może ktoś z większym doświadczeniem niż ja, podpowie mi na co zwrócić uwagę. Co warto w Żuku zmienić, co można poprawić...

W między czasie Żuk dostał opinie rzeczoznawcy i stał się pojazdem historycznym!


Załączniki:
DSC_0312.JPG
DSC_0312.JPG [ 266.57 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0314.JPG
DSC_0314.JPG [ 242.99 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0321.JPG
DSC_0321.JPG [ 230.81 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0335.JPG
DSC_0335.JPG [ 206.51 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0342.JPG
DSC_0342.JPG [ 246.45 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0918.JPG
DSC_0918.JPG [ 226.47 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
DSC_0901.JPG
DSC_0901.JPG [ 234.63 KiB | Przeglądany 7531 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2018, 14:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zachowałbymbym w oryginale 100% zrobionym i sprawnym mechanicznie. Wtedy jak na auto weekendowe nie ma co zmieniać :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2018, 18:28 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
A jak z żywotnością tych silników?
S21 , górnozaworowy, z alternatorem i 4 biegi...
Jeździ się bardzo przyjemnie. Przebiegu ma jakieś 70 000km. Żeczoznawca ocenił stan silnika bardzo dobrze. Kompresje ma super.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2018, 19:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przy normalnym traktowaniu i obsłudze, 20000 km zrobisz jeszcze bez żadnego problemu. Kolejne 10000 tez nie jest wykluczone - sporo zależy od charakteru eksploatacji. Ogarnij wóz porządnie i zacznij jeździć - zobaczysz, co Ci odpowiada, a co ewentualnie nie - ale sprawnym Żukiem da się normalnie jeździć. :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2018, 20:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 158
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Cywilna wersja Strażaka.. gratulacje.. Mój ma 25tys oryginalnie, więc czuję się jak na dotarciu :-)

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 kwietnia 2018, 21:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ten silnik jest bezawaryjny, ale nie jest bezobsługowy. Ludzie dzisiaj mocno mylą te pojęcia :) Regularnie serwisowany silnik, jak i cały Żuk mogą służyć i sprawiać przyjemność, o ile lubisz czynności kontrolno-serwisowe i się ich nie boisz, bo dzisiaj raczej nikt się tego nie podejmie albo nie zrobi tego dobrze :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 12:02 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
Dzięki za uwagi.
Autem się super podróżuje. Przejechałem nim na kołach z Tarnowskich Gór do Torunia ...
Mam właśnie zamiar samemu żuka serwisować. Na razie stoi w stodole, bo muszę zrobić mu miejsce u siebie.
Mam tylko nadzieję, że dłuższy postój go nie unieruchomi. Przez jakiś czas jeździłem co dwa miesiące odpalić i rozgrzać silnik ... ale czas leci, olej się starzeje i stwierdziłem, że lepiej jak stoi bez odpalania niż chodzi 10 min raz na dwa miesiące ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 14:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jedyne, co może (ale nie musi) się stać, to "sklejenie" sprzęgła. Generalnie w suchym miejscu nie powinno.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 maja 2018, 19:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Sprzęgło, hamulce to rzeczy które najbardziej się "psują" od stania :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 czerwca 2018, 15:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
jak sie wymieni cylinderki hamulcowe na nowy typ "samoregulacyjne" oraz pompe hamulcowa która ma naklejke ze jest odporna na plyn ham. DOT 4 to niema wycieków , niech ja pomysle kiedy ostatni raz grzebalem przy hamulcach :roll: :mrgreen:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2021, 23:09 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 października 2016, 11:12
Posty: 18
Pojazd: FS Lublin Żuk A07B 1992r.
Siemano, temat mi się zakurzył . W ramach odświeżenia mam pytanie do znawców. Czy do naiwniaka ze skrzynią czwórką jest możliwość przeniesienia lewarka zmiany biegów pod kierownicę ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2021, 04:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 154
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Bez doktoratu się nie da :D
Zbyt wiele kombinacji


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2021, 13:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ze skrzynia "4" nie bardzo. Tzn na pewno da się to jakoś zrobić, ale cały układ sterowania musiałbyś zaprojektować i wykonać od zera.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2021, 21:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Serio? Przecież po rozpięciu cięgieł od skrzyni, lewarek lata zupełnie bezwładnie. Co mu będzie przeszkadzało w wybieraniu dodatkowego przełożenia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net