Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Zuczek 151B Strażak w UK https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=3813 |
Strona 2 z 8 |
Autor: | hakin1 [ 07 września 2017, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Tak też zrobię, gdyż wszystko wyglada z zewnątrz na zadbane, niestety po podniesieniu maski płyn hamulcowy praktycznie 2mm na dnie.. no i syf. Dalej drązę temat z zaworami, 1-2-4-3, czy na każdym cylindrze sprawdzanym 2 zawory muszą mieć przerwę w tym samym czasie? https://www.youtube.com/watch?v=hku1Imh6H2w Tu jest dobry przykład, ale inna kolejność. Dajcie mi jakąś podpowiedź.. tylko nie typu idz do mechanika, bo nagrzebałem się sam w motorach troche, ale te 4 cyl to cos nowego.. Mirek |
Autor: | Marian [ 07 września 2017, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Ustawiasz luz w pozycji obu zaworów zamkniętych. Zaczynasz od 1 cylindra - sprawdzasz we wzierniku koła zamachowego, czy znak na kole pokrywa się ze znakiem na obudowie sprzęgła. Jesli się pokrywa i palec aparatu zpałonowego pokazuje na styk w kopułce do pierwszego cylindra to znaczy,że tłok 1 i 4 powinny być w GMP, a dla 1 cylindra oba zawory zamknięte. Jak ustawisz, obracasz wał o 180stopni i ustawiasz dla drugiego cylindra, następnie analogicznie dla czwartego i trzeciego. Wszystko jest opisane w artykule, który podlinkowałem |
Autor: | hakin1 [ 08 września 2017, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Wszystko ogarnięte z zaworami, więc wiem juz co i jak. CZekam na nowy sczelinomierz tylko bo stary się wytarł. Wymyłem dziś zbiornik płynu chłodniczego, syf nie ziemski.. Hamulcowy tez zmienie całkowicie, bo nie wiem, co tam pływa. Z tego co czytałem na Waszym forum zostało mi sprawdzenie oleju w dyfrze i skrzyni biegów. Luz na kierownicy chyba minimalny, więc zostawie. Tak z ciekawości zapytam, czy ktos z Was ma pełny schemat klawiszy na desce, tzn który odpowiada za co itp? W moim strażaku cześć jest wiadoma, ale kilka z nich mam pustych lub luźnych z wytartymi symbolami, więc nie wiem, za co były odpowiedzialne. Dzieki jeszcze raz za porade z zaworami PS.. czy uszczelki w gaźniku mam dawać bezpośrednio czy przesmarować jakimś silikonem? Pozdr Mirek |
Autor: | Strucelsw [ 10 września 2017, 10:25 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
broń Boze silikon. zeskrobujesz resztki starej uszczelki, myjesz benzyną i dajesz nowe |
Autor: | hakin1 [ 12 września 2017, 17:24 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Dzeiki Strucel. A powiedz mi jeszcze prosze co to za plyn hamulcowy moze byc w moim sprzecie koloru czerwonego?? DOT4 zolty, DOT 3 chyba niebieskawy, stawiam na DA1 ale nie znalazlem nigdzie okreslonego koloru dla DA1 (albo R3). Pytam, bo szykowalem sie na zmiane plynu, jednak przejrzalem wszystkie hamulce z cylinderkami I jest ok, bez wyciekow, wiec chcialbym na razie zostawic to co jest, ale musze dolac troche, bo jeden zbiorniczek jest zupelnie pusty.. |
Autor: | Strucelsw [ 12 września 2017, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
stary da1 może być brunatnoczerwony, poza tym śmierdzi niemiłosiernie świeży ma zapach alkoholowy, denaturatowy, kolor miodowożółty, stary pachnie olejem rycynowym, nie miesza się z żadnym innym płynem. R3 zawsze zielony, dot 3 i 4 bezbarwny, żółty lub miodowy i one są dowolnie mieszalne. |
Autor: | hakin1 [ 12 września 2017, 20:28 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Kurka mam dylemat w takim razie.. Płyn jest czerowny-czerwonawy, dzis nalałem trochę obecnego płynu z DOT4, poczekam parę dni, za bardzo nie widać rozbieżności w konsystencji.. Zapachu nie czuje żadnego alkoholowego, może powinienem w południe sprawdzać Cholera nie wiem, co robić, czy zmieniać cały płyn na dot4/5 czy nie, bo denaturatu tu nie znajde w UK, i nie wiem, czy wyczyszczę to kompletnie z układu, plus nowe uszczelki, kable itp (obecne hamulce mają się dobrze, tylko dolewka wymagana..). Napisałem do poprzedniego właściciela (OSP), ale nie wiem, czy koleś będzie w stanie potwierdzić co było lane.. |
Autor: | Marian [ 12 września 2017, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Najlepiej po prostu zamów graty z Polski, wymień wszystkie gumowe elementy i zalej świeżym DOT-4. |
Autor: | phinek [ 13 września 2017, 05:08 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
hakin1 pisze: ...bo denaturatu tu nie znajde w UK,... Lej Whisky |
Autor: | hakin1 [ 13 września 2017, 08:16 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Phinek- chyba cider Tak mysle, ze to jednak chyba DA1, konsystencja bardziej oleista niz DOTy, do tego jezdzac w OSP z przebiegiem 30tys, to pewnie jak zalali DA na poczatku, tak dolewali do konca.. Zrobie chyba inaczej, na razie zamowie DA1 na dolewke I przy okazji reszte gumowego osprzetu w razie co... |
Autor: | hakin1 [ 13 września 2017, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Zaczalem drazyc co oznaczaja numery na naszych wozach strazackich. Moze komus sie przyda I rozjasni troche: https://sites.google.com/a/gimnus.one.p ... h-w-polsce |
Autor: | hakin1 [ 19 września 2017, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Hej. Sorry, ze w tym poscie, ale czy ktorys z Was moglby podzielic sie wiedza na temat haka do Zuka? Wiem, ze ciezko zdobyc original, ale moze cos bym "dokleil" z innej bryki, np Defendera... M ktos z Was jakies fotki od spodu, jak to bylo zamontowane w oryginale? Dzieki! |
Autor: | zbiegusek [ 19 września 2017, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Z Defa? Nie lepiej z Lublina? |
Autor: | hakin1 [ 19 września 2017, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
https://www.olx.pl/oferta/zuk-tylnia-os ... l0r8k.html to znalazłem z neta.. Musze pokombinowac wymiary w takim razie.. Temat z hakiem od Lublina czytałem, faktycznie dobry tylko rozstaw musze sprawdzic. |
Autor: | Wydra [ 20 września 2017, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Zuczek 151B Strażak w UK |
Mam hak jeszcze niezamontowany więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby obmierzyć... poza tym, że nie wiem kiedy będę w garażu (byłem dzisiaj, ale Twój temat zobaczyłem dopiero teraz). Ja haka szukałem w zeszłym roku. Zaczepów do żuka było kilka bo było kilku producentów i każdy miał swój patent. Niestety takie firmy jak Stainhoff, Hak-pol Imioła, czy Auto hak słupsk. Mniej więcej od roku nie produkują. Jak pytałem w Hak-polu był jeszcze cień szansy, ale okazało się, że nawet najstarszy pracownik pozwolił na wyrzucenie "wykrojów". W firmie Masterhak dostałem informację, że mogą coś zorganizować, ale koszt to pięć stów, Tak wygląda hak firmy Stainhoff https://obrazki.elektroda.pl/2185109200_1478255255.jpg Ja mam hak z HAK HOL Dzierżoniów. |
Strona 2 z 8 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |