Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk A07J rocznik 1996
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2124
Strona 1 z 6

Autor:  buźka [ 01 lutego 2013, 22:38 ]
Tytuł:  Żuk A07J rocznik 1996

Kupiłem właśnie żuczka diesla z 96 roku,praktycznie w cenie złomu.Blacharka do roboty,cały dół,ale poza tym,to jest dosyć dobrze.Wszelka mechanika raczej sprawna,silniczek chodzi pięknie,nie kopci,nawet zimny,a na wyższych obrotach pięknie gwizda z tłumika,prawie jak na turbo.Hamulce na dotyk,zawieszenie dosyć dobre,kierownica chodzi lekko jak na wspomaganiu,co mnie zdziwiło.Silnik ma lekkie wycieki,ale bez tragedii.Najlepsze,ze ma rozrusznik z reduktorem,a na pompie jest normalne gaszenie dodatkową dźwignią,jak w lublinie,więc bez problemu można zrobić na kluczyk.Silnik jest chyba tak samo "wyposażony" jak w lublinach,więc pewnie stąd ten rozrusznik.Jak nim wracałem,to troszkę przycisnąłem i 100km/h nie stanowi problemu,dalej nie sprawdzałem.Gdyby nie blacha,to by było pięknie.Ale mam w planach rozbiórkę całości i robienie wszystkiego,jak w fabryce,tzn. czyszczenie,malowanie,konserwacja.
Może wrzucę jakieś fotki jutro.Mam w planach dołożenie tych 2-och ostatnich szyb z tyłu.Stąd moje pytanie,czy ktoś nie ma czasem takich szyb w przystępnej cenie.One są krótsze niż reszta,więc muszą być typowe.Bardzo mi się podobają mikrobusy,więc chcę go przeszklić do końca.
Parę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Leśnowóz [ 05 lutego 2013, 19:20 ]
Tytuł: 

miło słyszeć że kolejny żuczek w dobrych rękach

Cytuj:
kierownica chodzi lekko jak na wspomaganiu,co mnie zdziwiło


:mrgreen: a mnie nie bo to norma, chyba że jest mocno zaniedbane auto to wtedy trzeba pokonywać opory rdzy

Autor:  Kahn13 [ 05 lutego 2013, 20:33 ]
Tytuł: 

powodzenia! :) tez kupiłem na jesieni towosa z tego roku(70tys przebiegu andoria super gra i ciagnie, skrzynia V już czeka) tylko niestety na 5 osob i tez na mikrobusa chce go zrobic nawet mam namierzone fotele tylko szyb nie chcial mi gosc wyjac z zuka zanim na zgniatarke go sprzedal bo teraz najwiecej daja za zuka w calosci a ja nie mialem czasu sie za tym uganiac... zastanawialem sie czy nie mozna jakos ich dociac z tych wiekszych? bo mikrobusa na zlom ciezko znalesc...

Autor:  Leśnowóz [ 05 lutego 2013, 21:10 ]
Tytuł: 

ewentualnie z poliwęglanu sobie dotnijcie, posłużą do czasu znalezienia oryginalnych :)

Autor:  buźka [ 06 lutego 2013, 10:01 ]
Tytuł: 

Myślałem,że może by wytrzymała ze zwykłego szkła,tylko grubszego.To nie jest ciągnik,więc nie ma jakichś wielkich naprężeń.Żeby to był ten sam wymiar,co pozostałe,to nie ma problemu,bo mam chyba z 8 takich szyb,a tak to jest problem,bo one są krótsze niż pozostałe.Taki urok żuka.
Kahn 13 a jak zamierzasz upchać tą skrzynię?Mierzyłem to wszystko u siebie i według moich obliczeń,to tak "na bidę" jest 10 cm różnicy w długości obu skrzyń razem z obudową sprzęgła.Po zamontowaniu skrzyni z lublina mocowanie wału znajdzie się w pobliżu ramy,tzn. poprzeczki która idzie tuż za skrzynią.Nie wiem,czy to się w ogóle zmieści.Rozważałem przestawienie silnika,ale też chyba nie da rady,bo znowu miska olejowa nie zmieści się przy belce zawieszenia.Co radzisz? :?

Autor:  Kahn13 [ 06 lutego 2013, 10:33 ]
Tytuł: 

jezdza żuki z V-tka wiec sie jakos da my w domu mamy rame zapasowa silnik most i skrznie i belke przednia i bedziemy jakos dopasowywac to na wiosne potem sie wał skruci jak już bedzie wymiar znany. co do szyb bo moze diagnosta sie nie czepi i przejdzie przerejestrowanie na 9 bez tych szyb z tylu a potem moze je doloze.
P.S. w fabryce mówili ze montowali andorie turbo jak i skrzynie V na zamowienie wiec jestem dobrej myśli
a i zalatw sobie serwo i pompe lukasa z lublina to bedziesz mial super hamulce :lol:
a z poliweglanem to dobry pomysl az nie znajdzie sie orginalnych.
na ile osob ten twoj żuk jest?

Autor:  Dziwny Mag [ 07 lutego 2013, 12:17 ]
Tytuł: 

buźka pisze:
Myślałem,że może by wytrzymała ze zwykłego szkła,tylko grubszego.

Chłopie, zapomnij o czymś takim w samochodzie!

Jak masz kumatego szklarza w okolicy, to z oryginalnych tych dłuższych przytnie. Może być gadanie, że to hartowane i się nie da- da się, tylko trzeba bardzo uważać i mocno chłodzić w trakcie cięcia.

Sa firmy, które dorabiają / docinaja syzby samochodowe (płaksie) na każdy wymiar.
A jełsi juz coś na syzbko i tymczasowo - to poliwęglan jest lepszym rozwiązanime, niz jakiekolwiek "zwykłe" szkło.

Autor:  buźka [ 08 lutego 2013, 18:43 ]
Tytuł: 

Kahn13 pisze:
jezdza żuki z V-tka wiec sie jakos da my w domu mamy rame zapasowa silnik most i skrznie i belke przednia i bedziemy jakos dopasowywac to na wiosne potem sie wał skruci jak już bedzie wymiar znany. co do szyb bo moze diagnosta sie nie czepi i przejdzie przerejestrowanie na 9 bez tych szyb z tylu a potem moze je doloze.
P.S. w fabryce mówili ze montowali andorie turbo jak i skrzynie V na zamowienie wiec jestem dobrej myśli
a i zalatw sobie serwo i pompe lukasa z lublina to bedziesz mial super hamulce :lol:
a z poliweglanem to dobry pomysl az nie znajdzie sie orginalnych.
na ile osob ten twoj żuk jest?

Mój ma niby w dowodzie 7,ale nie wiem,czy to jest 7 łącznie z kierowcą,czy 7+ kierowca :?: Mnie nie chodzi o przerejestrowanie na 9 osób,tylko po prostu chce mieć szyby do końca,bo mi się takie żuki podobają :D Mój stary żuk A06 miał np na 9 osób,nie wiem jakim cudem,ale potem się przepisy zmieniły,jak go przerejestrowywałem i mi wpisali 8,bo że na trzeba było mieć już C a ja dopiero później zrobiłem w wojsku.Ale jak mówię,nie zależy mi na ilości osób,tylko po prostu na ładniejszym wyglądzie.Całe życie jeździłem żukiem blaszakiem i mam dość.Bez szyb,to się czułem jak w jakimś bunkrze,albo w czołgu.Poza tym,żuczek przeszklony wygląda troszkę nowocześniej,a nie taki ociosany kawał blachy.
Rozwiń temat z tymi żukami turbo,bo pierwsze słyszę.Wyszło takie coś z fabryki?To widzę podobna sytuacja jak z fso,ze wychodziły różne cuda,a mało kto wie :wink: I jeszcze jedno pytanie.Jak to jest z automatem grzania świec w lublinie?Bo tam niby jest drugi czujnik,z którego odczytuje temperaturę silnika,żeby wiedzieć ile grzać.Prawda to?Jeśli chce taki automat podłączyć,to muszę mieć ten czujnik,czy ze zwykłego da radę?

Autor:  Kahn13 [ 13 lutego 2013, 10:53 ]
Tytuł: 

7 z kierowca tak samo mikrobus ma w dowodzie 9 i jest na B.
co do tego czujnika to teraz nie odpowiem ale mam w na palecie 4c90 z lublina II i instrukcje obslugi w ktorej powinien byc schemat to w wolnym czasie to przestudiuje i dam Ci znac.
P.S. dzisiaj juz 15 rocznica konca produkcji Żuka!

Autor:  buźka [ 13 lutego 2013, 12:45 ]
Tytuł: 

Kahn13 pisze:
P.S. dzisiaj juz 15 rocznica konca produkcji Żuka!

Tak,wiem,nawet na interii jest artykuł,ale jak zwykle do dupy :x
Co do żuczka,to zarejestrowałem go,ale się okazało,że mogą mi wpisać albo tylko ładowność 890 kg + 2 osoby,albo 7 osób +350 kg jak było również w dowodzie.Była tam tylko adnotacja "odstępstwo 2 os + 890kg" Podobno zmieniły się przepisy i nie może być tak i tak jednocześnie.Wybrałem większą ładowność,póki co,bo na tym mi bardziej zależy.Żuka mam w celach zarobkowych,że tak powiem,a od czasu do czasu też się gdzieś pojedzie.Chciałbym mieć też te 7 osób,ale co zrobić.A co dziwne,to w moim A06 mam 8 i jednocześnie 800 kg i nikt się nie czepiał jak do tej pory.
Co do świec,to z tego co czytałem,to jest tam czujnik typu FCTW-5
http://www.simena.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=95
I jest to niby tylko jeden czujnik,który idzie zarówno do wskaźnika,jak i do sterowania grzaniem świec.Nawiasem mówiąc,to jest ten sam,co w polonezie.Ja i tak mam wskaźniki zmienić,bo te żukowskie,to porażka,więc czujnik będzie taki sam.
Z innych rzeczy,to zauważyłem,że kierownica i kolumna ma drobniutki frez,taki jak w lublinach i polonezach,czyli jednak późniejsze żuki zunifikowali bardziej z lublinem.Szkoda,że nie zastosowali sztywnej belki i hamulców tarczowych.Ciekawi mnie,jakie mam przełożenie w moście,czy 9/43 czy może jednak już 9/41? :D Pasowało by mi to.No i ile zębów powinien mieć wałek w skrzyni biegów od napędu licznika w tym roczniku auta? 18 czy 19? Bo nie wiem,czy tu nie była skrzynia zmieniana i czy mnie nie oszukuje licznik.
Kan 13,masz jakieś gg? Cetnie bym pogadał na te tematy,wszak teraz mam andorie,a Ty już chyba zęby na tym zjadłeś,co? :roll:

Autor:  Kahn13 [ 13 lutego 2013, 20:28 ]
Tytuł: 

to chyba zrobili Cie w balona bo to samochod uniwersalny ciezarowy i powinno zostac tak jak bylo w starym jakbys cos zmienial to wtedy albo osobowy albo ciezarowy tylko na 2 osoby.
z tymi zebami licznika to Ci nie powiem.
u mnie to tata najbardziej andorie zna i dziadek mu pomaga a ja to sie ucze co nie co...
czytalem dzisiaj artykul z grudnia 2011 o skrzyni V i tam wyraznie bylo zaznaczone że był żuk prototypowy z 4c90 i z przekladnia piecio biegowa.
jak cos to na priva pisz

Autor:  buźka [ 22 lutego 2013, 20:38 ]
Tytuł: 

Żuka już prawie rozebrałem,zostały tylko jeszcze jedne drzwi i szyba czołowa.Muszę powiedzieć,że nie ma tam jakieś wielkiej tragedii,pomijając podłogę pod pasażerem,która jest zgnita,bo chyba rozlał się komuś kwas z aku i zrobił robotę,ale poza tym,to nie jest źle.Budę się ściągnie całkowicie i zajmę się ramą.Z tyłu znalazłem je4dną niedużą dziurkę,ale im bliżej silnika,tym rama zdrowsze,nawet farma jest.Odkręciłem dekiel na moście i niestety,ale przełożenie mam tylko 9/43 jak we wszystkich żukach na hipo :evil: Mam do wymiany uszczelniacz na wałku atakującym i stad pytanie: czy lepiej będzie przełożyć mu atak i koło talerzowe z lublinowskiego 9/41 czy cały most,bo tamte są szersze.Sam talerz jest odkręcany,a ja i tak muszę tu uszczelniacz zmienić,więc nie obejdzie się bez odkręcania.Po skręceniu wszystkiego powinno chyba chodzić prawidłowo,co?Był tu temat o przełożeniach 10/41 i tak zalecaliście,że ma działać. :wink:
Edit:Nadwozie zdjęte,została rama z resztą.trochę to wymyłem,ale jest tak usyfione,że ciężko domyć,a mój karcherek jest za słaby.
Obrazek
Obrazek

Autor:  buźka [ 08 kwietnia 2013, 18:28 ]
Tytuł: 

Silnik skończony,wymyty,uszczelniony,zalany świeżym olejem.
Obrazek
Obrazek
Teraz biorę się za ramę,a potem buda.

Autor:  stasiu [ 09 kwietnia 2013, 20:26 ]
Tytuł: 

to w andorii jest jeszcze dodatkowa zwykła pompa paliwa :shock:

Autor:  buźka [ 09 kwietnia 2013, 22:48 ]
Tytuł: 

No,pompa zasilająca,która odpowiada za doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej.Podobnie jak w ciągnikach.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/