Dzisiaj jest 06 grudnia 2021, 15:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 24 stycznia 2016, 19:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Załącznik:
IMG_0021-2400.jpg
IMG_0021-2400.jpg [ 382.31 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
Przedstawiam mojego Żuka. Zakupiony, jak już pisałem, wbrew zdrowemu rozsądkowi już przyjechał /na lawecie/. Po wymianie cewki, pogrzebaniu w zaplonie i podłaczeniu butelki z paliwem ładnie zapalił, tak od razu :) Był taki mróz że nie szło nic wiecej robić. Na razie ogarniam koła, czytam i rozmyślam a w ferie Żuk wjedzie do garażu na tydzien. Ogólne sprawdzenie, uruchomienie i jak będzie jeździl to na przeglad. Na pewno luzy przedniego zawieszenia, lewa zwrotnica ma spore i hamulce bo cieknie w prawy przód.
Zdziwilem sie ale ktoś robił hamulce bo wyglądają na nowe, w pompie nie było płynu ale jak zalałem to od razu pedal był twardawy. Nie wiem jeszcze dużo, rama zdrowa, buda zdrowa ale łatana "po Żukowemu" nity i spawy różne. Ale to na dole i na razie zostaje. Nie wiem jaki to most, skrzynia...wyjdzie w praniu. Zobaczymy co dalej, wiem że lekko nie będzie :)
Takie są zongi na początek: Strasznie mnie umordowal handlarz ale tak to już z nimi jest. Po perypetiach Żuk już ubezpieczony, ale jeszcze nie przerejestruje na razie /ach, szkoda tych czarnych/ Jest w dowodzie wpis rok produkcji 1969, pierwsza rejestracja 1986 /to straż?/ wersja A16. Ale na tabliczce znamionowej rok 1969 i numery wszystkie sie zgadzają i jest A15 i na ramie też są numery czytelne zgodne. Myślę że przy przeglądzie wyprostuje to sie. Na silniku rok 1968. No i zarejestrowany na 2 osoby wiec czeka mnie jeszcze jazda z siedzeniami i rzeczoznawcą ale to już kilka lat temu robilem w innym aucie.
Fajny jest, raczej będzie w oryginale, zobaczymy jak pojeździmy. Pozdrawiam. Bogdan


Załączniki:
IMG_1577-2400.jpg
IMG_1577-2400.jpg [ 262.13 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
IMG_1569-2400.jpg
IMG_1569-2400.jpg [ 364.41 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
IMG_0023-2400.jpg
IMG_0023-2400.jpg [ 209.22 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
IMG_1711-2400.jpg
IMG_1711-2400.jpg [ 441.86 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
IMG_1858-2400.jpg
IMG_1858-2400.jpg [ 276.89 KiB | Przeglądany 6296 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2016, 21:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zdrowy i smutny, gratulacje:)

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2016, 21:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 10:58
Posty: 47
Pojazd: żuk strażacki 1980
Bardzo ładny , moje gratulacje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2016, 21:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 646
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Ładny! Działaj, działaj! :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2016, 09:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1258
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
aż mi "kopara" opadła.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2016, 14:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Wywalony mam brok 40mm ten przy kraniku spustowym i nie ma go gdzie kupić jak widzę. Szukam dalej znaczy. A czy ktoś praktykował dotoczyć i wkleić? Tokarka jest....A jak sie wbija brok to na jakiś szuwaks czy tylko na napręzeniu to siedzi?
Gaźnik umyty i oko też :) Żuk pełznie powoli w strone garażu na dłubanie przy zawieszeniu i hamulcach...
Ha i jeszcze kwiatki są. Stoją popychacze zaworów ssących 1 i 3 cylindra. Jutro zajrze pod pokrywe... Teraz wiem czemu taki był słabiutki - jest wiec nadzieja na MOC :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2016, 14:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Już wiem że Brok 42mm ma mieć. Opis przeczytałem jak wsadzać.
Zawory nie robiły bo nie były trafione popychacze w szklanki tylko sie o bok szklanki opieraly 4 szt, 2 trafione a 2 w ogóle nie stały w szklankach. No ładnie ktoś walczył. Ustawie jak przyjdzie nowa laska bo jedna pogięta mocno jest. Ale ogólnie jak poskładałem prawidłowo to wszystko chodzi. Cud że ten silnik odpalił na 2 garkach.
Czy powinien olej na samym rozruszniku ciśnienie już mieć, bo nie wypływa z dziurek w dżwigienkach zaworowych. Znaczy od oleju jest wilgotno, poziom oleju w misce jest ale nie jest go grubo na klawiaturze....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lutego 2016, 22:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
powinna raz po raz kropla oleju wystrzelić, ma nie być sucho. brok zabijasz po obwodzie, a nie waląc w środek.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2016, 14:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Jak to jest z cewka w Smutku. Mam + na masie i odpalilem ale dwa razy mi już stopił sie przerywacz. Czy mam złą cewkę - podobno od elektronika? To jak rozpoznać zwykła cewkę? I pytanie pod który styk podłaczam przewód ze stacyjki /tu minusowy/ a pod ktory na przerywacz? Nawet do Żukowiaty nie dojechal tylko tak moknie...bedziem pchać?

Pytanie więc jak podłączyć cewke a mam już prawidłową /Pani w Kozerach ma chyba wszystko i jeszcze w żukowym klimacie/: Ze stacyjki przewód daję na zacisk oznaczony + a przerywacz podłączam pod zacisk - na cewce. Czy tak? Bo chyba ma to znaczenie? To że mam + na masie chyba jest tu bez znaczenia.

Dobra. Żuk sam wjechał pod Żukowiate. Jest dobrze :)

I niedobrze bo zerwany jest gwint na gnieździe 3 świecy. Na razie wkrecilem na pakuły i ładnie pracuje choć na wolnych obrotach dźwignia biegów wykonuje specyficzne figury jakby żyła. Jutro pomierzę sprężanie i chyba przyjdzie głowice oddać do regeneracji. Oj, a miało być tak łatwo....


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2016, 22:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Prace postępują ale powoli, raz czasu malo, dwa roboty dużo...Generalnie wszędzie trzeba zajrzeć. Robię wiele rzeczy na raz, bo to trzeba coś kupić, to nie wiadomo jak albo czym.... Żuk rozpanoszył się w garażu na dobre.
Pompa oleju z przygodami wymienione zębatki - wróciło ciśnienie i trzyma :) Wał napędowy zregenerowany, ręczny jako tako zmęczony, skrzynia uszczelniacz i oleje wymienione, most tylko olej, smok i korbowody dokręcone, miska na miejscu, głowica po regeneracji założona, ustawiona i drobiazgi różne....
Generalnie Żuk jest jak Kałasznikow, prosty, solidny i ma robić robote. Niestety to nie dotyczy jak widzę przedniego zawieszenia - tu diabeł namieszał :) Walcze teraz i podziwiam myśl techniczną, lewa strona prawie już...
Hamulce w trakcie, ale pompa do wymiany. Ma wżer taki na dole po calej długości a widać nówka sztuka wstawiona byla. Czy na coś patrzeć jak pompę sie kupuje?
Pompa wody w trakcie, regeneracja całkiem prosta dzięki forumowemu poradnikowi :)
Parę pytań jeszcze:
1.Czemu nie mogę wyjąć amortyzatora do dołu po prostu - czy to normalne? Dziura jest za mala żeby osłona wyszła...
2.Mam z tyłu nowego typu cylinderki ale szczęki bez samoregulatorów, czy to będzie dzialać? Czy kupić cylinderek starego typu. Cylinderki wiem do wymiany są i tak - 15 lat stania robi swoje/. Czy trzeba kupić szczęki z samoregulacja /i wtedy tarcze kotwiczne i demontaż półosiek.../ To chyba latem zrobię...
3.Z przodu daje cylinderki nowego typu ale czy dużo lepsze te z alu tłoczkiem?
I dzieki Marcin za porady.
Bogdan

No to już mam kilka odpowiedzi:
Amortyzator mam bardzo stary, początek produkcji i trzyma wiec zostaje. Jutro zobacze jak prawy.
Cylinderki lepiej z Alu tłoczkiem bo sie nie zapiekają
Pompa też lepsza Polska z Alu tłoczkiem
Znajomy stary mechanik wyjaśnił mi też co z zabezpieczeniami śrub na korbowodach, zawleczki urywały się od obrotów i z czasem przestali je stosować. Wystrarczy dobrze dokrecić nakrętki i nie przeżywać tych zabezpieczeń -tak powiedział pan Darek co u nas w OSP Stary i Zuka serwisował :)
No pompa wody to też trzeba pokombinować....złożona....zobaczymy.


Załączniki:
Zuk Klamot (6)-2400.jpg
Zuk Klamot (6)-2400.jpg [ 250 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (4)-2400.jpg
Zuk Klamot (4)-2400.jpg [ 316.38 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (2)-2400.jpg
Zuk Klamot (2)-2400.jpg [ 279.35 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (10)-2400.jpg
Zuk Klamot (10)-2400.jpg [ 382.07 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (9)-2400.jpg
Zuk Klamot (9)-2400.jpg [ 434.01 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (7)-2400.jpg
Zuk Klamot (7)-2400.jpg [ 340.78 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (5)-2400.jpg
Zuk Klamot (5)-2400.jpg [ 284.87 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (3)-2400.jpg
Zuk Klamot (3)-2400.jpg [ 245.6 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Zuk Klamot (1)-2400.jpg
Zuk Klamot (1)-2400.jpg [ 260.21 KiB | Przeglądany 5886 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2016, 13:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 marca 2010, 19:19
Posty: 58
Lokalizacja: PL
Szok, że takiego smutka można jeszcze kupić! Piękny jest

_________________
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki

https://www.facebook.com/Chojnickie.Muz ... .Techniki/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 marca 2016, 20:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
cewka od elektronika będzie paliła przerywacz. musisz zdobyć np BE200b. i podłaczasz odwrotnie, bo zwoje sa nawinięte pod - na masie czyli podpinasz 15 przerywacz, 1 stacyjka. inaczej polaryzacja iskry bedzie odwrotna i pali gorzej. mam kilka takich cewek. z cylinderkami moze być kłopot-masz szczęki na mimośrodach, żeby zrobić samoreg. trzeba tarcze kotwiczne zmienić.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 marca 2016, 23:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 131
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzięki. To pomocna informacja, choć już zauważył złą cewkę Marcin L. i mi powiedział, a podłąćzylem dobrą metodą prób i błędów w końcu dobrze.
Z hamulcami z tyłu zostawiam w oryginale, szczęki są chyba od Uaza kupiłem pasują a cylinderki starego typu znalazła mi Pani Wyszkowska z Kozerek. Na przód poszły z samoregulatorami i wszystkie szczęki nowe bo stare namoczone były w płynie hamulcowym i po jednym hamowaniu pokrywały sie takim cienkim jakby lakierem. Teraz szczęki w całym aucie zmienić to chwila :) - przetrenowane...
Z przodu nowe bębny też, wszystko pasowało, ale szczeki w sklepie, zależnie od producenta mają różnice w długosci i minimalnie inną krzywizne w punktach podparcia o cylinderek. Czyli są takie z których trzeba zeszlifować 2-3 mm. To moze być przyczyna że pisano tu o problemach z założeniem bębnów jak sie na takie dłuższe szczęki trafiło.
Cylinderki wszystkie z aluminiowymi tłoczkami bo podobno stalowe tłoczki sie zapiekają ?
Dziś poskłądałem drążek środkowy / wystarczylo rozebrać, umyć i nasmarować/ i wsporniki na nowych tulejkach.
Malo trochę czasu, trochę rano, trochę wieczorem ale już widzę światelko w tunelu /przynajmniej tak mi sie wydaje :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 marca 2016, 19:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
każde tłoczki mogą się zapiec. smaruj smarem silikonowym czyść i zmieniaj płyn co 2 lata, no i przede wszystkim hamuj i jeździj, bo od bezruchu i skroplin wilgoci wszystko sie zastoi.
alu tłoczki z żeliwnym cylinderkiem tworzą za to ogniwo elektrochemiczne i później tłoczek ładny a na cylinderku wżery. W lepszych sprzętach tłoczyska są chromowane, niezależnie czy korpus z alu czy żeliwny i problem nie istnieje praktycznie.
Pompa lepsza z alu tłokiem-nie wiem jak jest w nowszych pompach. stare 2obwodowe z korpusem alu i zeliwnym tłokiem w zasadzie nie nadawały się do regeneracji- korpus tak się wyrabiał, że wymiana gumek nic nie dawała i ogólnie takie sobie były.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2016, 13:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2821
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 6051_o.jpg :D Co to, gdzie to? ;) Napisz coś o samej imprezie...:)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net