Dzisiaj jest 06 grudnia 2021, 16:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 października 2018, 16:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Powoli, powoli prace idą do przodu :) Głowica już poskładana, brakuje tylko zaworu do tylniej nagrzwnicy, ale tym zajmę się później. Teraz przyszedł czas na rozebranie dołu silnika i wyczyszczenie z nagaru, który był skruplatnie zbierany przez te 21 lat eksploatacji.

ehhh, już się nie mogę doczekać pierwszej jazdy. Trzeba troche nadgonić z robotą, póki pogoda dopisuje 8)


Załączniki:
P1000137.jpg
P1000137.jpg [ 923.38 KiB | Przeglądany 4820 razy ]
P1000138.jpg
P1000138.jpg [ 1.29 MiB | Przeglądany 4820 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Po czasie...
Post: 07 kwietnia 2019, 19:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
Pół roku minęło od ostatniego posta, ale to nie znaczy że nic się nie działo :lol: Przybyło trochę nowości do żuczka, coś naskrobię o tym jak mi minął rok czasu użytkowania tego zacnego auta, ale zacznę od dokończenia poprzednich tematów.
Silnik z zawieszeniem wylądowały na swoim miejscu. Mimo iż jest to kawał żelastwa, poradziłem sobie z tym w ten sposób, że umieściłem silnik z zawieszeniem na deskach i przesuwałem je po stalowych rurkach. Zaiste, technologia godna starożytnego Egiptu 8) tak jak i same auto. Po procesie opuszczenia, przykręcenia belki i ponownego podniesienia było już z górki. Trochę się pomęczyłem jeszcze z hamulcami i ustawieniem zapłonu(a właściwie to pompy oleju) Po tym wszystkim wreszcie przyszedł czas upragnionej pierwszej jazdy. Wrażenia? Jak najbardziej pozytywne. W końcu przestało zarzucać tyłem na nierównościach(były luźne dolne mocowania amorów) a przód stał się trochę pewniejszy w prowadzeniu. Ogólnie i tak nim buja w zakrętach, ale to już taka jego specyfika tego zawieszenia :)
Przechodząc dalej. Pod koniec lutego zaczęły się przygotowania do montażu LPG. Silnik ogólnie był gotowy, ale trzeba było poczynić kilka drobnostek, typu wyjęcie jednej ławki i tylnej nagrzewnicy. W ich miejsce wylądowała butla na gaz, a potem zabudowałem to prostą ławką z głośnikami. Po montażu instalacji, jej regulacji oraz ustawieniu centralki, można było się już cieszyć Lepszym Powerem Gamoniu :D W końcu portfel mógł odetchnąć z ulgą :)
W międzyczasie zamontowałem półkę na radio i głośniki nad przednią szybą. wymieniłem również uszczelki przesuwnych szyb i przy okazji zdarłem farbę z ramek, bo jak wiadomo to je amelinium, tego nie pomaluje. Teraz w końcu szyby chodzą leciutko, poprzednio trzeba było się z tym siłować. Kilka dni temu wpadła również do środka dwumiejscowa kanapa z nysy. Bardzo wygodna swoją drogą. Po za tym zrobiłem trochę innych drobnych napraw/poprawek. Także teraz żuk jest gotowy na wyprawy.

A teraz mała konkluzja z okresu mojego użytkowania żuka. Kupiłem go w marcu zeszłego roku. Przez ten czas nie przytrafiła i się poważna awaria. (no może po za tym, że dwa razy skrzynia biegów zblokowała się na drugim biegu). Na odnowienie przedniego zawieszenia i naprawienie silnika wydałem do około 2500zł. Nadmienię tylko, że te podzespoły nie były w stanie wymagającym natychmiastowej naprawy, jednak teraz mam pewność że na tym trochę mogę pojeździć. Na instalację lpg wydałem 1250zł(razem z montażem) Po drodze było kilka innych drobnych wydatków, ale ich suma raczej nie przekroczyła 1000zł. Tak więc koszty utrzymania takiego artefaktu nie są jakoś specjalnie duże, tyle że potrafi spalić trochę paliwa. Ale z lpg jest to jeszcze do zniesienia.
Jeśli chodzi o komfort z jazdy i właściwości trakcyjne, to na tym polu, żuk ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Jazda z prędkością do 70 km/h jest do zniesienia dla uszu oraz możliwościami manewrowania i hamowania tego pojazdu. Powyżej tej prędkości jest już coraz niebezpieczniej :shock: (prędkość maksymalna jaką raz i tylko raz w moim przypadku udało się osiągnąć to 113 km/h. Oczywiście względem tego co pokazuje oryginalny licznik) Pozycja za kerą jest całkiem komfortowa, wysoko się siedzi a przez szyby ma się bardzo dobrą widoczność. Ale przydało by się jednak wspomaganie i piąty bieg. (może coś kiedyś zdziałam w tym kierunku) Na razie jednak wszystko działa, a ja mogę się delektować się jazdą tym wspaniałym wozem i straszyć nim lokalną ludność (nie no, tak na serio, to żuczek budzi bardzo pozytywne reakcje na mieście i wśród ludzi starszej daty, którzy pamiętają użytkowanie takich pojazdów)

Jeśli doczytałeś/aś do końca, możesz zostawić swój komentarz. Lajków i subów nie zbieram! Pozdrawiam!


Załączniki:
P1000191.JPG
P1000191.JPG [ 569.8 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000190.JPG
P1000190.JPG [ 558.75 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000188.JPG
P1000188.JPG [ 555.16 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000186.JPG
P1000186.JPG [ 549.86 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000185.JPG
P1000185.JPG [ 557.97 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000184.JPG
P1000184.JPG [ 559.95 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
Komentarz: Październik 2018r
P1000143.JPG
P1000143.JPG [ 374.86 KiB | Przeglądany 4657 razy ]
P1000141.JPG
P1000141.JPG [ 372.15 KiB | Przeglądany 4657 razy ]


Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2019, 20:33 przez wojtas032, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2019, 19:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 755
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie ważne jak - byle do przodu!

Ja by jednak do tego zestawu - silnik, wózek - dorzucił piasty, bębny oraz felgi z oponą. Można by przeskoczyć do ery w której ludzkość korzystała z wynalazku zwanym kołem ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2019, 20:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2821
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
wojtas032 pisze:
(...)na deskach i przesuwałem je po stalowych rurkach. Zaiste, technologia godna starożytnego Egiptu 8) tak jak i same auto.

:mrgreen: Cos w tym jest.
Fajnie, że dzielisz sie wrażeniami i że Żuk śmiga!

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Co dalej?
Post: 23 maja 2019, 12:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
No właśnie, co dalej? Od takiego pytania zacznę bo w sumie wszystko co do tej pory zaplanowałem z żukiem udało się zrealizować. Czyli z grubszych spraw: odnowienie przedniego zawieszenia, montaż LPG, wymiana uszczelek silnika, regeneracja głowicy +trochę drobnych napraw. Dodałem kilka rzeczy do wnętrza typu kanapa od nysy, półka na radio i głośnik, odświeżenie szyb przesuwnych(nowe uszczelki i usunięcie farby z ramek)
Teraz przyszedł czas na postawienie sobie nowych celów. Na chwilę obecną prace nad żukiem są wstrzymane z racji innych spraw które trzeba ogarnąć, ale oto mój plan:

-Ostatnio udało mi się pozyskać skrzynię 5-biegową z lublina i będę ją chciał zamontować na stalowym dzwonie przy pomocy adaptera(tutaj już na tym forum już był poruszany ten temat więc nie będę się nad tym rozwodził) (mam jeszcze drugi plan, czyli przerobić przednią część obudowy od andori na wór tej z s21 i połączyć to w ten sposób, jednak nie mam tego elementu. Gdybym miał może bym coś wykminił, mam znajomych co by mi dorobili aluminiową flanszę na cnc i to przyspawali. Ale to jest to raczej droższe rozwiązanie)
- wymiana drewnianej podłogi
- naprawa ramy i jej zabezpieczenie
- wymiana tylnych narożników, wyprostowanie poszyć bocznych, zrobienie zaprawek w miejscach korozji
-sprawdzenie mostu i jego ewentualna naprawa
-wymiana przewodów hamulcowych
-wymiana tylnych hamulców na nowe
-remont "dołu" silnika (szlif cylindrów i wału, nowe panewki, wałek rozrządu i szklanki. Jeśli uda się zdobyć, jak nie to trzeba będzie naprawić to co jest lub wymienić na coś lepszego. Mam drugi silnik z przeznaczeniem na części)

Tak więc plany są trochę bardziej rozszerzone. Ale to wszystko w służbie większemu celu towarzysze. Mam plan wyjechać tym żukiem za granicę do Holandii, prawdopodobnie na jesień. Ale czy ten plan, godny szaleńca z odchyłami masochistycznymi wypali, czas pokaże :?: :twisted: . Na razie trzeba się uzbroić w cierpliwość


Załączniki:
P1000193.JPG
P1000193.JPG [ 545.28 KiB | Przeglądany 4450 razy ]
P1000192.JPG
P1000192.JPG [ 556.99 KiB | Przeglądany 4450 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2019, 07:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Spawanie aluminium przy obudowie skrzyni biegów to jest pomysł, który bym stanowczo odradzał

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 maja 2019, 09:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
phinek pisze:
Spawanie aluminium przy obudowie skrzyni biegów to jest pomysł, który bym stanowczo odradzał


już zrezygnowałem z tego pomysłu, bo koło zamachowe jest za duże, żeby się zmieściło w obudowie. Dorobię adapter żeby połączyć skrzynię biegów z żeliwnym dzwonem. Taniej, szybciej i prościej...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 sierpnia 2019, 13:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
No i ciach, cisza w temacie została przerwana. Tym razem nie działo się nic godnego uwagi, ale już powoli zbliżam się do grubszej naprawy żuczka. We wcześniejszym poście dokładnie opisałem co będzie robione. Dodam tylko, że w kwestii blacharki zostaną wymienione dodatkowe elementy, które udało mi się zdobyć (widoczne na zdjęciu)
Prace rozpoczną się prawdopodobnie za miesiąc. Na razie muszę skupić się na innych sprawach, ale gdy już to ogarnę, cała para pójdzie w prace nad artefaktem. Żuk musi zostać odpowiednio dopieszczony, bo czeka go długa trasa :D
Jako bonus tego krótkiego postu dodaję mały bajer, który zamontowałem w żuku :lol: :lol: https://www.youtube.com/watch?v=7C2aa7NqxLc


Załączniki:
IMG_20190828_145731_resized_20190828_030054438.jpg
IMG_20190828_145731_resized_20190828_030054438.jpg [ 436 KiB | Przeglądany 4130 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 września 2019, 19:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
W zeszłym tygodniu zacząłem prace nad adaptacją skrzyni ts5-21 do żukowskiego s21 i operacja się udała. Polecam każdemu, kto się zastanawia nad taką przeróbką. Na TyRura zamieściłem filmik omawiający kilka rzeczy jak zrobić taką przeróbkę( https://www.youtube.com/watch?v=2M-SWXjy9-Y&t=8s ) oraz oczywiście jazdę testową ( https://www.youtube.com/watch?v=f631fuvFFOI )


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 września 2019, 16:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Odnośnie filmu z jazdy. Nie przekraczaj żukiem 120!! to już podchodzi pod samobójstwo!!

Gratulacje!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 września 2019, 17:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5043
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Napisane, ze licznik przeklamuje ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 września 2019, 08:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Tak jak mi. Kilka osób już nabrałem na 140 na szafie w żuku ;)
Ja nawet kupiłem licznik od syreny z przełożeniem 1000:1 zamontowałem i okazał się że w środku jest 625:1 więc dalej jeżdżę po 140


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 września 2019, 20:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 785
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Tutaj masz liczniki o jakie Ci chodzi ;)
https://allegro.pl/oferta/zegar-licznik ... ZDNkYzg%3D

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2019, 07:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 22
Pojazd: żuk 1997
teraz to mogę i 200 polecieć 8)


Załączniki:
IMG_20190927_181314.jpg
IMG_20190927_181314.jpg [ 489.74 KiB | Przeglądany 3912 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2019, 13:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1195
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No nie cuduj, tylko zamontuj z lublina, do 160km/h. Bardziej adekwatny do osiągów. No chyba, że masz tam coś mocniejszego, niż 70-90 KM.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net