Dzisiaj jest 06 grudnia 2021, 15:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 października 2019, 21:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2821
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Słupek "A" - jest - ma postać pręta przechodzącego przez wnętrze uszczelki między czołową a trójkątną szybą. Od góry i od dołu gwintowany, z nakrętkami mocującymi + kontrą. Fajna gimnastyka - ale się da :D

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 października 2019, 21:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5043
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Słupek A w Żuku to tak naprawdę słupek z zawiasami drzwi przednich :) W tym "trójkącie", o którym piszesz, tak jak napisał Przemek nie ma stałego słupka, jest "zbrojona" uszczelka :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 października 2019, 20:39 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dziwny Mag pisze:
Fajna gimnastyka - ale się da :D

Śmierdzi mi to mięsorzutami :)
Dzięki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 listopada 2019, 12:14 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 755
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nawiązując do slangu to wczoraj miałem świniobicie przy montażu szybek .
Skończyło się nawet na obcieciu pręta i dospawywaniu gwintu, który zerwałem w górnej części. W każdym badź razie trójkąty mam już zamontowane. Została mi szyba przednia - przewiduję dobijanie dziś wieczorem, ale jutro wolne to może coś na poprawę humoru w płynie przyjmę ;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 listopada 2019, 14:10 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Ćwicz - najwyżej będę wracał od lakiernika przez Twoje podwórką z namiotem i bańką Bimbru :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2019, 14:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 755
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Yupii - udało się zamontować! Najpierw trójkąty a potem przednia centralna. Bez użycia sznurka.

Pewnie byłoby nieco prościej złożyć całość, ale nie wiem czy bym nie wyzionął duchu przy montażu pręta w "zbrojoną uszczelke" - u mnie nieosiowo jest przygrzana nakrętka w górnej części i za cholerę nie mogłem go wkręcić.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lutego 2020, 14:03 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 stycznia 2020, 00:16
Posty: 6
Drewniany pisze:
Po co Panowie zmieniać przeznaczenie ze specjalnego na osobowy - jakie +/-?


A czy przypadkiem pojazdy specjalne nie wymagają droższej winiety zagranicą niż osobówka?
Coś mi kiedyś mignęło na złombolowym FB że któraś ekipa mandat dostała bo mieli na osobówkę wykupione, ale dawno to czytałem i mnie to wtedy nie dotyczyło to słabo kojarzę, dlatego pytam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2020, 02:38 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Może kupili dla osobowego a nie dostawczego i stąd problem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lutego 2020, 15:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1195
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Marian pisze:
W tym "trójkącie", o którym piszesz, tak jak napisał Przemek nie ma stałego słupka, jest "zbrojona" uszczelka :D

Ja to wywaliłem w pizdu. To taki pic na wodę, a odkręcenie tych nakrętek, to robota dla głupiego. Bez tego i tak szyba nie wyleci, a weź to później zakręć z powrotem. Że też nie wstawili tam małego słupka, żeby przednia szyba była na osobnej uszczelce. Lepiej było takie kombinacje robić, niż chwilę pomyśleć.
Pamiętam, jak lata temu mi szybę wywaliło, bo coś walnęło w czasie jazdy, w nocy. Na drugi dzień kupiłem szybę na złomie i pojechałem na jakiś tam warsztat, to żaden specjalista nie potrafił jej wstawić. Sami młodzi ludzie, co żuka nie znali. Dopiero przyszedł gość "starej daty" i wyjaśnił im co i jak. W domu, to bym se sam wstawił, ale to było 120 km poza domem.
A jak już o szybach. Spotkał się ktoś z wypukłą szybą przednią? Mam taki egzemplarz, była w moim dieslu, jak go kupiłem. Jak się spojrzało, to niby wszystko było ok, ale po wymontowaniu, ładnie było widać, że nie jest płaska. Widocznie jakiś wybrak. Założyłem inną, a ta leży.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2020, 00:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Kiera ze stwora o imieniu Ursus C325 ma frezy które pasują do Żuka? Ma ktoś doświadczenie w tym temacie? Albo inaczej, jak się komuś biała kierownica do Żuka wala po strychu to chętnie przygarne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 października 2020, 23:04 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Trochę się ostatnio zdenerwowałem, jak pisałem o Nysce, że z Żukiem niewiele się dzieje i udało się wygospodarować trochę czasu na koniec roku i coś dłubiemy.

Kiedyś pisałem, że będziemy mieli myślałkę jak ogarnąć temat przepustnicy - bo po zamontowaniu silnika idzie ona wprost w pedał gazu - załatwiliśmy to takim ustrojstwem (własnoręcznie wykonanym)
Obrazek
Całość przepustnicy powędrowała pod podłogę, gdzie jest już dla niej dość miejsca i do przodu. Na oryginalną obudowę filtra powietrza nie będzie miejsca, więc pewnie zagości stożek - chyba że w międzyczasie wymyślimy coś innego.
Następnie przerobiliśmy pedał gazu - jestem dość wysoki, więc pedał powędrował max w stronę przedniej ściany
Obrazek
- nie miało to nic wspólnego z poprzednią przeróbką, ale obie przeróbki razem wymusiły kolejne przeróbki.

Obrazek
To jest fabryczne cięgło gazu od Żuka - pozostało ono w fabrycznym miejscu i pełni tą samą funkcję ale musiało być przerobione. Górny trzpień połączony jest sztywnym cięgłem z pedałem gazu - pozostał bez zmian, a dolny z przepustnicą (za pomocą linki od sprzęgła z motoroweru "Komar" :) ) Fabrycznie dolny jest połączony z gaźnikiem w Żuku, ale jest on dużo dłuższy i na zdjęciu widać że przyspawany jest w "prawo" - fabrycznie jest w "lewo" i trochę niżej (widać miejsce po fabrycznym spawie). Musiał on zostać skrócony, ponieważ pozostawienie fabrycznej długości od gaźnika z Żuka powodowało, że minimalny ruch pedału gazu otwierał przepustnicę na maxa. Długość teraz jest tak dobrana, że pedał w działa prawidłowo - pionowo przepustnica jest zamknięta, a oparty o podłogę otwiera ją na full.
W trakcie ostatecznego dopasowywania jest jeszcze cięgło od pedału gazu, bo trochę musiałem wprowadzić przeróbek, ale to opiszę jak skończę.

W tak zwanym międzyczasie wstawiłem dwie dodatkowe ramki do szyb
Obrazek
Obrazek

I teraz - ramki mają coś jakby nawiercone dziurki w miejscu gdzie będzie uszczelka. Są to rozwiercone zgrzewy. Udało mi się kupić ordynarnie wyciętą boczną ścianę z Żuka który miał w środku zabudowę pewnie pod tapicerkę - czyli dwie symetrycznie zgrzane ramki - ich rozwiercenie spowodowało, że mam dodatkowe dwie ramki z drugiego okna które mogę w dobrej cenie sprzedać :) a nowemu nabywcy mogą posłużyć do wstawienia sobie dwóch dodatkowych okienek :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 października 2020, 17:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Kontynuując temat cięgła od gazu - zamontowane.
Obrazek

W Żuku zamontowana zostało tymczasowo oryginalna chłodnica, oraz wentylator z silnika na wiskozie - ori beemkowy. Ani wiskoza ni budziła mojego zaufania, ani o wydajności chłodnicy z Żuka nie można zbyt wielu pochlebstw usłyszeć - dwa wadliwe elementy musiały wylecieć. Wiskoza dołączyła do stosu gratów które kiedyś trafią na OLX, a chłodnica jako część zapasowa wylądowała w garażu. W miejsce tychże elementów wjechała chłodnica z elektrycznymi wiatrakami z VW Golfa 4 diesel (któryś z tych mniejszych, 90, 100 lub 105 koni - może 110). Chłodnica została osadzona dołem na dwóch łożach przyspawanych do przedniej części ramy
Obrazek

a góra jest przykręcona w swoich fabrycznych miejscach do przyspawanych blaszek.
Obrazek
Nie wiem dlaczego na zdjęciu wygląda jakby była strasznie krzywo zamontowana - musiałem jakoś koślawo trzymać telefon, bo chłodnica jest prosto..
Tak czy owak, chłodnica jakby stąd była. idealnie mieści się w otworze - z tyłu ma dwa elektryczne wiatraki - duży z dwoma prędkościami i mały z jedną. Myślę że będzie działało lepiej niż Żukowa z wiskozą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2021, 00:01 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 września 2016, 21:59
Posty: 288
Lokalizacja: Przystanek Oliwa
Pojazd: Lublin Autobus 1999
Kurde de Moll.
Inspirujące te prace.
Ja nie mam obecnie grama siły dłubać przy czymkolwiek, co ma cztery koła - znaczy podziwiam. Zamontowałem dwa koła nad stołem w jadalni w poziomie. Koła świecą na stół:)

_________________
Świat jest do dupy ale życie jest cudem.
Opisanie świata moje


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lutego 2021, 18:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
No na przez tego pieprzonego Covida z Żukiem stoję. Mam robotę taką, że cały czas z ludźmi, więc do rodziców nie jeżdżę zbytnio, żeby im syfa nie zaaplikować. Pewnie bym już skończył, albo kończył gdyby rok był normalny... Ech.. Rób autobusa, toć trasę szykujesz.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 31 maja 2021, 20:30 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Potrzebuję założyć dłuższe szpilki do przykręcania kół przednich. Nie wybijałem jeszcze starych. Możecie mi podrzucić jaką długość mają fabryczne, jakiś link albo fotę jakie mają frezy i ewentualnie gdzie kupić szpilki o innej długości. Będę wdzięczny :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net