Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Kolejny Strażak - tym razem Roosman https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=4296 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | roosman [ 03 stycznia 2019, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Zmiana ilości miejsc - zmieniłem z 3 na 7 i w tym poście opiszę dokładni jak to zrobić bo na forum można znaleźć różne teorie w tym temacie niestety większość błędnych. Aktem prawnym który reguluje powyższą kwestię jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia z 31 grudnia 2002 z oczywiście ze zmianami. W tym że właśnie rozporządzeniu napisano w § 9b że m.in w pojazdach o DMC do 3,5t o nadwoziu BB (czyli furgon)tj w takich jak nasze Żuki można zmienić ilość miejsc pod warunkiem spełnienia szeregu wymagań - tj. homologowane mocowania, śruby o określonej wytrzymałości, homologowane fotele, zagłówki, pasy oraz punkty kotwiczenia pasów itd ale najgorsze jest to, że musi być to potwierdzone badaniami prowadzonymi przez jednostkę uprawnioną - co jest długotrwałe, kosztowne i nie musi skończyć się sukcesem i niestety jest wymagane - jednostki badawcze w tym zakresie mają ITS i ITD. I teraz, jadąc do diagnosty i mówiąc mu, że A07 miały homologację na 7/8/9 czy 72 osoby a że my teraz mamy na 2/3 a chcielibyśmy jak kiedyś bo tak kiedyś było i żeby nam to wklepał a on wywala nas za drzwi, to nie ma co się złościć że gość się nie zna bo niestety się zna. Zmian na zasadzie zwiększenia ilości miejsc może dokonać jedynie przedsiębiorca który w kodach działalności gospodarczej posiada kod PKD 45.20z - czyli profesjonalny warsztat mechaniczny a mówi o tym artykuł 66 ust. 4 pkt 6 litera b Ustawy Prawo o ruchu drogowym. I teraz znowu w § 1 pkt 2a rozporządzenia o którym mowa na początku akapitu jest napisane że ten przedsiębiorca z art 66 (...) prawo o ruchu drogowym musi dokonywać modyfikacji zgodnie z wymaganiami określonymi na dzień dzisiejszy - więc finalnie za wywalenia nas za drzwi nie mamy się co na diagnostę obrażać i teraz zaczynają się Alicje, w skrócie ale... Ala 1 - powyższe nie dotyczy pojazdów zabytkowych -> § 1 pkt 1 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych (...) wiec jeżeli chcemy zmienić ilość miejsc to możemy, jednak musi nam to klepnąć diagnosta i konserwator (nie wiem dokładnie jaka jest kolejność bo nigdy nie miałem zabytków) - w tym przypadku można nawet sobie wrzucić oryginalne ławki bokiem i powinno przejść - ponieważ konserwator potwierdzi ich orgynalność itp. Ala 2 - powyższe nie dotyczy pojazdów odkupionych z wojska, policji, straży pożarnej -> § 1 pkt 1 oraz pkt 2 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych (...) POD WARUNKIEM, że nie jesteśmy nadgorliwi i nie polecieliśmy drugiego dnia do wydziału komunikacji i przerejestrowaliśmy pojazdu na siebie!! i to jest właśnie mój przypadek - szczegółowo opiszę go za chwilę Ala 3 - w przywoływanym Rozporządzeniu jest błąd. -> § 1 pkt 1 oraz pkt 2 napisano "pojazd specjalny lub ...." słowo lub w terminologii prawniczej oznacza "jedno lub drugie lub jedno i drugie" dlatego szeroko używane "i/lub" jest błędem strasznym. Teść powinna brzmieć pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych..., ale jest jak jest, a co za tym idzie jest to ratunek dla wszystkich który posiadają pojazdy cywilne niezabytkowe i chcą zwiększyć ilość miejsc. Powiem tak - to co teraz napiszę piszę na własną odpowiedzialność, konsultowałem to z różnymi specjalistami w zakresie i generalnie mam rację - jednak nie było to ćwiczone w praktyce. Pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji; - definicja z ustawy prawo o ruchu drogowym art 2 pkt 36. tj. Zamontowanie w pojeździe cywilnym wyposażenia do wykonywania specjalnej funkcji (tj. np. myjki parowej, agregatu prądotwórczego, dużej spawarki itp.) czyni go pojazdem specjalnym w myśl pkt 36 j.w. aby stał się on pojazdem specjalnym trzeba wtedy zrobić dokument opisujący wprowadzone zmiany oraz zaświadczenie że powyższe zmiany wprowadziła firma posiadająca PKD 45.20z j.w. - na co też musi być papier. Następnie jedziemy do diagnosty i robimy badanie techniczne ze zmianą przeznaczenia na pojazd specjalny i ze wszystkimi papierami jedziemy do wydziału komunikacji (musi być jeszcze faktura z firmy na przeróbkę) Wydział komunikacji zmienia dowód gdzie w rodzaju pojazdu wpisują specjalny. W ten o to sposób przestajemy podlegać pod rozporządzenie i możemy dodać miejsca - znowu badanie ze zmianą konstrukcyjną u diagnosty i znowu wydział komunikacji. ala 1.1 - zanim zaczniecie to robić uzgodnijcie to z diagnostą i WK - w szczególności: - kiedy diagnosta uzna że wasz pojazd jest specjalny (mają na to różną filozofię) i czy jeżeli go uzna za specjalny bez przeznaczenia to zaakceptuje moją teorię uzna że pojazd nie musi spełniać warunków rozporządzenia - jakie dokładnie papiery chce WK żeby zarejestrować jako specjalny (mają na to różną filozofię) ala 1.2 - znajdźcie firmę z PKD 45.20z ala 1.3 - do WK trzeba jechać 2 razy bo jak zrobimy za jednym razem to nam to mogą odwalić w WK bo niby pojazd jeszcze nie był specjalny jak zwiększaliśmy ilość miejsc bo w dowodzie nie było wbite że specjalny a diagnosta (pomimo że mógłby to być nawet ten sam) w myśl prawa nie musiał wiedzieć że WK zaakceptował zmianę rodzaju na specjalny - i tu akurat jest racja, bo diagnosta stwierdza rodzaj pojazdu badaniem ale o zmianie decyduje starosta w trybie decyzji administracyjnej - tj wydając nowy dowód. Wiec trzeba każdy krok po kolei robić. ala 1.4 - robicie to na własną odpowiedzialność, bo tak jak mówię to jest teoria niećwiczona w praktyce. |
Autor: | zukostrazak [ 03 stycznia 2019, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Ok, czyli rozumiem że to działa tylko w specjalnych. Widać, żeś obcykany, więc pytanie: teraz możesz to przerejestrować na osobowy 7 os? |
Autor: | roosman [ 03 stycznia 2019, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
hmm - ja mam przerejestrowany z 3 na 7. Te dwa pierwsze zdjęcia dowodu są urzędu gminy od którego osoba od której ja kupiłem, odkupiła Żuka. Z najniższe zdjęcie dowodu to już zarejestrowany na mnie. Działa bezproblemowo przy specjalnych pożarniczych, policyjnych i wojskowych. Powinno zadziałać przy specjalnych cywilnych i zabytkowych - ale tego nie znam z praktyki. |
Autor: | zukostrazak [ 03 stycznia 2019, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
chodzi mi o to, że podbijamy w specjalnym liczbe os, rejestrujemy, a potem przerejestrowujemy na osobowy, ale juz z powiekszoną liczbą miejsc? Zapytaj swojego diangnosty |
Autor: | roosman [ 03 stycznia 2019, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Dokładnie. Ja Ci powiem tak - najłatwiej jest w strażakach. Najlepszy diagnosta w tym temacie jest na Staniewickiej w Warszawie. Nie będę podawał nazwiska, ale jak zadzwonisz do nich na stację to Cię do niego odeślą na 100% - kwestia podjechać, dogadać szczegóły i robić. Oni tam na dwie zmiany pracują, więc można wieczorkiem spokojnie podjechać jak gość będzie w pracy. Ja robiłem u innego, bo mi się nie chciało Żuka do Warszawy targać - ale przypisy obowiązują w całej Polsce takie same (w teorii). |
Autor: | Drewniany [ 03 stycznia 2019, 22:40 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Po co Panowie zmieniać przeznaczenie ze specjalnego na osobowy - jakie +/-? Też mam w dowodzie specjalny, za niedługo przyjdzie czas przerejestrowania i zaczynam sie zastanawiać jak to zrobić sensownie? Kombinować ze zmianą rodzaju pojazdu? Choć przy ostatnich zawieruchach z OC i przeglądami nie wiem czy nie będzie najlepiej iść w kierunku żółtych blach. |
Autor: | Matiz [ 03 stycznia 2019, 23:56 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
noo roosman, podziękowania za opisanie sprawy! |
Autor: | roosman [ 04 stycznia 2019, 07:49 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Drewniany pisze: Po co Panowie zmieniać przeznaczenie ze specjalnego na osobowy - jakie +/-? Żadnych. Różnica jest taka że specjalny ma zawsze przegląd co roku a pojazdy cywilne pierwszy po trzech latach, drugi po pięciu i dopiero od szóstego roku pojazdy mają przegląd co roku - tylko że w przypadku 30to letniego Żuka można ten aspekt tak jakby pominąć. Kwestia czy masz specjalny pożarniczy - będą Ci wtedy doliczać 51 pln na przeglądzie za to że pojazd jest uprzywilejowany - o ile jest uprzywilejowany. Ja tak właśnie mam, zostawiłem w dowodzie pożarniczy i mam niebieskie koguty - pojazd może je mieć ale ja nie mogę ich używać -> te 51 pln rocznie można podciągnąć pod minus.Drewniany pisze: Kombinować ze zmianą rodzaju pojazdu? Moim zdaniem nie. zukostrazak pisze: chodzi mi o to, że podbijamy w specjalnym liczbe os, rejestrujemy, a potem przerejestrowujemy na osobowy, ale juz z powiekszoną liczbą miejsc? Zapytaj swojego diangnosty Wczoraj jak Ci odpisywałem to już byłem zaspany po drinku i tak mi się niedokładnie odpowiedziało. więc: zukostrazak pisze: chodzi mi o to, że podbijamy w specjalnym liczbe os Tak zukostrazak pisze: , rejestrujemy, Tak zukostrazak pisze: a potem przerejestrowujemy na osobowy, ale juz z powiekszoną liczbą miejsc? Można, ale moim zdaniem tego już nie trzeba - tak jak odpisałem @Drewnianemu. zukostrazak pisze: Zapytaj swojego diangnosty Nie muszę, bo dokładnie tak zrobiłem tylko dla specjalnego pożarniczego. Dla samego "specjalnego" nie ćwiczyłem tej ścieżki. I trzeba przeczytać to -> roosman pisze: Dokładnie. Ja Ci powiem tak - najłatwiej jest w strażakach. Najlepszy diagnosta w tym temacie jest na Staniewickiej w Warszawie. Nie będę podawał nazwiska, ale jak zadzwonisz do nich na stację to Cię do niego odeślą na 100% - kwestia podjechać, dogadać szczegóły i robić. Oni tam na dwie zmiany pracują, więc można wieczorkiem spokojnie podjechać jak gość będzie w pracy. Ja robiłem u innego, bo mi się nie chciało Żuka do Warszawy targać - ale przypisy obowiązują w całej Polsce takie same (w teorii). Matiz pisze: noo roosman, podziękowania za opisanie sprawy! Polecam się A tak na marginesie, to Żuka też mam ładnego |
Autor: | Strucelsw [ 04 stycznia 2019, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Staniewicka to Żerań, stacja jest chyba koło matecznika Iparts-u |
Autor: | monterr07 [ 07 stycznia 2019, 00:46 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Panowie, a jak wygląda u was kwestia OC jak macie auta zarejestrowane jako specjalne pożarnicze? Bo nie jestem pewien czy to zależy od tego kto ubezpiecza czy właśnie od typu pojazdu, bo jak patrzę na ceny jakie gmina płaci za OC w naszych autach w OSP to zachęca do jeżdżenia pożarniczym 40 letni Jelcz OC niższe niż moja Nubira z 60% zniżkami A teraz na poważnie, bardzo ciekawy Żuczek, mianowicie przez wersję z autopompą, oczywiście jest to model A-151C. Jeżeli miałbyś możliwość zdobycia autopompy od niego, to namawiałbym na pozostawienie go w oryginale - Żuków GLBA było mało, fajnie by było uratować kolejnego Takiego Żuka można zobaczyć chociażby w warszawskiej "12". Czy jakieś ślady po zbiorniku na wodę zostały na pace? |
Autor: | roosman [ 07 stycznia 2019, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Podłoga wygląda jak ser - takie ślady zostały Wiem, że nie było takich zbyt dużo, ale nie będzie doprowadzony do oryginału. Jest na niego inny plan. Co do strażaków, to jest u mnie w gminie jeszcze smutek - w małym OSP sobie jeszcze trochę służy. Jestem z wójtem dogadany, że zabieram go do siebie jak przejdzie na emeryturę i tamten będzie oryginał - co prawda to nie nosorożec, tylko wersja z PO3 na pace ale będzie. |
Autor: | monterr07 [ 07 stycznia 2019, 16:41 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Nic dziwnego, smutków z autopompą nie było, to dopiero w latach 80. je robili. No ale trudno, Twoje auto i Twój wybór Pewnie jeszcze się kilka GLBA ukrywa po remizach i ktoś inny przywróci im życie Życzę powodzenia |
Autor: | roosman [ 22 czerwca 2019, 07:18 ] |
Tytuł: | Re: Kolejny Strażak - tym razem Roosman |
Czy może mi ktoś łopatologicznie wyjaśniać gdzie odczytać przełożenie tylnego mostu i jak to na nasze - np 9/41 ile obrotów wału przypada na obrót koła albo dac link gdzie to już zostało wyjaśnione...proszzzzz. |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |