Dzisiaj jest 06 grudnia 2021, 16:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 lutego 2020, 09:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Witam,

Wczoraj, tj 14.02.2020 wraz z moją partnerką staliśmy się posiadaczami Żuka A 15 B z 1986 :) Samochód przez poprzedniego właściciela został odkupiony z OSP z gminy Nowe Piekuty (Podlaskie) około 3 lata temu. W tym czasie auto mało jeżdżone, ale garażowane. Właściciel wystawił auto na sprzedaż, a tak się złożyło że My akurat się rozglądaliśmy za takim dyliżansem no i biznes doszedł do skutku :)

Generalnie auto jest w w miarę dobrym stanie. Ma dość niski przebieg (26tys km), rama nie jest pognita, na karoserii tylko lekka powierzchowna korozja od dołu. Wymiany i wstawki wymaga tylko próg od strony pasażera przód no i jeden element podłogi też od tej strony. Na upartego można by jeszcze oczyścić, zabezpieczyć i tak ze 3-4 lata pojeździć, ale że jest plan wygłuszenia kabiny różnymi matami, to wiadomo że by pod tym gniło :)

Pomysł zakupu żuka wyszedł u nas dość spontanicznie, tzn od dłuższego czasu nosiliśmy się z zamiarem zakupu vw t3 i przerobienia go na mini-campera. Jednak za dość zdrowy egzemplarz, który warto "tanio" reanimować trzeba zapłacić już spore pieniądze. Dodatkowo mi od wielu lat marzy się udział w rajdzie ZŁOMBOL. I tak jakieś dwa tygodnie temu powiedziałem swojej partnerce, że moglibyśmy zamiast "te trójki" kupić sobie takiego ŻUKA :) Reakcja jak się można domyślić, to nie była zbyt dobra na początku :) Że gdzie taki grat, że jak budowlańcy z lat 90tych, że nie ma mowy, że jak to wygląda itd :) Po tygodniu sama do mnie przyszła i zaczęła pytać, bo poczytała o ZŁOMBOLu, o innych wyprawach i aranżacjach na auto do spania i podróżowania :) No i tak minęło 5 dni a już mamy ŻUKa u siebie :)

Na mechanice znam się sporo, mam dwa inne auta (nie z PRL) które mają bardzo podobną budowę silnika itd :) Zazwyczaj wszystko robię przy tych autach sam :) Jedynie wyzwaniem póki co będzie dla mnie gaźnik, ale mam nadzieję, że poradzę sobie z tym tak jak z innymi rzeczami :)


Załączniki:
zuk.jpg
zuk.jpg [ 39.86 KiB | Przeglądany 5238 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2020, 18:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Gratulacje. Chwała Bogu, że pomysł przereklamowanego wszędzie t3 upadł-żuk przynajmniej w terenie sobie poradzi, nie przełamie się i jakąś tam dynamikę ma w przeciwieństwie do 46KM diesla 1.6.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2020, 21:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1195
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja żukiem po polach trochę jeździłem, ale w teren, to wolałbym jednak sztywną belkę na resorach, jak w lublinie, bo to zawieszenie jest zbyt delikatne. Ale tak, to z reszta się zgadzam. Ramowa konstrukcja, więc się nie złamie, jeśli oczywiście jest zdrowa. Wysoko zawieszony zespół napędowy, więc prześwit jest całkiem niezły. Najniższy punkt, bo belka zawieszenia, ale jest szeroka i ładnie się ślizga po wertepach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2020, 21:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5043
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To zawieszenie nie jest takie delikatne, tylko trzeba z głową jechać po wertepach i regularniej smarować.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lutego 2020, 22:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 115
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
To są detale. Liczy się kolejny Żuk daje kupę radości


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2020, 08:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 205
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
No pięknie. Skąd z podlasia?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lutego 2020, 20:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 157
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Gratulacje.. Partnerka zmieni dobre zdanie po pierwszej probie pchania grata na pobocze :-) Zartuje, oby nie.. no ale od tej pory musi cos pod kolor karoserii zakladac :-)
Powodzenia w nastawie gaznika !

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2020, 19:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 lutego 2020, 08:50
Posty: 39
Pojazd: ŻUK A15B
Tak jak pisałem ŻUK kupiony z miejscowości NOWE PIEKUTY :)

Haha, no oby tak nie było jak piszesz :) mam nadzieję, że pchać zbyt szybko go nie będzie trzeba :) Co do gaźnika to na razie boję się go dotykać, a wiem, że mnie to nie minie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net