Dzisiaj jest 16 czerwca 2024, 06:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 stycznia 2016, 11:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ładnie, nawet bardzo.Ja osobiście psikać pistoletem to lubię, ale jeśli chodzi o prace typowo blacharskie i przygotowanie podłoża, (czyszczenie, szpachlowanie) to mnie szlag trafia, niestety.Nie lubię tego.W lublinie jest o tyle lepiej, że blachy są praktycznie proste, bez jakichś udziwnień i jest łatwiej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2016, 12:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Bartosz załóż sobie temat na swojego Lublinka, aby łatwiej było śledzić postępy.
No ia barwi widzę całkiem ciekawskie będą - rozumiem, że góra ma być jaśniejsza :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2016, 12:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Fajnie ze lublinki sie pojawiają możecie mi powiedzieć czy lublin III na autostradzie np 90 konny z jaką stałą prędkością można jechać? daje rady z tirami ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2016, 12:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Wbrew pozorom płaskie blachy nie są fajne do roboty z racji łatwości zrobienia fal,ale fakt że pod mechaniczną obróbkę są super.
Co do założenia tematu to może moderator wydzieli.
Na autostradzie za tirami lublin turbo nadąży :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2016, 17:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Wypad w góry na Sowę.
Znaki sugerują łańcuchy,ale nie mam, mam za to nowe zimówki, pod górkę busik dał radę na 3 biegu tylko czasami mielił 8)


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 470.93 KiB | Przeglądany 3925 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 569.21 KiB | Przeglądany 3925 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 406.73 KiB | Przeglądany 3925 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 498.93 KiB | Przeglądany 3925 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 stycznia 2016, 17:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
WIęcej więcej :D na takim śniegu to każdy będzie mielił ale nie każdy ruszy po zatrzymaniu sie :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 20:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Drzwi drugie. Reperaturka pomalowana epoksydem z obu stron przed spawaniem oraz wygłuszona matą czego nie widać.Drzwi przerobione po mojemu to znaczy nie odbudowuję wewnętrznego dolnego profilu aby nie generować tam korozji.Fabrycznie jest tam blacha na blachę i trzy odpływy które łatwo się zapychają i większość drzwi z lublina wygląda tak jak wygląda.Jutro szlifowanie ,epoksyd i może szpachlówka.Jakby kto pytał czemu jest punktowo-bo tak się da zachować blachę bez pofalowania tym bardziej że jest to płaski plac.Przy okazji też wspawany kawałek podszybia bo była dziura.


Załączniki:
a.jpg
a.jpg [ 372 KiB | Przeglądany 3868 razy ]
b.jpg
b.jpg [ 408.85 KiB | Przeglądany 3868 razy ]
c.jpg
c.jpg [ 279.12 KiB | Przeglądany 3868 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 20:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Tak sie spawa :) ja nie uznaje znacznych ilości szpachlówki wiec jak robiłem wstawki w autach to punktowo żeby nie pomierzwić ale wszystko na gładko, jakiego lakieru używasz do konserwacji motoryzacyjny czy z "castoramy"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 20:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Novol epoksyd,podkład akryl,bezbarwny, i wszystkie baranki/konserwacje profili/szpachlówki.Ale tym razem zakupiłem epoksyd Trotona i w porównaniu do Novola jest rzadki, słabiej kryje i schnie trzy razy dłużej-więcej go nie kupię.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 21:57 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Bartosz porób dokładną fotorelację, czeka mnie to samo, a nigdy nie bawiłem się w blacharza i lakiernika :)
Najlepiej proszę o dokładny poradnik, myślę, że każdy tutaj skorzysta :)

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2016, 22:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
podpisuje się pod petycją


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2016, 19:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
dobra mały poradnik:
-oceniamy stan elementu czy opłaca się czyścic, dorobić łatkę, lub wstawić reperaturkę kupioną w sklepie.
-czyszczenie bez piaskowania, tu moja metoda co kto woli
:drę tarczą twardą na gumówce, potem szczotka gruba na gumówkę, potem drobna szczotka w razie potrzeby przelatuję ponownie tarczą i poprawiam szczotką zwykle drobną, ale uwaga metoda ta wymaga wprawy bo blachy mają ok 1 mm grubości (lublin ma 1 mm) więc łatwo wywalić dziurę, może to nie dramat bo przecież się pospawa :) Jak już mamy pięknie oczyszczone możemy to pomalować epoksydem po odtłuszczeniu powierzchni lub dotrawić fosolem, który wymaga spłukania wodą po reakcji-zalecam to szybko powycierać/osuszyć powietrzem.
Jak ktoś ma piaskarkę pomija to wszystko piaskuje ,epoksyd i gotowe.
-łatka,tu możemy sobie darować czyszczenie z korozji jak i tak to wytniemy,w skrócie wycinamy dorabiamy łatkę z arkusza czy innego elementu oczyszczamy brzegi i w zależności od umiejętności wstawiamy na styk lub zakładkę.
-reperaturka , ja wstawiam za zakładkę jest mi łatwiej i jakoś tak stabilniej choć fakt trzeba się postarać potem z konserwacją aby wpłynęła między blachy!,sposób przygotowania w sumie taki sam jak przy łatce,wyciąć przyłożyć-pięć razy zmierzyć złapać po brzegach ,ponownie zmierzyć pospawać punktowo,na brzegach reperaturki ponawiercać otwory przez które dospawać się do wewnętrznych elementów nośnych/ramki itp. zależy co się robi.Dalej szlifujemy spawy tak aby były na tyle płaskie aby nie walić centymetra kitu,malujemy epoksydem a po 3/5 godzinach możemy szpachlować bezpośrednio na epoksa bez matowienia.Ranty i inne wewnętrzne zakamarki wykańczamy masą klejąco-uszczelniającą.Jak już wyszlifujemy szpachlę, a pewnie to jest najgorszy etap :/ to ponownie polecam pomalować ją epoksydem tym bardziej że w niejednym miejscu dotrzemy się do gołego metalu.Ważne im drobniejsze papiery tym lepszy efekt końcowy ale zajechać się idzie, ja zaczynam często wstępnie p80 na maszynie z tym że po takiej akcji nie liczmy że podkład wypełniający akrylowy zakryje nam te rysy choć tak będzie na pierwszy rzut oka wyglądać, niestety siądzie po paru miesiącach i wszystkie rysy będzie widać-więc co zrobić ? walnąć na to warstwę szpachlówki natryskowej obrobić ją np.p240-360 i wówczas dać podkładzik akrylowy który po obrobieniu p600-800 nadaje się już pod lakier baza metaliczna/akryl czy co kto woli.A polakierowanie elementu na gotowo to polecam już ćwiczyć,ćwiczyć i ćwiczyć bo ja do dziś się uczę i za mistrza się nie uważam.Po lakierowaniu jak macie zaciek bądź skórkę pomarańczy itp wady lakiernicze nawet muchę to można większość tych defektów zniwelować w 99 % przez polerkę papierami wodnymi p1500-3000 i pasty polerskie np G3 ale trzeba mieć polerkę.Jak już się z tym wszystkim uporacie to dopiero teraz można elementy trysnąć konserwacją od środka,nie polecam tego czynić przed lakierowaniem bo nie dość że wszystko będzie tłuste od wosków to jeszcze będzie ciągle gdzieś brudzić ręce.
Polecam też się zastanowić skąd się wzięła rdza na naszym elemencie i czy nie można tego poprawić tak aby się tam ponownie nie zagnieździła tak jak ma to miejsce w przypadku drzwi tył i bocznych przesuwanych lublina gdzie nie dość że zabezpieczenie antykorozyjne jest symboliczne to jeszcze odpływy wody są tak skonstruowane że użytkownik nie jest w stanie ich oczyścić z brudu w efekcie woda stoi w drzwiach,włazi miedzy blachy i szuka drogi wyjścia no i znajduje :) jak zeżre blachy...
Całą chemię używam i polecam Novola,znajdziecie tam wszystko oraz opisy dokładniejsze niż mój jak postępować z danym preparatem.
A teraz dlaczego tak się z tym pie...e :) bo nie byłem jeszcze zadowolony z żadnego blacharza/lakiernika paproki jak coś pospawają to wala od razu kit ,szlifują p40 na to podkład i w lakier,po takich akcjach nie dość że widać rysy po papierach to rdza wraca na drugi rok ze zdwojoną siłą :) a kasują jakby byli mega profesjonalistami.Wolę sam się czegoś nauczyć na własnych błędach niż dawać komuś kasę żeby się uczył na mnie moim kosztem.
Oczywiście nie wszyscy tak robią-jak w każdym zawodzie to i blacharza i lakiernika pewnie znaleźć można który podchodzi do tematu z pasją i rozumem :) ale ja nie trafiłem w mojej okolicy a jak usłyszałem że daje aż rok gwarancji to się tylko uśmiechnąłem......przez rok to pianka ze szpachlą da radę :wink:
Fotek trochę mam dodam później.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2016, 20:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
Kod:
:drę tarczą twardą na gumówce, potem szczotka gruba na gumówkę, potem drobna szczotka w razie potrzeby przelatuję ponownie tarczą i poprawiam szczotką zwykle drobną, ale uwaga metoda ta wymaga wprawy bo blachy mają ok 1 mm grubości (lublin ma 1 mm) więc łatwo wywalić dziurę, może to nie dramat bo przecież się pospawa :)


Jedziesz każdy kawałek do gołej blachy? Czy tylko te elementy gdzie widać ogniska korozji?

Cytuj:
Jak już mamy pięknie oczyszczone możemy to pomalować epoksydem po odtłuszczeniu powierzchni


Bezpośrednio na odtłuszczoną gołą blachę walimy podkład epoksydowy?
Jakaś sprawdzona marka? Proporcje? Ilość warstw?

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2016, 20:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Chyba nie ma sensu czyścić zdrowych blach/miejsc do gołego-po co wystarczy zmatowić zapodkładować w razie potrzeby podkładem akrylowym i przygotować pod lakier albo tylko zmatowić p 400-800 i na to dać lakier choć nie zalecam tej metody w przypadku niektórych kolorów/lakierów-trzeba po prostu wykonać próbę.Tak podkład epoksydowy dajemy na gołą odtłuszczoną i zmatowioną blachę.Po raz trzeci piszę że novol.Ilość warstw znajdziesz w karcie podkładu epoksydoewgo novola 360 w google.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2016, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 listopada 2015, 19:14
Posty: 121
Lokalizacja: Wierzbna/Świdnica
Fotki,widać wszystkie metody na jednym elemencie,łatkę,czyszczenie,reperaturkę,przeróbkę i epoksyd.
Widać też że reperaturka obustronnie malowana,widać też maty głuszące.


Załączniki:
DSCN0558.JPG
DSCN0558.JPG [ 143.4 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0557.JPG
DSCN0557.JPG [ 225.02 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0556.JPG
DSCN0556.JPG [ 157.2 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0555.JPG
DSCN0555.JPG [ 303.98 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0554.JPG
DSCN0554.JPG [ 369.18 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0553.JPG
DSCN0553.JPG [ 281.31 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0552.JPG
DSCN0552.JPG [ 299.24 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0551.JPG
DSCN0551.JPG [ 240.51 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0550.JPG
DSCN0550.JPG [ 203.14 KiB | Przeglądany 3829 razy ]
DSCN0546.JPG
DSCN0546.JPG [ 334.33 KiB | Przeglądany 3830 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net