Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Tarpan 237 S-21 90' https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=3865 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | combinat [ 13 listopada 2017, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
U mnie praca na etacie 8-16, na szczęście soboty wolne, więc jeden dzień w tygodniu mogę poświęcić na dłubanie... A czy nie jest tak, że jak już masz warsztat i prowadzisz działalość to nie wpadasz w błędne koło, aż dochodzisz do momentu, że pojawia się brak czasu albo zapału na pracę nad własnymi projektami? Dla mnie dłubanie w motoryzacji jest odskocznią i "pasją" ![]() Podrzuciłem trzy zdjęcia "kokpitu promu kosmicznego TARPAN S-21" ![]() ![]() |
Autor: | Strucelsw [ 13 listopada 2017, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Tak, brak czasu jest odczuwalny, ale nigdy za dużo go nie miałem. Ograniczyłem też liczbę pojazdów, ale zawsze coś swojego jest do dłubania, trzeba mieć jakieś przyjemności i to tez jest odskocznia. Pewnych rzeczy bez warsztatowego wyposażenia nie mógłbym zrobić. Chociaż z dużej części aut klientów też mam frajdę, bo robię dużo staroci i aut w dziwnych wersjach, których z jakichś powodów nie mógłbym kupić. |
Autor: | combinat [ 28 grudnia 2017, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Ponieważ mam urlop, a pogoda wcale nie jest taka zła, zabrałem się za Tarpana. Mam wątpliwości dotyczące długości ramy samochodu, otóż zmierzyłem dzisiaj ile ma rama od końca kabiny, pod skrzynią ładunkową... I wyszło mi 228cm, coś mi się wydaje za dużo. Mam prośbę, może ktoś zmierzyć ile jest u Was? Obawiam się że mam przedłużoną ramę. |
Autor: | Dziwny Mag [ 28 grudnia 2017, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Daj jakieś zdjęcia i wszystko będzie jasne ![]() |
Autor: | Dziwny Mag [ 29 grudnia 2017, 01:19 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Umknęło mi, że był nośnikiem dla podnośnika koszowego... Jest przedłużony, bez dwóch zdań. Porównaj choćby ze zdjęciami z poprzedniej strony. ![]() Benzynowy miał skrzynię długości 2,04m, diesel miał 2,27m. ![]() ![]() |
Autor: | combinat [ 29 grudnia 2017, 06:23 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
No i mam 237 w wersji "long" ![]() Myślę że ta przeróbka może mieć wpływ na to że w dokumentach nie mam wbitego modelu 237. Trochę gdybam, ale wydaje że po modyfikacji ramy i montażu podnośnika zmieniono trochę w papierach. Problem to będę miał teraz bo oryginalna skrzynia do tego samochodu będzie za krótka ![]() W tej sytuacji nie będę już w stanie przywrócić go do stanu pierwotnego/fabrycznego, nie chcę teraz ciąć z powrotem ramy, a podnośnika P-100 raczej też nie kupię... Dobrze że jest weekend, upiję się ![]() |
Autor: | lbs5 [ 29 grudnia 2017, 11:48 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
A czy w tym wypadku z Żuka skrzyniowego , nie podejdzie paka na długość? |
Autor: | Dziwny Mag [ 29 grudnia 2017, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
@ Combinat. Zerknąłęś w linki? Masz tam rysunek 239D. Paka z diesla ma 227cm. Podejdzie idealnie. Z Żuka też moze być dobrym pomysłem, tyle, że żukowa nie ma pzredniej ściany - fabrycznie ma trzy burty, a tarpanowskie mają po cztery. |
Autor: | combinat [ 29 grudnia 2017, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Tak, widziałem linki - dzięki ![]() Może nakreślę troszkę sytuację - samochód kupiłem bez skrzyni ładunkowej, natomiast udało mi się dotrzeć do przedostatniej właścicielki auta, która ma ją w ogródku ![]() Rozważam dwie opcje: - podczas remontu oryginalnej skrzyni, wydłużyć ją. Nie wiem tylko jak stelaż pod plandekę, i sama plandeka - pewnie do dorobienia na wymiar. - montaż skrzyni oryginalnej bez przeróbek od końca ramy. Przestrzeń, która powstanie pomiędzy kabiną a skrzynią będzie wykorzystana na koło zapasowe i skrzynkę narzędziową. Skrzynia z żuka jest chyba jeszcze dłuższa od tej z Diesla. Trochę mnie cała ta sytuacja zasmuciła bo chciałem zbliżyć się z tym samochodem do oryginału. Teraz wiem, że mi się to nie uda, ale taka jest historia tego konkretnego egzemplarza, zamiast wozić ziemniaki służył w przemyśle. Nie będę tego na siłę zmieniał, bo pewnie jest to jeden z nielicznych egzemplarzy, które jeździły z podnośnikiem. Poprostu to jak z AUDI, jest zwykłe i jest LONG ![]() Jak macie jakiś pomysły to czekam na propozycje ![]() |
Autor: | Dziwny Mag [ 29 grudnia 2017, 16:57 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Akurat skrócenie tylnego zwisu ramy to bardzo prosta czynność - ale ogólnie podpisałbym się pod tym, co piszesz o historii egzemplarza. Taka była, a teraz tworzysz kolejny jej rozdział ![]() Oosbiście starałbym się pakę posadowić jak najbliżej kabiny - tylny zwis już masz przedłużóny, jakby jeszcze wysuwać za niego pakę, to zacznie być mały "potworek" wizualnie, a i praktycznie nic dobrego to nie daje. Chyba, że miałes na myśli tą jego oryginalną, "za krótką" ![]() ![]() |
Autor: | Marian [ 29 grudnia 2017, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Ja bym skrócił ramę do fabrycznego wymiaru i po temacie ![]() ![]() |
Autor: | sukiennik68 [ 29 grudnia 2017, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
a jakby tak pakę blisko kabiny zamontować i jakiegoś zgrabnego hadeesa na tej nadprogramowej częsci ramy ? ![]() |
Autor: | combinat [ 30 grudnia 2017, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' |
Heheheheheh... Rozbawiłeś mnie do łez tym hadeesem:) Rozważę... Tak jeszcze z innej beczki - ogrzewanie. Czy ja dobrze rozumiem, że przy oryginalnej nagrzewnicy mamy tylko nadmuch ciepłego powietrza, albo nic? Czy jest jakaś możliwość regulacji? U mnie jest zamontowana nagrzewnica z "Gulfa". Pozostaje mi podłączenie jej elektrycznie. Chciałbym wiedzieć, jak to wyglądało fabrycznie ![]() |
Autor: | combinat [ 06 kwietnia 2018, 21:02 ] | ||||
Tytuł: | Re: Tarpan 237 S-21 90' | ||||
jako że roztopy minęły, pogoda dopisuje - zanabyłem skrzynię do mojego Tarpana ![]() Ale znów potrzebuje waszej pomocy ![]()
|
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |