Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 07:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 stycznia 2014, 22:29 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2014, 17:34
Posty: 4
Witam wszystkich bardzo serdecznie! :)
Chciałbym Wam przedstawić pojazd, którego nabyłem w lipcu zeszłego, za sprawą pewnej osoby, której z tego miejsca baaaaaaaaaardzo dziękuję (Dziękuję Przemku!!) !!
Kilka suchych faktów:
FSR Tarpan 233
rok produkcji - 1978
silnik - S21

Historia egzemplarza jest dość ciekawa. Zakupiony był jako wersja sześcioosobowa (Tarpan z przesuwaną ścianką wewnątrz), jednak z uwagi na "potrzeby ludu" tamtego okresu został przerobiony na wersję skrzyniową.
Jakie plany? Zachować wersję skrzyniową i doprowadzić pojazd do stanu perfekcyjnego. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Oczywiście będę informował o postępach z prac. :)
Pozdrawiam serdecznie!
pan.tar

PS Swoją drogą strasznie wciągnęła mnie zabytkowa motoryzacja w skali 1:1. :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 stycznia 2014, 23:18 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Witam panie Tar :D
Ciekawy Tarpan, z przyjemnością będę oglądał postępy z prac przy remoncie ;) A może i kiedyś uda się na żywo go zobaczyć :) Pozdrawiam

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2014, 18:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Zazdroszczę zakupu, też chętnie bym zakupił Tarpana, niestety kupić coś w adekwatnej cenie do stanu chyba jest już rzeczą niemożliwą.
Jakieś prace poczynione do tej pory? :)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwietnia 2014, 12:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Jakbyś potrzebował jakiś części do Tarpana to pisz. W zamiarach mam rozbiórkę swojego. Co prawda trochę młodszy niż Twój, bo z '89, ale na pewno coś by podpasywało ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 kwietnia 2014, 19:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2014, 17:34
Posty: 4
Dzięki za miłe słowa ;)
zmstr Tarpan około miesiąc temu wyjechał ze swojego dotychczasowego miejsca postoju do... garażu. :) Ostatnimi czasy Tarpanek pojechał do mechanika, który zrobił wszystko, żeby wóz stał się ruchliwy ;) Co prawda Tarpan nie jedzie, a porusza się flegmatycznie, ale już z powodzeniem można przejechać kilka metrów. Na drogi publiczne raczej nie wyjeżdżamy, z powodu braku aktualnego przeglądu technicznego. Najbliższe plany to jego całkowite rozebranie i remont. Planów na efekt końcowy na razie nie zdradzam :P
Czas na kilka fotek :)
Zaraz po przywiezieniu i umyciu:
Obrazek
Obrazek
Niestety, po długiej walce z Wydziałem Komunikacji nie dało się zachować czarnych blaszek :( Na początek dali czerwone-próbne, za jakiś czas trzeba się przejść do WK po białe tablice :(
Obrazek

Pozdro! :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2014, 12:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 lipca 2014, 12:02
Posty: 5
Cześć,
Czy to na pewno jest przerobiony Tarpan? Bo np. tu: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content/uploads/2013/02/C23231707_9.jpg jest taki sam, opisany jako oryginalny.
W ogóle, czy Tarpan 233 występował w wersji RS z nadwoziem skrzyniowym, bo poza tymi dwoma nie ma w internecie żadnych innych zdjęć. Mam na myśli tą wersje nadwoziową z najstarszym typem przodu pojazdu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 lipca 2014, 13:27 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 stycznia 2014, 17:34
Posty: 4
Cześć!
Tak, ten Tarpanek jest na 100% przerobiony w ubiegłych latach. Był on zwykłym standartem - 6 osobowym z przesuwaną ścianką grodziową w środku, jednak "na potrzeby ludu" :mrgreen został przerobiony na wersję ze skrzynią ładunkową. Jest to samoróbka ;)

Co do drugiej częsci pytania - Tarpan 233 występował oryginalnie z nadwoziem skrzyniowym, według książki pana Wielińskiego, Tarpan 233 w wersji skrzyniowej zaczął być produkowany w 1979 roku. Natomiast już w roku 1976 można było zakupić Tarpana 233 w wersji "kabina na ramie" - czyli samochód przygotowany pod indywidualną zabudowę. ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 01:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
W wersji "pod indywidualną zabudowę" mógł się stać ciekawym campingowym autem 8) ;)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 17:26 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 725
Lokalizacja: śląsk
pan.tar pisze:
Niestety, po długiej walce z Wydziałem Komunikacji nie dało się zachować czarnych blaszek :( Na początek dali czerwone-próbne, za jakiś czas trzeba się przejść do WK po białe tablice :(


Pozdro! :)


Z tymi tablicami to żeś pojechał chłopie :D Dobre :) Ale miło zobaczyć jeszcze te blachy w "użyciu"

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2014, 14:34 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 02 lipca 2014, 12:02
Posty: 5
Będziesz całkowicie rozbierał Tarpana, tak że będzie widać gołą ramę??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 września 2014, 22:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pan.tar przepadł chwilowo z internetów ;) więc odpowiem za niego.
Tak, będzie rozbierał Tarpana do gołej ramy - ale też od razu mogę pwoiedzieć, że rama była kiedyś zmieniona na nowszy typ, już z profili zamkniętych.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2014, 15:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
A wiadomo już, czy Tarpan zostanie w takiej wersji jak jest obecnie, czyli skrzyniowy, czy powrót do oryginału, bo widzę po kabinie że była ucięta :) Wiadomo jaka to była wersja oryginalnie? Standard czy może pickup?

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2014, 21:36 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wg bieżących zamiarów wlaściciela - Tarpanek na co najmniej rok idzie do "poczekalni"; ma zostać w obecnej konfiguracji, jako swoiste świadectwo epoki - bez upiększania i "cukierkowania".

Był standardem, fabrycznie był biały, a przeróbki dokonał poprzedni (pierwszy) właściciel, przy okazji remontu na przełomie lat 80./90.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2014, 11:44 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 sierpnia 2012, 13:04
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
x32 pisze:
Cześć,
Czy to na pewno jest przerobiony Tarpan? Bo np. tu: http://www.gieldaklasykow.pl/wp-content/uploads/2013/02/C23231707_9.jpg jest taki sam, opisany jako oryginalny.
W ogóle, czy Tarpan 233 występował w wersji RS z nadwoziem skrzyniowym, bo poza tymi dwoma nie ma w internecie żadnych innych zdjęć. Mam na myśli tą wersje nadwoziową z najstarszym typem przodu pojazdu.


Oczywiście, że jest obcięty, wystarczy tylko z zewnątrz spojrzeć z boku na wykończenie kabiny. Te fabrycznie "krótkie" kabiny miały inne wykończenie wgłębienia biegnącego wzdłuż błotnika, drzwi i słupka kabiny oraz nie tak bardzo zadarty dach w tylnej części. Jasne, że były produkowane Tarpany 233 RS, a do dnia dzisiejszego zachowało się ich dość sporo, trzeba się bardziej zagłębić w internet.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2018, 09:51 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 725
Lokalizacja: śląsk
Odkopię nieco temat, bo mam pytanie. Gdzie są nabijane numery ramy w Tarpanie 233? Tak jak w Nysie na przedniej belce od czoła?

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net