Witajcie,
Założyłem ten temat ponieważ jestem w trakcie finalizowania zakupu Tarpana, i w związku z tym mam kilka pytań, a później chciałbym Wam pokazać efekty pracy przy samochodzie...
ale po koleji, dlaczego Tarpan?
Zawsze byłem fanem starej polskiej motoryzacji, początkowo były to motorowery, później motocykle. Ponieważ moja małżonka podchodzi sceptycznie do jednośladów, a ja chciałem dzielić z nią swoją pasję, pojawił się pomysł samochodu.
Nie będę ukrywał, że Tarpan akurat nie był top one na mojej liście - jednak wybór jest świadomy, ponieważ znajdował się na liście potencjalnych typów, wśród 125p, borewicza/akwarium i nivy.
Generalnie pierwsza styczność z samochodem dla rolników zaczęła się w szkole średniej od biblioteki - gdzie znajdowały się książki o modelach 233/237/239 i od tego momentu pojawił się właśnie na mojej liście samochodów "must have"
, głównie ze względu na swoją nietypowość.
Teraz o samochodzie...
Tarpan w wersji 237 (choć w dowodzie jest wpisany model S-21
) i teraz ciekawostka.
Prześledziłem trochę historię tego egzemplarza na tyle na ile było to możliwe, najprawdopodobniej wyjechał z fabryki jako wersja rolnicza ze skrzynią lub bez zabudowy - tutaj nie mam pewności. Został na nim zamontowany podnośnik P-100 i tak jeździł do 2009 roku. Rama w tylnej części posiada na całej powierzchni "dokładkę" - wzmocnienie pod platformę podnośnika. Po 2009 lub w 2009 został przerobiony z powrotem na skrzyniowy.
Aktualnie skrzynia jest zdjęta.
Mam do Was kilka pytań, liczę na Waszą wiedzę
1. Czy to normalne, że jako model w dowodzie jest wpisane S-21?
2. Czy ktoś z Was dysponuje zdjęciami lub rysunkami skrzyni ładunkowej? Chciałbym ją wykonać od nowa, opierając się na danych fabrycznych - nie mówię że 1:1. Tutaj tez pojawia się kolejne pytanie, jaki jest skok tylnego zwieszenia (ile przestrzeni muszę zostawić aby koło nie obcierało o skrzynię), ponieważ samochód ma wzmocnienia ramy pochodzące z podnośnika, muszę to jakoś zaadoptować. Oczywiście da się to zmierzyć, jednak jeśli macie sugestie - to czekam.
3. Potrzebuję również informacji, w jakich kolorach wychodziły Tarpany. Jeśli ktoś dysponuje konkretnymi nazwami kolorów lub RALem będzie super. Samochód wymaga poprawek blacharsko-lakierniczych i docelowo plauję ściągnąć kabinę i pomalować (ale to plan długoterminowy).
Jeśli będziecie mnie wstanie wesprzeć dokumentacją techniczną do 237 będę wdzięczny - kilka rzeczy wymaga napraw zanim wyjedzie na drogę.
Zdjęcia samochodu podrzucę jak tylko będzie już u mnie.