Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 12:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 lipca 2013, 21:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
A co mi tam, też się pochwalę. Marian, masz pole do popisu tak jak z Nysą 325 :P

Tak, mam pierdolca. Podczas poszukiwań Honkera na części do Nysy w 2009 roku chyba rzucił mi się w oczy taki oto wóz:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Coś było nie tak - Honker i opuszczane szyby w drzwiach? Ki czort. Szybkie przegrzebanie książeczki TBiU i WWW ocalić od zapomnienia (chyba już zdechło, a szkoda, bo było super) i wyszło mi na to, że to TEN egzemplarz:
Obrazek Obrazek
Sanitarny prototyp PW-2 z 1986 roku, jedyny z opuszczanymi szybami, czyli innymi drzwiami, stałą przednią szybą i stalowym dachem - wszystkie inne Honki i PW miały laminatowe nakładki.

Jak zadzwoniłem, bardziej z ciekawości, to dowiedziałem się, że już poszedł gdzieś chyba na Śląsk za 8tys. I tak by mnie nie było stać, ale szkoda.

2 tygodnie temu kupiłem sobie Honkera na części, już prawie go nie ma, ale nadal czasem przeglądam co tam ciekawego na Allegro się pojawia. No i pojawiło się takie coś jak niżej, pod Brzeskiem. No to wycieczka, dokumentacja foto i osobiste obcowanie z jedynym prototypem. (foty z aukcji)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

No ale jakoś tak mi mózg wyłączyło i stwierdziłem, że raz się żyje, karta kredytowa musi dać zarobić bankowi, najwyżej sprzedam nerkę. Kupiłem.

Mięliśmy wracać na kołach, pomni tego że zainstalowany w miejsce Polonezowskiego motoru XUD9 ma wywaloną uszczelkę zaopatrzyliśmy się w wodę i pojechaliśmy. Po 8 kilometrach kłęby dymu, generalnie masakra. Uszczelka wywalona dokumentnie. Telefon po lawetę: "no, nie teraz, wieczór albo jutro, bo mam jeszcze ze 2 promile". No to co było robić? Kupiłem linkę, zapięliśmy PW do Poloneza i pognaliśmy do Krakowa te 60km.
Strome podjazdy, na prostych pod 80-90km/h i dojechaliśmy. Planuję póki co zaaplikować autu nową UPG i jeździć na pohybel zdrowemu rozsądkowi. A co dalej, to czas pokaże, Muzeum Inżynierii Miejskiej w postaci Iwa, który to pomógł mi przytachać tego kloca, chyba delikatnie zaczyna się interesować tematem.

Ciekawie rozwiązana jest deska rozdzielcza. Kompletnie, ale to kompletnie różna od seryjnej Honkerowej. W dodatku kierownica prawie dotyka zegarów, a zegary całkiem dotykają szyby...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 lipca 2013, 21:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Powiem tyle : Julo, jesteś niemożliwy.

Kiedy mogę przyjechać do Krakowa? :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 lipca 2013, 22:16 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
A kiedy bądź :P

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lipca 2013, 09:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Bardzo ciekawe znalezisko :) Julo się chyba nigdy nie nudzi :D

Przeniosłem do odpowiedniego działu :)

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lipca 2013, 16:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Przecież ta deska to samoróbka.Połączenie żukowskiej całości z polonezowymi zegarami.Sam sobie coś podobnego teraz zrobiłem,ale na bazie zegarów z poloneza plusa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lipca 2013, 18:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
kolego sympatyczny, trochę mi ręce opadły... To prototyp, jedna wielka samorobka

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lipca 2013, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No tak,to racja,ale miałem na myśli,że może ktoś sam sobie to ulepszył?Ale jeśli nie,to przepraszam za pisanie głupot.Nie znam się na tarpanach/honkerach.Po prostu wyglądało,jakby było "ludzką ręką uczynione" :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lipca 2013, 21:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
No cóż, pojazdy prortotypowe buduje się zwykle rękami... Tak samo np szkielet rdzwi jest ewidentnie klepany ręcznie, szkielet maski jest pospawany z miliona kawałków. To nie tak, że Honker został zesłany od Boga w formie gotowej do produkcji...

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 sierpnia 2013, 09:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Urocze rozwiązanie tarcz kotwicznych. Trzeba było przerbić żukowskie na inny rozstaw śrub w zwrotnicach...
Obrazek Obrazek

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 00:31 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 stycznia 2014, 00:15
Posty: 4
Julo, gratuluję kolejnego znaleziska. Ale do rzeczy, tak sobie tutaj wszedłem z ciekawosci bo swego czasu regularnie to forum czytywałem. No i w oko wpadł mi ten watek i tak mnie ruszył że się aż zarejestrowałem ;) Otóż dam sobie brodę ogolić że pojazd z taką kabiną widziałem w Warszawie na Mokotowie (dokładnie ul. Blacharska) między 2001 a 2004 r. (dokładnie już nie pamiętam). Byłem tam tylko przez chwilę, ale na parkingu stał sobie Honker wyglądający jak sanitarka wojskowa (w wojskowym malowaniu i jeszcze z blaszaną paką) ale coś mi się w nim nie zgadzało: właśnie całe opuszczane szyby w oknach oraz większa przednia szyba co po dokładniejszych oględzinach pozwoliło zauważyć brak zawiasów. Wyglądał wówczas na jeżdżący a nie gnity pojazd, lepiej, sprawiał wrazenie w miarę świeżego (może był chwilę wczesniej lakierowany?). Jakoś wtedy przeszedłem nad tym do porządku dziennego, wnetrza nie lustrowałem, bo mój Honker czekał wówczas na kolejną przekładnię kierowniczą bez wspomagania i na jakiegoś oszołoma jak ja żeby go ode mnie kupił. A właśnie przez swoją formę ten samochód mnie przyciągnął bo mój Honker z 1992 r. był wersją kontenerową z zabudową WZM z Wrocławia odkupioną z PKP ale w tradycyjnej wersji (laminatowy dach, przesuwne szyby w nadstawkach, mała przednia szyba itp) i trochę się zastanawiałem czy to jakaś nowinka czy przeróbka...

Julo, jeżeli udalo Ci się z zakupionym egzemplarzem przejąć jego papiery historyczne (jakieś info w jakich miastach stacjonował) to daj znać czy przypadkiem mógł być to ten sam pojazd. Nie wątpię w wiedzę, ale czy jesteś pewien że był tylko jeden taki pojazd?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 00:44 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Nie mam w sumie już pewności. Czekam na zdjęcia od poprzendiego właściciela, być może coś nowego powiedzą.
Ten na pewno był w Milanówku, później w Rawie Mazowieckiej gdzie dostał nowe numery ramy, bo stare uległy zatarciu, później gdzieś w 2009-2010 pod Brzesko poszedł i od 2013 gniję go dalej osobiście :)

Dostałem burę za nieaktualizowanie. Poprawiam się:
Znalazłem przyczynę tego, że most przedni nie działał. Złamał się dyfer...
Obrazek Obrazek

Poza tym zamontowane było przełożenie 10/41 zamiast 7/41. W tylnym moście było przełożenie 8/41, więc coś musiało klęknąć.
Poskładałem też koła. Chyba trafiłem z kolorem :)
Obrazek Obrazek

Wypiaskowałem sobie mosty i pomalowałem wash primerem. Na to podkład akrylowy i chyba chlorokauczuk szary, chyba, że ktoś ma jakieś lepsze rozwiązania w kolorze szarym?

Urocze jest przebicie któregoś numeru na moście z 810 na 813 :D No i cieszą mnie wybite na obu mostach siódemki. Wygląda na to, że przełożenia zgadzają się z teorią.
Nie zrobiłem temu zdjęcia, ale wygląda na to, że jedna pochwa mostu się kiedyś rozwaliła, tzn wyrwała kawałek obudowy dyfra, jest tam brzydko pospawane wszystko. Cóż... :)

Komuś coś mówią numery na tych częściach?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/quote]

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 00:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Mi numery nic nie mówią, ale dobrze, że coś się dzieje. Pierwsze pytanie: Będziesz remontował całość? Drugie pytanie: Będzie stał w garażu, czy ma być samochodem użytkowym? ;)

EDIT: Ty! Z kolorem felg to trafiłeś bezbłędnie! Skądżeś Ty takiego dobrego mieszalnika lakierów wytrzasnął? :shock: :shock:

:lol: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 00:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Uzytkowy, bedzie wosil piasek do paiskowania :D W sumie nie robie sobie jaj. Mam andzieje, ze bede mogl go czasem uzyc :P
Mieszalnik pt. lakier akryowy czarny mat inter troton :P

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 00:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Co do lakieru - sprzeciw! :D Choć nie wiem, na ile to pomoże, bo to i tak Twój wóz.
Co do użytkowości - jestem na TAK! :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2014, 01:05 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sierpnia 2007, 00:01
Posty: 253
Lokalizacja: Kraków
Ale co sprzeciw? Felgi tym pomalowałem :D

_________________
Wszelkich informacji o Nysie 325 poszukuję.
Kupię zgnitego na śmierć Honkera 1500/1600.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net