Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Tarpan S237 RS 1987 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=23&t=5236 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tarpaniola [ 22 listopada 2021, 20:31 ] |
Tytuł: | Tarpan S237 RS 1987 |
Witam forumowiczów, Na forum jestem już jakiś czas, i przyszedł czas na zaprezentowanie mojego pierwszego Tarpana. Samochód Kupiłem 14.03.2020 roku w Krapkowicach. Auto kupione od pierwszego właściciela w stanie dobrym. Samochód przetrwał dzięki temu, że zatarli silnik 16 lat temu i od tamtego momentu stał w suchej stodole. Jak twierdził syn właściciela silnik po prostu stanął, bo długo był nieodpalany. Po rozebraniu silnika było widać, że auto próbowano kręcić bez oleju. Widać to po czopach korbowych i głównych oraz czopach łożyskowych na wałku rozrządu. Silnik już po remoncie i pyrka aż miło. W momencie zakupu okazało się, że auto nie ma plandeki i konstrukcji plandeki. Po dopytaniu o konstrukcję udało się im znaleźć w szopie. Ale ku mojemu zdziwieniu jak pojechałem po niego to czekała na mnie nie mała niespodzianka. Znaleźli plandekę, która jak się okazało była tylko założona w fabryce, a oni ze względu na to, że im przeszkadzała postanowili ją zdjąć i schować i tak przez 33 lata leżała na strychu. Po umyciu stwierdzam (a nie było to łatwe, nawet z chemią), że wygląda obłędnie mimo iż była wygnieciona strasznie. Autko przeszło remont mechaniczny i czeka na montaż silnika, wału i skrzyni biegów. Z blacharki do zrobienia jest tylko prawy próg i kawałek podłogi oraz lewy błotnik. Reszta bez zarzutów. Tarpan nie posiadał dokumentów, ponieważ zagubili go, i jest zarejestrowany na żółtych. Na całe szczęście ma czytelną tabliczkę znamionową oraz na naklejce z ubezpieczalni na szybie widniał numer rejestracyjny pojazdu. Na tej podstawie udało się go zarejestrować. Autko mimo, że jest w pełni oryginalne bez remontu blacharskiego to i tak wymagało zakupu kilku detali. Patrząc na ten egzemplarz uświadomiłem sobie jakie w tej fabryce panowały 'standardy' dotyczące montażu. Każdy element np. Lewe i Prawe lusterko pochodzi z innych fabryk. Lewe lusterko jest z innej fabryki bo akurat tutaj pasowało, a prawe również jest inne. Największym zaskoczeniem było gdy odkryłem, że numer ramy jest inny niż na tabliczce, ponieważ na tabliczce w miejscu numeru VIN wybijano numer kolejny samochodu a nie ramy. Jak się okazało w fabryce panował taki duży nieład, że nie bardzo się tym przejmowano. Miałem przez to nieprzespane noce, bo myślałem, że auto to składak. Na całe szczęście rzeczoznawca zaznajomiony w tematyce tych aut, rozwiał moje wątpliwości. Ogólnie jestem w trakcie tworzenia mojej kolekcji Tarpanów (mam dopiero dwa egzemplarze) poszukuję wersji Pick-up. Jeśli ktoś wie coś na temat tego modelu (nie ma znaczenia stan, i położenie w kraju) to proszę o kontakt ze mną. Oczywiście za pomoc się odwdzięczę. A tutaj autko w dniu gdy został kupiony. Załącznik:
|
Autor: | CZESIO1958 [ 23 listopada 2021, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan S237 RS 1987 |
Tarpan aż miło. Powodzenia |
Autor: | lbs5 [ 24 listopada 2021, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Tarpan S237 RS 1987 |
tarpaniola pisze: Witam forumowiczów, Ogólnie jestem w trakcie tworzenia mojej kolekcji Tarpanów (mam dopiero dwa egzemplarze) poszukuję wersji Pick-up. Jeśli ktoś wie coś na temat tego modelu (nie ma znaczenia stan, i położenie w kraju) to proszę o kontakt ze mną. Oczywiście za pomoc się odwdzięczę. No to żeś chłopie podjął wyzwanie "Tarpan Chalange" . Ale trzymam kciuki za powodzenie. Sam przez "chwilę" miałem Tarpana , ale nie zapałaliśmy do siebie miłością chociaż był pojazdem "specjalnym " |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |