Ponieważ administrator zamknął temat dotyczący "żółtych tablic"
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=30&t=1344&start=75 , w tym wątku pozwalam sobie wkleić rzetelny opis wszystkich aspektów związanych z rejestracją pojazdu na żółte blachy i wynikającym z tego faktu wszystkim skutkom.
Każda osoba zastanawiająca się nad taką formą rejestracji powinna - pomimo obszerności tego artykułu - przeczytać go z całą starannością .
http://www.transportation.overview.pwr.edu.pl/UPLOAD/BAZA-ARTYKULOW/PL/2020/04/A_PL_20_04_03.pdfNa jedną rzecz zwróciłem szczególną uwagę, że pojazd wpisany do inwentarza muzealiów każdorazowo musi uzyskać zgodę na wyjazd za granicę. W przypadku pojazdów w ewidencji o takie pozwolenie starają się tylko "pojazdy" 50+, których wartość przekracza 32 tys pln. Czyli jeśli ktoś "wciąga" współczesny samochód przez muzealia - np kamper, to już mu się mocno komplikuje kwestia swobodnych podróży np. po Europie.