Dzisiaj jest 17 czerwca 2024, 01:48


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 17:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
dzieki jutro sprawdze bo dzisiaj juz nie mam siły aż mnie głowa rozbolała od zapachu benzyny i plama pod autem chyba z 0,5 litra przez gaznik wywaliło

swiece sprawdzałem organoleptycznie jutro sprawdze iskre po ich wyczyszczeniu, kable mam jakies stare jeszcze od talbota ale na wszystkich teraz to samo.

kopułke wyczyściłem wygląda właśnie ok , palec też , zaciekawił mnie ten odstęp styków przerywacza musze poczytać jak to sie reguluje. Wydaje mi się tak jak pisałem wczesniej od początku nie palił na 1 cyl. Oby to nie była uszczelka pod głowicą.

powiedz mi kolego kolejność kabli dobrze podłączam czyli od lewej strony 1, 2 , cewka , 3, 4 bo patrze na necie i różne kopułki były , a czy ta pionowa pasuje do mojego aparatu?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 20:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pasuje, tylko pytanie, czy zmieści się pod osłoną silnika.

Kolejność zapłonu 1 2 4 3, czyli źle masz podłączone.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 22:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Marian15 pisze:
Pasuje, tylko pytanie, czy zmieści się pod osłoną silnika.

Kolejność zapłonu 1 2 4 3, czyli źle masz podłączone.


tak tak wiem nawet na głowicy mi pisze na takiej blaszce , zle napisałem , cuż bede jutro jeszcze kombinował , odstęp pomiędzy elektrodami swiecy 0,6 mm ma być?

jutro dorobie jeszcze podcisnienia gaznik-aparat , gaznik-kolektor bo ich nie ma , taka zwykła rurka paliwowa zda egzamin czy szukać czegoś innego?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 kwietnia 2013, 21:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Niby wszystko ok silnik nie trzęsie i ładnie wchodzi na obroty , obroty jałowe trzyma ładnie ale jeszcze tak pyrka na jałowych z wydechu.

Zapłon ustawiony na słuch w jedynym położeniu w którym nie szarpie przy maksymalnym wcisnieciu pedału gazu , na gazniku kręciłem tą śrubą co jest pod skosem wkreciłem na maks i wykręciłem o 1,5 obrotu tak jak książka każe. Obstawiam nadal coś w zapłonie bo tak jakby nie całkiem przepalał to paliwo i puszczał do wychechu.

Aparat miałem drugi na podmiane i to samo. Da się coś wiecej regulować na tym gazniku?

aha i jeszcze jedna sprawa czy ładowanie skaczące po dodaniu gazu jest ok?
na postoju po wyłączeniu wszystkiego jest 14-14,2 po dodaniu gazu skacze nawet do 15 , gdzie w zuku jest regulator napiecia ? w altku czy osobno?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 kwietnia 2013, 21:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oj człowieku, człowieku....
Regulacje są dokładnie te, co Ci napisałem kiedyś...
Zapłon i wszystko z nim związane (aparat, przerywacz, świece), rozrząd (zawory) i gaźnik (skład mieszanki i wolne obroty).

Regulacja obrotów to nie jest wykreceni sruby mieszanki o 1,5 obrotu, bo to bez sensu. To jest POCZĄTEK regulacji...

//zakładamy prawidłowo wyregulowany pływak i mniej więcej wyregulowany zapłon.

Zacytuję autorską instrukcję:

Cytuj:
Najpierw wkręcamy śrubę składu mieszanki do końca, po czym wykręcamy o dwa obroty. Uruchamiamy silnik. Wkrętem regulacji przepustnicy ustawić najniższe obroty silnika, zachowując równomierną pracę (w niektórych przypadkach trzeba będzie zwiększyć obroty, by silnik prawidłowo pracował). Teraz kręcimy śrubą składu mieszanki tak, by ustawić najwyższe obroty, przy których silnik pracuje równo, nie dławi się, nie szarpie. Obroty obniżamy za pomocą śruby uchylenia przepustnicy (tzw regulacja wolnych obrotów – odkręcamy) aż do uzyskania prawidłowych obrotów biegu jałowego. Próbę prawidłowego ustawienia powinno się przeprowadzić raptownie dodając gazu i równie gwałtownie puszczając przepustnicę. Silnik powinien powrócić do wolnych obrotów, nie gasnąc przy tym. Jeśli gaśnie, należy lekko dokręcić śrubę przepustnicy. Nie powinien także strzelać w gaźnik, ani w rurę, przy prawidłowo ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 kwietnia 2013, 22:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Marian15 pisze:
Oj człowieku, człowieku....
Regulacje są dokładnie te, co Ci napisałem kiedyś...
Zapłon i wszystko z nim związane (aparat, przerywacz, świece), rozrząd (zawory) i gaźnik (skład mieszanki i wolne obroty).

Regulacja obrotów to nie jest wykreceni sruby mieszanki o 1,5 obrotu, bo to bez sensu. To jest POCZĄTEK regulacji...

//zakładamy prawidłowo wyregulowany pływak i mniej więcej wyregulowany zapłon.

Zacytuję autorską instrukcję:

Cytuj:
Najpierw wkręcamy śrubę składu mieszanki do końca, po czym wykręcamy o dwa obroty. Uruchamiamy silnik. Wkrętem regulacji przepustnicy ustawić najniższe obroty silnika, zachowując równomierną pracę (w niektórych przypadkach trzeba będzie zwiększyć obroty, by silnik prawidłowo pracował). Teraz kręcimy śrubą składu mieszanki tak, by ustawić najwyższe obroty, przy których silnik pracuje równo, nie dławi się, nie szarpie. Obroty obniżamy za pomocą śruby uchylenia przepustnicy (tzw regulacja wolnych obrotów – odkręcamy) aż do uzyskania prawidłowych obrotów biegu jałowego. Próbę prawidłowego ustawienia powinno się przeprowadzić raptownie dodając gazu i równie gwałtownie puszczając przepustnicę. Silnik powinien powrócić do wolnych obrotów, nie gasnąc przy tym. Jeśli gaśnie, należy lekko dokręcić śrubę przepustnicy. Nie powinien także strzelać w gaźnik, ani w rurę, przy prawidłowo ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu.

ok, dzieki naprawde mi pomagasz , miałem wczesniej fieste 1,4 na gazniku ale tam go wogóle nie dotykałem ;) zrobie tak jak w twojej instrukcji jak sie nic nie zmieni oddam do sąsiada kolegi emerytowanego mechanika on sobie z tym poradzi;p dzieki juz nie bede tu nic pisał:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 kwietnia 2013, 20:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Cytuj:
zrobie tak jak w twojej instrukcji jak sie nic nie zmieni oddam do sąsiada kolegi emerytowanego mechanika on sobie z tym poradzi;p dzieki juz nie bede tu nic pisał:)


od razu powinieneś tak zrobić jak kogoś takiego masz na pewno by Ci lepiej wytłumaczył w 4 oczy niż my na forum :idea:

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 kwietnia 2013, 09:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jaki przebieg ma ten zuk? napewno masz tam nierówna kompresje w któryms z 4 cyl. , przez wypalone zawory i gniazda , jak szarpie na wolnych obrotach , a ty juz ustawiales zaplon i gaznik i to nic niepomaga to usterka moze byc wlasnie w glowicy

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 września 2013, 20:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
witam. Ponawiam pytanie panowie, czy w najnowszym gazniku, 28/35 z elektrozaworem mam ustawić w II przelocie szczeline w przepustnicy te 0,05 mm żeby zasysał mieszanke tym otworkiem?_ tak jak pisze w ksiażce Lubczynskiego odnośnie tego starszego typu gaznika 34?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2014, 19:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Połączyłem wszystkie zdublowane tematy o regulacji gaźnika, wymianie gaźnika, niedomaganiach układu zasilania. Proszę przeczytać ten temat, bo zapewne jest tu to, czego szukamy. Jeśli nie ma wtedy zadajemy pytanie, też w tym temacie - żeby nie robić bałaganu na forum.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2014, 14:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
witam wszystkich!
Otóż, zabrałem się za wyczyszczenie gaźnika webera. Po złożeniu mam kilka pytań, na które nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Pomóżcie proszę.
1. Czym to uszczelnić? To nad strzałką jest od instalacji gazowej, normalnie powinna tam być gruba gumowa podkładka. Ostatnio jak dałem tam sylikon to go wydmuchało. Może z gumy? Nierówności są dosyć duże a nie chce żadnych nieszczelności.

Obrazek

2.Czy tu powinna być uszczelka gumowa/miedziana?

Obrazek

3.Od czego to jest i jak bardzo ma być wkręcone?

Obrazek

4.Od czego to jest i jak bardzo ma być wkręcone? Chyba było do końca.

Obrazek

Inną sprawą będzie wyregulowanie gaźnika. Marian pomożesz? :)

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2014, 17:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
1. O silikonie przy gaźniku zapomnij, większość silikonów jest rozpuszczanych przez benzynę. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest, jak piszesz podkładka z gumy nie rozpuszczanej przez benzynę. Może taka, jak do mocowania filtra powietrza? Może dałoby radę jakoś ją zaadaptować, np przeciąć wzdłuż w poziomie? Drugą opcją jest papier. Dorobić uszczelkę z bloku technicznego, albo czegoś jeszcze grubszego.
2. ta gumowa zdaje się powinna być. U mnie chyba też jest.
3. Nie wiem.
4. Śruba składu mieszanki. Jak jest wkręcona do końca to jest najbogatsza mieszanka im bardziej wykręcona tym uboższa. Jeśli była wkręcona do końca, może dlatego Twój Żuk tyle palił ;)

Co do pomocy to w miarę możliwości pomogę, ale mistrzem regulacji nazwać się nie mogę :D Teorię znam, silnik uruchomię i sprawię, żeby chodził jako tako, ale nie umiem doprowadzić go do perfekcji :) Tym niemniej możemy powalczyć w sobotę ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 stycznia 2014, 19:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
jest takie coś zamiast silikonu , a nazwywa się hermetyk do tego uszczelka papierowa i nie ma bata zeby nie uszczelnić ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2014, 11:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 czerwca 2013, 13:23
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Spróbuje zrobić uszczelkę z dętki bo niczego innego nie mam. Wcześniej zrobię próbę czy rozpuszcza się w benzynie.

Pokazuje inne zdjęcia części nr3. Nie wiem na ile ma być wkręcona. Nie będzie do niej dojścia po założeniu gaźnika więc muszę to wiedzieć. Ta śrubka popycha dźwignię od otwierania przepustnicy. A może to ogranicznik tylko jest?

Obrazek
Obrazek

Brakuje mi również części nr9 z poniższego rysunku. Ma ktoś może? Z jakiego to jest materiału?

Obrazek

Marian, my będziemy w garażu od godziny 11:00 więc zapraszamy, Twoja pomoc będzie bezcenna.

_________________
http://www.zukiemprzezswiat.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 stycznia 2014, 11:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5081
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Aaa, już wiem. Z tamtej perspektywy jakoś nie mogłem skojarzyć. To jest śruba uchylenia drugiej przepustnicy. Oryginalnie ona była lekko uchylona, ale ile - tego nie wiem. Musiałbym poszperać w literaturze, ale książka, w której to mogłoby być została w Jeleniej... Może ktoś inny jest w stanie podać wartość otwarcia tej drugiej przepustnicy. Ale przypuszczalnie jeśli nikt nią nie kręcił, to od nowości jest ustawiona dobrze.

Co do nr.9 to podkładka izolacyjna między kolektor, a gaźnik jest z takiego grubego czarnego, chyba ebonitu, czy tworzywa ebonitopodobego. :) Ma z 5mm grubości i służy jako izolacja termiczna (żeby gaźnik nie grzał się zbyt mocno od kolektora).
Powinieneś kupić taką podkładkę, podejrzewam, że może być dostępna w sklepie Nysa/Żuk. W Jeleniej jest dostępna, już kupiłem za 5zł. Jak dobrze pójdzie, to jutro może być we Wrocu, pytanie, czy chcesz :mrgreen: Jak nie, to będę miał do siebie na zapas, też nie zaszkodzi ;)

To w takim razie wstępnie do jutra, jeszcze się zdzwonimy w razie co ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net