przyszedł czas aby opisać wrażenia po montażu nowych poduszek zawieszenia silnika, przypominam Tarpan 239 D , silnik Perkins Ad3. 152 UR:
- poduszki o twardości 69 - wymiana 8 szt - wrażenia : masakra, drgania w kabinie wysokiej częstotliwości , małej amplitudy, jednym słowem idealne warunki aby odgryźć sobie język
- poduszki o twardości 54 - wymiana 8 szt - wrażenia: drgania wysokie, w czasie jazdy na wysokich obrotach można rzec akceptowane, na obrotach niskich i wolnych niestety zbyt duże, znaczna poprawa w stosunku do poduszek wcześniejszych
- poduszki o twardości 45 - wymiana 8 szt - tu niema się co rozpisywać, drgania standardowe dla tarpana z tym silnikiem, czyli w czasie jazdy ok , na wolnych obrotach idzie się przyzwyczaić
- poduszki o twardości 45 - wersja ostatecznie zaakceptowana , zastosowanie 6 szt poduszek - w przednim zawieszeniu silnika zamiast 4 szt pozostawiłem 2, - standardowy poziom drgań dla Tarpana z Perkinsem w czasie jazdy, znaczna redukcja drgań na wolnych obrotach. Oczywiście zdaje sobie sprawę że poduszki z przodu ze wzgledu na większe obciążenia przeżyją krócej ale coś za cos
Poduszki o twardości 45 to zaadoptowane oryginalne poduszki z Poloneza Trucka 1.9D.