Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regulacja
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=777
Strona 12 z 17

Autor:  buźka [ 24 lipca 2015, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Według instrukcji 140cm3 oleju.Pompa ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika rurką wychodzącą z lewej strony bloku,przy czujniku ciśnienia oleju.Olej wlewa się tylko przy wymianie pompy itp.

Autor:  zokolic [ 24 lipca 2015, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

buźka pisze:
Według instrukcji 140cm3 oleju.Pompa ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika rurką wychodzącą z lewej strony bloku,przy czujniku ciśnienia oleju.Olej wlewa się tylko przy wymianie pompy itp.

Inaczej, czy olej należy wymieniać eksploatacyjne ?

Skoro pompa zaciąga z silnika, po co zatem wlew ?

Autor:  buźka [ 24 lipca 2015, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Olej w sumie zmienia się chyba wraz z silnikowym,to w sumie logiczne,skoro smarowana jest wspólnie z silnikiem.A wlewa się chyba po to,żeby "sucha" pompa nie zatarła się od razu po uruchomieniu,albo po prostu musi tam być tyle i tyle oleju.Nie doszukuj się większego sensu,tak ma być i tyle.
Podobnie zalewa się pompę oleju w s-21 po każdym demontażu.Też bez sensu,co nie? Bo przecież ona sobie olej i tak ciągnie,ale jednak sucha pompa nie potrafi sama zaciągnąć oleju i dopiero po zalaniu zasysa z miski.Tak ma być i już.
Nie wiem,jak dokładnie skonstruowana jest pompa wtryskowa w żuku,w sensie,wiem,ale nie wiem,czy olej pod ciśnieniem smaruje ją w całości,czy tylko elementy tłoczące i całą górę pompy,a ten olej,który się wlewa,może smaruje sam wałek krzywkowy.

Autor:  Klamot [ 03 maja 2016, 06:07 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Żuka uruchomiłem na 2 gaźnikach, na Weberze, tym z zaworkiem ładnie jedzie ale świece czarne. Poziom paliwa ok. Na Jikovie pali, jedzie, lepiej reaguje na gaz.
Ogólnie to zakładam LPG i na którym gaźniku lepiej?
W moim Żuku jest jeszcze problem z wysokością - miejscem pod pokrywą silnika - Smutek ma niską pokrywę. Stąd próby z Jikovem /Horror jak za duży poziom paliwa - leje sie zewsząd na kolektor, nawet z tej dużej dziury w ssaniu sikało, ale już opanowane/ Jikov lepiej się mieści.

Ogólnie to od lat jeżdżę na gazie na zasadzie odpalam na benzynie i co kilka zbiorników gazu kilkadziesiąt kilometrów na benzynie. I tak chciałbym tu więc pytanie który gaźnik zachowa dłużej sprawność przy pracy na gazie. Chodzi o wycieranie sie pływaka też...

Autor:  Przypadkowy [ 03 maja 2016, 21:00 ]
Tytuł:  Re:

Marian pisze:
Nie. Na starym i na nowym to samo. Leje jak ****. A poziom pływaka ustawiony precyzyjnie. nie wiem już o co chodzi :roll: Co w nowym gaźniku może być nie tak, żeby za dużo paliwa dostawał?!

I nadal nie wiem, co za ...ekhm... wymyślił, żeby nadmiar paliwa wypływał na kolektor wydechowy.. :roll:


Witam ponownie.
po zmianie uszczelek i wyczesczeniu kolektora i gaznika, paliwo z tych że dziurek sika !
pływak sprawdziłem ze 3 razy. zaworek przy pływaku zamyka,odstep ust_na 6,5mm ale licząc z uszczelką... wiec teoretycznie nie powinnoi byc za duzo paliwa w komorze..

Co tam w koncu sie okazało? pompa paliwa i ta uszczelka?

Autor:  Klamot [ 03 maja 2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Ja w te dziurki w kolektorze od spodu mam chęć wkręcić króćce fi 5mm, na to kawałek rurki miedzianej i odprowadzić gdzieś w bok.
Pompa paliwa dawała małe ciśnienie, Weberowi to wystarczało ale Jikov jednak podczas jazdy nie dawał rady. Przegląd pompy - membrana ok, zaworki ok ale nie był wywiercony otwór ze studzienki do wylotu paliwa tylko dziurka poszczerbiona tak ze 2mm2. Jutro złoże zobaczymy

Załącznik:
Zdjęcie0003.jpg
Zdjęcie0003.jpg [ 700.29 KiB | Przeglądany 4964 razy ]

Autor:  Strucelsw [ 04 maja 2016, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

w jikovie może być problem z membraną od pomki przyśpieszenia(kruszeje), pływakiem(dziurawi się jak jeżdzisz w gazie) i zaworkiem iglicowym(z nim sa zawsze kłopoty)
zaworek wysarczy kupić od gażnika solex, ze sprężynką, o przepuście 2mm, plywak wymień na plastikowy a membrankę na nową.
weber też idealnie w gazie chodzi-jedyny kłopot to z pływakiem, jeśli dolne położenie jest żle ustawione-też się lubi przetrzeć. i powinien lepiej na gaz reagować od jikova, jeśli tak nie jest to coś żle ustawione, zamienione dysze itp.

Autor:  Klamot [ 18 maja 2016, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Zostaje Weber. Argument mniejsze spalanie.
Nie pasowały mi te dziurki kapiące nadmiarowym paliwem na kolektor i jest na to patent. Można tam wstawić kawałki miedzianej rurki hamulcowej, musi być tylko z jednej strony zakończona. Więc w sumie wystarczy 40cm odcinek przeciety na pół, końcówki z gwintem wyrzucamy. Pasuje w dziury w kolektorze bez rozwiercania a kołnierz rurki akurat uszczelnia sie zgniatany przy skręcaniu kolektorów i rurki siedzą ciasno. Skierowane w bok wykapią paliwo na rame a nie na gorący kolektor...
Załącznik:
IMG_0533-2400.jpg
IMG_0533-2400.jpg [ 205.53 KiB | Przeglądany 4907 razy ]

Załącznik:
IMG_0531-2400.jpg
IMG_0531-2400.jpg [ 278.5 KiB | Przeglądany 4907 razy ]

Załącznik:
IMG_0544-2400.jpg
IMG_0544-2400.jpg [ 322.65 KiB | Przeglądany 4907 razy ]



Mam pytanie, Czy elektrozawór w Weberze jest taki ważny. U mnie pyka jak podam mu napięcie ale jest chyba nieszczelny bo silnik chodzi jak jest podłączony przewód i jak sie odłaczy...

Czy robił ktoś powrót paliwa do baku żeby odciążyć zaworek iglicowy i czy na powrocie powinno być jakieś tłumienie? jakie wtedy?

Co to za ustrojstwo. Uruchomilem ale strasznie podrapane. Idzie to gdzieś kupić lub prawidłowe wymiary może? Sprężynke dobralem na czuja. Kolektory można kupić raczej bez tego dynksa.

Załącznik:
IMG_0530-2400.jpg
IMG_0530-2400.jpg [ 252.34 KiB | Przeglądany 4907 razy ]


Załączniki:
IMG_0532-2400.jpg
IMG_0532-2400.jpg [ 306.45 KiB | Przeglądany 4907 razy ]

Autor:  zokolic [ 01 czerwca 2016, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Diesel.

Na jakiej zasadzie ustawia się pompę wtryskową?

Nie jestem pewien, czy mam ustawioną ją poprawnie - są jakieś cechy na obudowie, ale przypominają uderzenie przecinakiem.

Poprzedni właściciel kombinował z obrotami, regulacja wysokości obrotów śrubą + przestawienie pompy.

Może ktoś cyknąć fotkę, jak wygląda to w na innym silniku?


Pytanie drugie, jakimi objawami charakteryzuje się uszkodzony przestawiacz wtrysku ?

Autor:  Strucelsw [ 01 czerwca 2016, 18:20 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Klamot pisze:
Mam pytanie, Czy elektrozawór w Weberze jest taki ważny. U mnie pyka jak podam mu napięcie ale jest chyba nieszczelny bo silnik chodzi jak jest podłączony przewód i jak sie odłaczy...

Czy robił ktoś powrót paliwa do baku żeby odciążyć zaworek iglicowy i czy na powrocie powinno być jakieś tłumienie? jakie wtedy?

Co to za ustrojstwo. Uruchomilem ale strasznie podrapane. Idzie to gdzieś kupić lub prawidłowe wymiary może? Sprężynke dobralem na czuja. Kolektory można kupić raczej bez tego dynksa.


to coś to jest odpowietrzenie karteru na wyższych obrotach. jak zacięte w otwartej pozycji to ciężko wolne ustawić. spręzyna powinna być na tyle twarda, żeby przy hamowaniu silnikiem ten bolec się nie wsysał.powrót odpuśc sobie-jak się iglica zamyka, to zaworkiw pompie się unoszą i pompa chodzi w obiegu zamknietym. silnik ze sprawną iglica i elektrozaworem powinien zgasnąć po odpięciu zasilania. mam sporo tych elektrozaworków.

Autor:  zokolic [ 01 czerwca 2016, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Odpiąłem elektryczną pompę i szukam powodu, dlaczego mi gaśnie i słabnie blisko 80km/h myślałęm że to cudo jest za to odpowiedzialne.

Autor:  buźka [ 01 czerwca 2016, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

To chyba nie ten temat, bo tutaj o benzyniaku rozmawiają.Masz pewność, że pompa elektryczna winna?Najlepiej zrób próbę z bańki, podłącz powrót oczywiście też do bańki i obserwuj, co się dzieje, gdy auto głupieje.Jeśli wszystko działa normalnie, to logiczne, że przyczyna leży gdzieś indziej.No i nie zapominaj o tym, o czym pisałem, że temu filtrowi wystarczy trochę zanieczyszczeń i paliwo automatycznie będzie szło na powrót, bo tam będzie miało lżej, a silnik nie będzie dostawał tyle, ile trzeba.Gdyby ten układ był zamknięty i paliwo było dostarczane pod większym ciśnieniem, to filtr starczył by na dłużej, bo trzeba by go sporo zabrudzić, żeby się całkiem zatkał.Ogólnie, to polecam założenie przezroczystych wężyków, jak ja zrobiłem.ładnie widać, co się dzieje na ssaniu i na powrocie.Tylko wężyki trzeba typowo do paliwa, kolor ciemnoniebieski.

Autor:  zokolic [ 02 czerwca 2016, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Masz rację. Wypruję wszystkie wężyki i dam przezroczyste. Z tym filrem może być coś na rzeczy.
Wydaje mi się jednak, że pompka mechaniczna nie daje rady - zdregenerowałem ją jakiś czas temu, ale elektryk robił robotę. Jak wszystko działa na elektryku... a powiedz proszę. Jak by się zapowietrzał? Gdzieś pęknięty węzyk i tylko przy większym ciśnieni łapie powietrze, możliwe?

Autor:  buźka [ 02 czerwca 2016, 16:33 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Aha, to na mechanicznej te jaja?A ja myślałem, że już coś na elektrycznej się dzieje. :oops: Tej mechanicznej wystarczy mała nieszczelność i już zacznie ciągnąć powietrze.Ja u siebie wszystko całkiem poprzerabiałem i wywaliłem ten trójniczek, który był na ssaniu, bo do niego szedł powrót z pompy (którym i tak nic nie idzie) i dałem tam normalny prosty króciec, więc obwód na ssaniu paliwa jest już uszczelniony.Dałem też profilaktycznie zaworek zwrotny na ssaniu, przy samym zbiorniku.Koszt niewielki (18pln) a pomoże, w razie czego i paliwo nie spływa z przewodu po odłączeniu od pompy.Ten fabryczny układ jest o tyle do dupy, że pompa mechaniczna wytwarza znikome ciśnienie (prawie zerowe) i jako, że jest budowy membranowej, a nie tłoczkowej, to w razie trwałego zatkania powrotu paliwa, nie jest w stanie zaciągnąć paliwa, bo tworzy się bąbel powietrza.Sprawdzałem to kilkakrotnie, kiedy się niedawno bawiłem w przeróbki.Dlatego zastosowany jest ten dziwny przelew na filtrze, którym paliwo cały czas idzie z pompy, a tylko znikoma ilość wędruje do pompy wtryskowej.Skutkuje to tym, że przy częściowo zabrudzonym filtrze, większość paliwa idzie na przelew, a do silnika tylko tyle, na ile pozwoli przepływ przez filtr i silnik również nie osiągnie pełnej mocy.Filtr jest papierowy, więc tym bardziej jego zabrudzenie jest kwestią niedługiego czasu.Sam już to przerabiałem, że miałem nówkę filtr i nie pojeździłem za długo, bo się zdążył czymś przypchać i auto na wyższych obrotach nie miało mocy.Na postoju wkręcał się na maksa, a pod obciążeniem nie było czym jechać.Gdyby była tu orginalna pompa tłoczkowa, jak w ciągnikach, to wytwarzała by ciśnienie rzędu 2 bar (bo tak chyba gdzieś dają) i częściowe przytkanie filtru nie stanowiło by problemu.Poza tym, nie był by potrzebny przelew na filtrze, bo ciśnienie paliwa było by regulowane zaworkiem na pompie wtryskowej i tylko on przepuszczał by nadmiar.Jeśli pompka membranowa jest nowa, to może i jest w stanie wytworzyć jakiekolwiek większe ciśnienie, zdolne do pełnego otwarcia owego zaworka, ale używana od fabryki daje tylko tyle, że silnik chodzi w miarę normalnie.Jak pisałem, robiłem ostatnio przeróbki i po zaślepieniu przelewu na filtrze, pompa nie była w stanie wytworzyć takiego ciśnienia, by otworzyć zaworek na pompie wtryskowej, a poza tym, był problem ze ssaniem paliwa.Wszystko wróciło do normy po odblokowaniu powrotu na filtrze.Poza tym, wpiąłem wskaźnik w obwód ciśnieniowy i na pompie mechanicznej nie pokazało absolutnie NIC, a po podpięciu elektrycznej z poloneza, ciśnienie oscylowało w okolicach 1.5 bar (wskazówka się wahała ze względu na pracę zaworka) U mnie wszystko ładnie widać, bo mam teraz wężyki igielitowe, fabryka takie też dawniej dawała, bo ciśnienie w układzie jest znikome, więc wytrzymują.
Ja mam taki
http://www.contakt.pl/do-benzyny-olejw- ... 05b9f5c0ae
Ważne jest, żeby był koloru ciemnoniebieskiego, bo te techniczne też są lekko niebieskawe, ale momentalnie twardnieją w paliwie, a ten ma ponoć wytrzymać, bo jest robiony specjalnie do paliw.U mnie na razie są miękkie.Przez to ładnie widać, czy gdzieś powietrze nie idzie itd.

Autor:  Rafcio [ 10 sierpnia 2016, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul

Witam jestem tu nowy może mi ktoś wytłumaczyć "jak krowie na rowie" trochę jak wyregulować gaźnik
ikova i jaki jest odpowiedni poziom pływaka jak to ustawić bo ja jestem troche zielony w tych tematach

Strona 12 z 17 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/