Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regulacja https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=777 |
Strona 12 z 17 |
Autor: | buźka [ 24 lipca 2015, 09:25 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Według instrukcji 140cm3 oleju.Pompa ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika rurką wychodzącą z lewej strony bloku,przy czujniku ciśnienia oleju.Olej wlewa się tylko przy wymianie pompy itp. |
Autor: | zokolic [ 24 lipca 2015, 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
buźka pisze: Według instrukcji 140cm3 oleju.Pompa ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika rurką wychodzącą z lewej strony bloku,przy czujniku ciśnienia oleju.Olej wlewa się tylko przy wymianie pompy itp. Inaczej, czy olej należy wymieniać eksploatacyjne ? Skoro pompa zaciąga z silnika, po co zatem wlew ? |
Autor: | buźka [ 24 lipca 2015, 12:50 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Olej w sumie zmienia się chyba wraz z silnikowym,to w sumie logiczne,skoro smarowana jest wspólnie z silnikiem.A wlewa się chyba po to,żeby "sucha" pompa nie zatarła się od razu po uruchomieniu,albo po prostu musi tam być tyle i tyle oleju.Nie doszukuj się większego sensu,tak ma być i tyle. Podobnie zalewa się pompę oleju w s-21 po każdym demontażu.Też bez sensu,co nie? Bo przecież ona sobie olej i tak ciągnie,ale jednak sucha pompa nie potrafi sama zaciągnąć oleju i dopiero po zalaniu zasysa z miski.Tak ma być i już. Nie wiem,jak dokładnie skonstruowana jest pompa wtryskowa w żuku,w sensie,wiem,ale nie wiem,czy olej pod ciśnieniem smaruje ją w całości,czy tylko elementy tłoczące i całą górę pompy,a ten olej,który się wlewa,może smaruje sam wałek krzywkowy. |
Autor: | Klamot [ 03 maja 2016, 06:07 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Żuka uruchomiłem na 2 gaźnikach, na Weberze, tym z zaworkiem ładnie jedzie ale świece czarne. Poziom paliwa ok. Na Jikovie pali, jedzie, lepiej reaguje na gaz. Ogólnie to zakładam LPG i na którym gaźniku lepiej? W moim Żuku jest jeszcze problem z wysokością - miejscem pod pokrywą silnika - Smutek ma niską pokrywę. Stąd próby z Jikovem /Horror jak za duży poziom paliwa - leje sie zewsząd na kolektor, nawet z tej dużej dziury w ssaniu sikało, ale już opanowane/ Jikov lepiej się mieści. Ogólnie to od lat jeżdżę na gazie na zasadzie odpalam na benzynie i co kilka zbiorników gazu kilkadziesiąt kilometrów na benzynie. I tak chciałbym tu więc pytanie który gaźnik zachowa dłużej sprawność przy pracy na gazie. Chodzi o wycieranie sie pływaka też... |
Autor: | Przypadkowy [ 03 maja 2016, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: |
Marian pisze: Nie. Na starym i na nowym to samo. Leje jak ****. A poziom pływaka ustawiony precyzyjnie. nie wiem już o co chodzi ![]() I nadal nie wiem, co za ...ekhm... wymyślił, żeby nadmiar paliwa wypływał na kolektor wydechowy.. ![]() Witam ponownie. po zmianie uszczelek i wyczesczeniu kolektora i gaznika, paliwo z tych że dziurek sika ! pływak sprawdziłem ze 3 razy. zaworek przy pływaku zamyka,odstep ust_na 6,5mm ale licząc z uszczelką... wiec teoretycznie nie powinnoi byc za duzo paliwa w komorze.. Co tam w koncu sie okazało? pompa paliwa i ta uszczelka? |
Autor: | Klamot [ 03 maja 2016, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Ja w te dziurki w kolektorze od spodu mam chęć wkręcić króćce fi 5mm, na to kawałek rurki miedzianej i odprowadzić gdzieś w bok. Pompa paliwa dawała małe ciśnienie, Weberowi to wystarczało ale Jikov jednak podczas jazdy nie dawał rady. Przegląd pompy - membrana ok, zaworki ok ale nie był wywiercony otwór ze studzienki do wylotu paliwa tylko dziurka poszczerbiona tak ze 2mm2. Jutro złoże zobaczymy Załącznik:
|
Autor: | Strucelsw [ 04 maja 2016, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
w jikovie może być problem z membraną od pomki przyśpieszenia(kruszeje), pływakiem(dziurawi się jak jeżdzisz w gazie) i zaworkiem iglicowym(z nim sa zawsze kłopoty) zaworek wysarczy kupić od gażnika solex, ze sprężynką, o przepuście 2mm, plywak wymień na plastikowy a membrankę na nową. weber też idealnie w gazie chodzi-jedyny kłopot to z pływakiem, jeśli dolne położenie jest żle ustawione-też się lubi przetrzeć. i powinien lepiej na gaz reagować od jikova, jeśli tak nie jest to coś żle ustawione, zamienione dysze itp. |
Autor: | zokolic [ 01 czerwca 2016, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Diesel. Na jakiej zasadzie ustawia się pompę wtryskową? Nie jestem pewien, czy mam ustawioną ją poprawnie - są jakieś cechy na obudowie, ale przypominają uderzenie przecinakiem. Poprzedni właściciel kombinował z obrotami, regulacja wysokości obrotów śrubą + przestawienie pompy. Może ktoś cyknąć fotkę, jak wygląda to w na innym silniku? Pytanie drugie, jakimi objawami charakteryzuje się uszkodzony przestawiacz wtrysku ? |
Autor: | Strucelsw [ 01 czerwca 2016, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Klamot pisze: Mam pytanie, Czy elektrozawór w Weberze jest taki ważny. U mnie pyka jak podam mu napięcie ale jest chyba nieszczelny bo silnik chodzi jak jest podłączony przewód i jak sie odłaczy... Czy robił ktoś powrót paliwa do baku żeby odciążyć zaworek iglicowy i czy na powrocie powinno być jakieś tłumienie? jakie wtedy? Co to za ustrojstwo. Uruchomilem ale strasznie podrapane. Idzie to gdzieś kupić lub prawidłowe wymiary może? Sprężynke dobralem na czuja. Kolektory można kupić raczej bez tego dynksa. to coś to jest odpowietrzenie karteru na wyższych obrotach. jak zacięte w otwartej pozycji to ciężko wolne ustawić. spręzyna powinna być na tyle twarda, żeby przy hamowaniu silnikiem ten bolec się nie wsysał.powrót odpuśc sobie-jak się iglica zamyka, to zaworkiw pompie się unoszą i pompa chodzi w obiegu zamknietym. silnik ze sprawną iglica i elektrozaworem powinien zgasnąć po odpięciu zasilania. mam sporo tych elektrozaworków. |
Autor: | zokolic [ 01 czerwca 2016, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Odpiąłem elektryczną pompę i szukam powodu, dlaczego mi gaśnie i słabnie blisko 80km/h myślałęm że to cudo jest za to odpowiedzialne. |
Autor: | buźka [ 01 czerwca 2016, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
To chyba nie ten temat, bo tutaj o benzyniaku rozmawiają.Masz pewność, że pompa elektryczna winna?Najlepiej zrób próbę z bańki, podłącz powrót oczywiście też do bańki i obserwuj, co się dzieje, gdy auto głupieje.Jeśli wszystko działa normalnie, to logiczne, że przyczyna leży gdzieś indziej.No i nie zapominaj o tym, o czym pisałem, że temu filtrowi wystarczy trochę zanieczyszczeń i paliwo automatycznie będzie szło na powrót, bo tam będzie miało lżej, a silnik nie będzie dostawał tyle, ile trzeba.Gdyby ten układ był zamknięty i paliwo było dostarczane pod większym ciśnieniem, to filtr starczył by na dłużej, bo trzeba by go sporo zabrudzić, żeby się całkiem zatkał.Ogólnie, to polecam założenie przezroczystych wężyków, jak ja zrobiłem.ładnie widać, co się dzieje na ssaniu i na powrocie.Tylko wężyki trzeba typowo do paliwa, kolor ciemnoniebieski. |
Autor: | zokolic [ 02 czerwca 2016, 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Masz rację. Wypruję wszystkie wężyki i dam przezroczyste. Z tym filrem może być coś na rzeczy. Wydaje mi się jednak, że pompka mechaniczna nie daje rady - zdregenerowałem ją jakiś czas temu, ale elektryk robił robotę. Jak wszystko działa na elektryku... a powiedz proszę. Jak by się zapowietrzał? Gdzieś pęknięty węzyk i tylko przy większym ciśnieni łapie powietrze, możliwe? |
Autor: | buźka [ 02 czerwca 2016, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Aha, to na mechanicznej te jaja?A ja myślałem, że już coś na elektrycznej się dzieje. ![]() Ja mam taki http://www.contakt.pl/do-benzyny-olejw- ... 05b9f5c0ae Ważne jest, żeby był koloru ciemnoniebieskiego, bo te techniczne też są lekko niebieskawe, ale momentalnie twardnieją w paliwie, a ten ma ponoć wytrzymać, bo jest robiony specjalnie do paliw.U mnie na razie są miękkie.Przez to ładnie widać, czy gdzieś powietrze nie idzie itd. |
Autor: | Rafcio [ 10 sierpnia 2016, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: Układ zasilania - gaźnik, pompa paliwa - diagnoza, regul |
Witam jestem tu nowy może mi ktoś wytłumaczyć "jak krowie na rowie" trochę jak wyregulować gaźnik ikova i jaki jest odpowiedni poziom pływaka jak to ustawić bo ja jestem troche zielony w tych tematach |
Strona 12 z 17 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |