Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=542
Strona 25 z 28

Autor:  kartezjush [ 14 sierpnia 2016, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Nie da rady pomylić, wężyk elastyczny nie sięgnie, osłna tarczy nie będzie pasowała no i nawet sam zacisk chyba będzie w takiej pozycji (ułożenie otworów na śruby) ze się koła nie założy. Może odpowietrzyć przy pompie -tego nie robiłem ponieważ literatura o tym nie mówi- no ale też nie opisuje wymiany praktycznie całego układu zwłaszcza na ten nie dedykowany. Procedura takiego odpowietrzania na logikę: pompujemy pedał 10 razy i trzymamy, popuszczany weżyk przy pompie od sekcji tylnej, zakrecamy, pompujemy 10 razy pedał i trzymamy, popuszczamy weżyk sekcji przedniej, zakręcamy i powtórka ze dwa trzy razy. Ma to sens?

Autor:  Marian [ 14 sierpnia 2016, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Nie wiem. Nigdy czegoś takiego nie robiłem. Zawsze odpowietrzanie przy kołach starczało. Może masz gdzieś nieszczelność. U nas jest podpięta pompa jak w Lublinie - pierwsza sekcja na tył, druga na przód.

Autor:  kubamytab [ 14 sierpnia 2016, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Nie bardzo rozumiem po co puszczasz cokolwiek przy pompie..? Zaciski da się założyć odwrotnie - kiedyś miałem dwa lewe przy jednym z autek na czas szukania części, ale udało się to odpowietrzyc dopiero podciśnieniem, albo opcja 2, sciągnąć zacisk z zamontowanym przewodem i trzymać na czas odpowietrzenia we właściwej pozycji.

Autor:  kartezjush [ 15 sierpnia 2016, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Sprawa zdaje się rozwiązana! Sprawdziłem i faktycznie kalamitki są do dołu czyli pomyliłem strony! Teraz juz będzie na bank ok. Super, doceniam doświadczenie i dziękuje zavpomoc oraz dobrą lekcje na przyszłość.

Autor:  AudioBas [ 15 sierpnia 2016, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Od razu podetnij belkę bo stracisz szybko te odpowietrzniki...

Autor:  K54 [ 20 października 2016, 09:10 ]
Tytuł:  Re:

nysanek pisze:
... nowe cylinderki bez regulacji ... tam jest taki O-ring jako uszczelniacz ...

Witam.
Nie za bardzo się znam na tych nowoczesnych rozwiązaniach, ale mam wątpliwość. We wszystkich hamulcach z którymi do tej pory miałem do czynienia na tłoczkach, czy to w pompie czy w cylinderkach były uszczelniacze w formie podobne do siemeringów, a w kupionych ostatnio cylinderkach do przednich kółek - po dwa na jedno koło regulowane ręcznie - są właśnie oringi. Czy to jest "normalne rozwiązanie ? Jakoś w takich miejscach nie mam zaufania do oringów. Czy to się sprawdza na dłuższą metę ? Czy może jest to unowocześnienie na " wniosek racjonalizatorski" ?
Pozdrawiam
K54

Autor:  lbs5 [ 20 października 2016, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Jak dla mnie oring jest pewniejszy. Przynajmniej mam większą pewność co do jakości wykonania i w razie konieczności wymiany , bo jest bardziej dostępny. Te gumowe fartuchy, nieraz już w sklepie pozostawiają wiele do życzenia. Ostatnio kupując je , naprawdę było trudno wybrać jakieś przyzwoite. Albo miały gumowe zadziory, albo w ogóle nie trzymały kształtu .

Autor:  K54 [ 20 października 2016, 13:18 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Dzięki za odpowiedź, moje pytanie wynika z przeświadczenia, że oring w takim miejscu nie pracuje tak jak uszczelniacz. I w handlu np do tylnego cylinderka są dostępne takie jak lubię :wink:
http://www.wszystko.pl/produkty/zestaw- ... 2910,25013
A te przednie z oringami mi nie pasują :(
Pozdr
K54

Autor:  Tomcjusz [ 29 października 2016, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Nie będę rozpoczynał nowego tematu o hamulcach, więc zadam pytanie w tym wątku.
Żuk rok 85 strażacki silnik S21.
Hamulce jak to w starym typie raczej spowalniacze ale dają radę tylko jedno dziwne zachowanie.
Jak silnik jest na ssaniu to po naciśnięciu hamulca wchodzi na wysokie obroty.
Po wciśnięciu ssania na ciepłym silniku po wciśnięci hamulca wolne obroty lekko spadają.
Ja obstawiam uszkodzenie serwa, ale nie rozbieram jeszcze.
Proszę o porady.

Autor:  Marian [ 29 października 2016, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Raczej serwo do naprawy lub wymiany. A hamulce, jak dobrze wyregulowane i dobrze zrobione całkiem dają radę. Tyle, że bębny w górach potrafią się zagrzać.

Autor:  zolwik [ 02 lipca 2017, 19:51 ]
Tytuł:  Re:

Leśnowóz pisze:
maqsz pisze:
Jak sciagacie bebny - zbijacie "na chama", czy jakims przyrzadem?

to zależy jakie masz bębny
ja mam takie w których są nagwintowane otwory, wkręcam 3 śruby M8, które wkręcając się opierają się o piastę i bęben sam schodzi bez żadnego walenia:D
tzn miałem 3 takie bębny a w czwartym sam zrobiłem te otwory :wink:


Tez mam taki, śruby byly z jakiegos twardego gatunku dodatkowo zapieczone/zardzewiale.
Mimo po usunięciu śrub bebna nie mozna zrzucić, a hamulec nie trzyma (piasta z bebnem kreci sie)
Prosze o porady moze jakis sciagacz?

Autor:  buźka [ 02 lipca 2017, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Pewnie jest warga dookoła bębna i trzyma na szczękach.Ja zawsze stukam dookoła młotkiem i ruszam na wszystkie strony.Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby nie zeszedł.Jak bęben do wymiany, to możesz konkretnie przywalić młotem, a jak do ponownego użycia, to trochę delikatniej.Cylinderki masz podstawiane, czy z samoregulacją? Jeśli podstawiane ręcznie, to pomaga popuszczenie nakrętek regulacyjnych do oporu.

Autor:  zolwik [ 03 lipca 2017, 06:35 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Obstukane z kazdej strony ani drgnie, jakie cylinderki nie wiem (auto nowy nabytek) odstawiam stary typ bo na przodzie stary.
Wydaje mi sie jakby szczeki trzymaly to chociaz by minimalnie ruszaly a wg mnie na środku trzyma

Autor:  Strucelsw [ 04 lipca 2017, 20:29 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

wal smiało, tak łatwo nie pekają a delikatnie to może nic nie dać

Autor:  zolwik [ 05 lipca 2017, 06:49 ]
Tytuł:  Re: Układ hamulcowy - diagnoza, regulacja, regeneracja

Z tyłu zająłem się za drugą stronę to samo zjawisko wszystko podkręcane i nic . Cylinderki starego typu wiec skręcone ile sie da, mlotek i do przodu. Ciężko ale poszło cylinderek zapieczony i "warga" na bębnie.
Dzięki wszystkim

Strona 25 z 28 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/