Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Podciśnienie: przewody, podłączenie, wartości.
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1007
Strona 1 z 1

Autor:  patron [ 11 kwietnia 2010, 10:57 ]
Tytuł:  Podciśnienie: przewody, podłączenie, wartości.

Wpadł mi w ręce ostatnio wakuometr, więc żeby nauczyć się jeździć
ekonomicznie, postanowiłem go podłączyć do Nyski.

Zanim to zrobię, mam jednak kilka pytań:
- jak powinny prawidłowo wyglądać połączenia przewodów podciśnienia?
To znaczy - skąd dokąd powinny prowadzić? Pytam, bo nie jestem
przekonany czy u mnie jest dobrze.
- jak powinno kształtować się podciśnienie? Czy przy dodawaniu gazu
powinno być bardziej ujemne czy odwrotnie? A może zależy to od
miejsca pomiaru?
- jakie powinny być prawidłowe wartości powiedzmy na jałowym,
na wysokich obrotach, podczas hamowania silnikiem?

Na razie tyle pytań, choć później pewnie urodzi się więcej ;-)

Autor:  Leśnowóz [ 11 kwietnia 2010, 11:38 ]
Tytuł: 

Wakuometr może być np. podłączony do przewodu łączącego gaźnik z przyspieszaczem zapłonu, wystarczy wstawić trójnik

natomiast co do "wykorzystania" go to nie tyle istotne są same wartości jakie pokazuje ten przyrząd, co powinieneś zwracać uwagę na płynność zmiany podciśnienia,

naturalnie musisz sprawdzić wartości maksymalne aby móc ich potem unikać

Autor:  patron [ 11 kwietnia 2010, 12:19 ]
Tytuł: 

Ok. Właśnie wstawiłem go w ten przewód.
Ale pokazuje mi odwrotne wartości niż się spodziewałem ;-)

Mianowicie na wolnych obrotach wskazówka jest na czerwonym polu,
natomiast przy dodaniu gazu wchodzi na zielone ;-)
A instrukcja mówi co innego :P

Wartościami, które są na nim opisane przedstawia się to w nastepujący
sposób: Na wolnych obrotach podciśnienie jest blisko 0kPa, natomiast
dodając gazu dochodzę do około -60kPa.

Dobrze ze wskazówka idzie płynnie i nie skacze chociaż ;-)


Poza tym mam jeszcze jeden przewód podciśnienia podłączony,
wychodzi on z kroćca na kolektorze ssącym, ale w drodze na górę,
do mieszkania zapomniałem gdzie się kończy ;-)
Powinien on tam być?

Autor:  Marian [ 11 kwietnia 2010, 12:30 ]
Tytuł: 

Ten przewód z kolektora ssącego idzie to serwa :) Taki gruby gumowy przewód ;)

Autor:  patron [ 11 kwietnia 2010, 16:47 ]
Tytuł: 

Ale mam jeszcze cienki jakiś. Nie wiem czy nie prowadzi do filtra powietrza, albo pod niego.

Autor:  Marian [ 11 kwietnia 2010, 17:29 ]
Tytuł: 

Fakt, jest tam taki wężyk on idzie do filtra powietrza :)

Autor:  Leśnowóz [ 11 kwietnia 2010, 18:41 ]
Tytuł: 

Czyli działa prawidłowo ale na odwrót :mrgreen:
no to jednak ten musi być podłączony do kolektora,
tak jak mówisz do któregoś z tych przewodów

Autor:  Robo [ 16 kwietnia 2010, 06:12 ]
Tytuł: 

Czy to, że miałem ten przewód z kolektora nie dokręcony może być przyczyną że pedał hamulca bierze dopiero przy podłodze? czy po dokręceniu go powinienem ponownie odpowietrzyć hamulce?

Autor:  Marian [ 16 kwietnia 2010, 11:05 ]
Tytuł: 

Jeśli miałeś przewód od serwa niedokręcony, znaczy pewnie serwo nie działało i hamulec brał przy podłodze- prawdopodobne :) Nie musisz odpowietrzać! To tylko przewód podciśnienia! :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/