Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

uszczelka pod miską
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1260
Strona 1 z 3

Autor:  Mokry [ 22 września 2010, 01:03 ]
Tytuł:  uszczelka pod miską

Czy da sie wymienic uszczelke pod miską bez wyciagania silnika z auta.
Niestety musze to zrobic a wizja wyjmowania belki z silnikiem mnie przeraza.

Autor:  Leśnowóz [ 22 września 2010, 08:22 ]
Tytuł: 

Pewnie że się da
ja tak zrobiłem

Autor:  Marian [ 22 września 2010, 15:20 ]
Tytuł: 

nie jest to proste, bo do wyciągnięcia jej będziesz potrzebować pomocy sił nadprzyrodzonych :) ale da się, też to robiliśmy w Żuku.

Autor:  nysanek [ 22 września 2010, 17:33 ]
Tytuł: 

da sie samemu bez nerwow tylko :) 3 razy to przerabialem :twisted:

Autor:  Leśnowóz [ 22 września 2010, 22:02 ]
Tytuł: 

ja zrobiłem tak
zdjąłem dolną osłonę sprzęgła,
ustawiłem wał korbowy tak by łapa korbowodu pierwszego cylindra nie zawadzała,
wykręciłem 2 śruby M12 mocujące kołnierz sprzęgła do belki,
podlewarowałem skrzynię biegów do góry
wtedy z przodu robi się wystarczająco dużo miejsca by wyjąc miskę bez nerwów i szarpania, i potem ją włożyć na miejsce

Autor:  Mokry [ 22 września 2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Dzieki za odpowiedź w sobote pewno sie wezme bo na razie jezdzić sie nieda - jak strzeliło przez 100km zgubiłem 3 litry oczywiscie na biezaco dolewalem

Autor:  Leśnowóz [ 23 września 2010, 08:27 ]
Tytuł: 

tylko nie dokręcaj potem na siłę bo korkowa uszczelka może pęknąć i będziesz miał nową cieknącą uszczelkę

Autor:  Mokry [ 23 września 2010, 21:50 ]
Tytuł: 

A czy może ktoś się orientuje z jakim momentem dokrecać miske bo teraz nie mam dostepu do książki typu sam naprawiam nysa/żuk

Autor:  Marian [ 23 września 2010, 22:07 ]
Tytuł: 

Z czuciem, ale nie na chama i nie lekko :) Jak dasz silikon to będziesz widzieć, kiedy będzie mniej więcej ok, i z wyczuciem to dokręcisz - nie będzie cieknąć :)

Autor:  Dziwny Mag [ 23 września 2010, 22:12 ]
Tytuł: 

Nie ma chyba nigdzie ściśle określonego momentu. Przykręć najpierw wsyztskie śruby tylko tyle, żeby miskę utrzymały, jeszcze bez ściśnięcia uszczelki, a następnie dokręcaj kolejno, ale stopniowo - każda śruba po 2-3 obroty - i tak "w kółko", aż bedziesz widział, że uszczelka jest wyraźnie ściśnięta.

Autor:  Mokry [ 28 września 2010, 20:50 ]
Tytuł: 

dzięki za podpowiedź bo szykowałem się na wyjmowanie silnika.
Uszczelka juz wymieniona. Były momenty ze zwątpilem w waszą prawdomównośc bo miska za cholere nie chciala wyjść ale cos mnie tkneło i usunołem brud z belki i wyszła z luzem jeszcze :P

Autor:  Chłopak z Niedźwiedzia [ 06 grudnia 2013, 12:48 ]
Tytuł: 

Mocno odświeżę...

Odnośnie uszczelnienia misy oleju w S-21, czy macie jakieś pomysły na uszczelnienie w tylnej części (w miejscu tego sznura)?
Bo nie raz już słyszałem, że zawsze są kłopoty z wyciekami w tym miejscu...u mnie rzecz ma się podobnie.

Autor:  SQ1SGB [ 09 grudnia 2013, 09:56 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi Ci o cieknący sznur łojowy, to proponuję zastosować sznur od Mercedesa W123. Wchodzi ciężko jak nie wiem co, trzeba go uklepywać i trochę nasączyć olejem, żeby wał mógł się swobodnie obracać ale nawet się nie poci. Bez demontażu wału się nie obędzie. Ja to robiłem na wyciągniętym silniku.

Autor:  Chłopak z Niedźwiedzia [ 09 grudnia 2013, 23:01 ]
Tytuł: 

SQ1SGB dzięki za podpowiedź, ale wał na razie zostawię w spokoju, silnika tez nie będę wyciągał. Muszę obejrzeć smok, bo nieraz po dłuższym postoju przy uruchomieniu silnik nie łapie ciśnienia.

Autor:  kaczka [ 10 grudnia 2013, 21:15 ]
Tytuł: 

SQ1SGB a gdzie można takowy sznur nabyć ??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/