Dzisiaj jest 13 grudnia 2024, 17:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 września 2010, 18:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...

Zacznij od demontażu pompki, co nie jest łatwe, ale jak się pobawisz odpowiednimi narzędziami, to uda Ci się to zrobić ;)
Jak już masz ściagniętą pomkpę to nie zgub podkładki izolacyjnej, którą bardzo ciężko dziś kupić. I zacznij pompkę rozbierać. Tzn, odkręć motylek mocujacy szklankę, sciagnij szklankę, zobaczysz takie sitko, czy siateczkę- najlepiej ściągnij to sitko. Ostatnio było nowe na allegro za 7zł, jeśli Twoje jest zniszczone, lub zawalone syfem, który się nie da wymyc to możesz kupić nowe sitko, a jak wygląda ok, to wyczyść dobrze.
Dalej - odkręć górną częśc pompki od korpusu dolnego tymi śrubami dookoła. Zapamiętaj ustawienie górnej części względem dolnej, albo jak masz książe napraw - tam jest napisane, jak powinno być (chodzi o popwrane ustawienie membrany i przewodów wlotowych i wylotowych).
Jak odkreciłeś śrubki, to może nie być łatwo oddzielić dwie części od siebie - musisz kombinować, ale ostrożnie z używaniem śrubokręta, bo jeśli membrana jest jeszcze dobra, to możesz ja przedzurawić :!:
Jak oddzielisz już te części to do dolnej części będzie przymovowana membrana, a w górnej są zamontowane zaworki.
Odkręć blaszkę mocującą zaworki (zapamiętaj też , jak są ustawione, żeby przy montazu zamontowąć je tak, aby był przepływ :!: Sprawdź stan zaworków, możesz przyłożyć do ust i zasysać lub dmuchać w zależności od strony. Jeśli przykładasz do ust stroną wypukłą, ze spręzynką w kierunku ust to dmuchaj w zaworek, jesli powietrze się wydostaje po drugiej stronie, to zaworek możesz os razu wyrzucić, jeśli próbujesz zasysać z drugiej strony i też ciągniesz powietrze - do kosza :twisted: Jeśli trzymaja to powietrze, to możęsz siezastanawiać, czy je zostawić, bo to i tak nie jest wyrocznią takie sobie dmuchanie ;)
Jeśli nie uciekało przez noc paliwo z przewodów od gaźnika to powinno być ok, jeśli płynnie chodzą te zaworki i nie zacinają się to też powinny być dobre. Zresztą nowe można dostać po smiesznie niskich cenach, więc możesz dla pewności zamontować nowe. Aha :idea: i pamiętaj o uszceleczkach pod zaworki -jak nie masz gdzie kupić to dorób sobie sam - NIE DAWAJ TAM SILIKONU, zazwyczaj te czerwone silikony się rozpuszczają benzyną!
Jak masz górną części bez zaworków, szklanki i sitka, to wyczyść ją porządnie, przepłucz, możesz z zewnątrz ręczną szczotką drucianą wyczyścić z syfu przedmuchać pompkę kompresorem itd.
Jak już ładnie wyczyścisz z zewnątrz i wewnętrze kanały też będą drożne i czyste to możesz złożyć zaworki pamietają c, aby je zamontowac dobrą stroną i założyć sitko. ;)
Teraz zweryfikuj membranę pompy, jak nie jest peknięta, czy nie ma jakichś rys głębokich i jest elastyczna to możesz ją spowrotem zamontowac, a jak jest już zniszczona to musisz kupić nową - ceny wachają się od ~7zł do 25zł ;)
JAk chcesz możesz też rozebrać te dżwigienki poruszające membraną, wyczyścić te sprężynki, i nasmarować, choć to i tak ma smarowanie olejowe ;)
Aha - i zweryfikuj jak zużyta jest ta dżwigienka, która jest poruszana przez wałek rozrządu, jeśli jest mocno wyśłizgana to najlepiej by było, jakby znalażł inną pompę używkę i z niej przełozył, albo po prostu kupił nową. U mnie jeszcze była dobra, a Nysa ma 70tys przebiegu.
Nie pogub żadnych części przy montażu :D Montuj w kolejności odwrotnej do demontażu ;) Czyli jak masz już założoną membranę i zaworki to skręć obie części w odpowiedniej pozycji, załóż nową uszczelkę pod szklankę i przykręć szklankę, tylko nie za mocno, żeby nie pękła (mimo wszystko ona jest dość wytrzymała ;) )
Jak masz to wszytsko już tak złożone, to najlepiej przepłucz pompkę benzyną - podłącz do kanistra, czy coś i pompuj - sprawdzisz, czy działa, czy jest szczelna i wypłuczesz jakieś resztki wody, czu środków, którymi czyściłeś ;) Jak zamontujesz w Nyse to zanim zaczniesz kręcić rozrusznikiem podpompuj dźwigienką ręczną - trochę sie będziesz musiał napompować, choć to też zalezy ile paliwa zeszło ;) Jak się pojawi w szklance to podpompuj jeszcze pare razy, żeby do komory pływakowej w gaźniku trafiło paliwo i odpalaj :D
Powodzenia!

__________
EDIT:
Myślę, że ten temat powinien się znaleźć w dziale "Mechanika" ;)

Zdecydowanie tak :D Pozdrawiam! - Dziwny Mag

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2010, 12:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 08:53
Posty: 48
Lokalizacja: Łódź
Z pompką trudno cos zle zrobić ja swoja tez właśnie chciałem zregenerować ale jak rozebrałem to do wymiany przepona i zaworki, zaworki po 12 zł a przepona 25 plus ewentualne sitka, wniosek - nie opłaca się , zupełnie nową pompke kupiłem w łodzi za 50,- a koleś miał tego jeszcze całą półkę jak chcesz to dam ci numer do kolesia.

_________________
Sprawna Nysa powinna skrzypieć i śmierdzieć syreną


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2010, 17:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Mi się opłacało - przepone kupiłem za 8zł, zaworki mialem gratis od wujka, sitko bylo ok, a uszczelki to groszowa sprawa :)
Przynajmniej to dotyczy tej pompki, ktora zregenerowalem na zapas i lezy w garazu, bo ta co jest w Nysie to tylko zaworki i uszcelki wymienialem, zasadniczo membrana byla w zadziwiająco dobrym stanie :)
A tak wogole, to jasne, ze jak za 50 mozesz kupic nowa, to lepiej kupic nowa, niz regenerowac stara, chyba, ze dla wprawy lub dla zajecia czasu ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2011, 21:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 08:53
Posty: 48
Lokalizacja: Łódź
Pompa paliwa nie pompuje,
gdzie szukać przyczyny jeśli pompa jest założona nowa,
Czy możliwe, że ten ebonitowy izolator (też jest nowy, starego nie było) jest za gruby i ramie pompy nie dosięga do krzywki na wałku?
Czy ktoś mógłby mi podać jaka powinna być grubość tego izolatora?

_________________
Sprawna Nysa powinna skrzypieć i śmierdzieć syreną


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2011, 22:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
normalnie to ja tez zakladalem juz nowa uszczelke izolujaca ta gruba i potem pompa pompowala , moze ci ta sprezynka spadla od tego ramienia dzwigni pompy teraz sobie w misce olejowej plywa , tez raz tak mialem. Odkrec jeszcze raz pompe jutro ci moge podac wymiary grubosci tych uszczelek ale normalnie z uszczelkami wszystko jest ok , ja mam chyba pare takich nowych to zmierze grubosc i podam tutaj

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2011, 22:01 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Mozliwe - mialem tak chyba w starej rodzinnej Dacii - ramie pompki sie wytarlo i trzeba bylo dac ciensza podkladke.

Ale w pierwszym ogladanym Zuku w pompce paliwa pekla sparciala membrana, wiec to moze tez sprawdz - chyba najlepiej sprobuj podpompowac recznie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2011, 22:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może problem nie leży w pompce paliwa, a w przewodach, moze są zapchane, albo smok zapchany w baku... A próbowałeś, czy ręcznie pompuje? Jeśli ręcznie pompuje to kwestia tej dźwigienki...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2011, 22:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
sprawdź czy paliwo z baku idzie gładko do pompy - czy gdzieś po drodze nie ma zatoru.

Jeśli jest to pompa będzie się zapowietrzać parami paliwa.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 08:53
Posty: 48
Lokalizacja: Łódź
pompka na 100% OK, przewody też problem w tym, że się nie porusza, ręcznie jest OK.
Czy te izolatory występowały w różnych grubościach i czy pompki występowały z różnymi ramionami?

_________________
Sprawna Nysa powinna skrzypieć i śmierdzieć syreną


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak wsadzasz musisz dobrze wycelować, żeby ramię naszło na wałek rozrządu, a nie przeszło pod nim..... A pompowałeś tym ramieniem ręcznym czy tym na wałek? Może on jest nie podłączony do membrany... odkręć i sprawdź...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2014, 15:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Połączyłem tematy związane z pompą paliwa. Sprawy związane z tym tematem proszę poruszać tutaj.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2014, 14:58 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
REGENERACJA POMPY PALIWA ->PRZEJDŹ DO WPISU NA STRONIE...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2018, 22:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 19:44
Posty: 47
Pojazd: FSC Żuk A11B 78'
Podpinam temat pod pompę paliwa.
Żuk kupiony z instalacją LPG. Przebieg 56 tyś, w chwili sprzedaży jeździł tylko na gazie. Postanowiłem usprawnić zasilanie benzyną i się zaczęło. Odłączyłem zasilanie LPG, po diagnozie okazało się, że pompa paliwa nie podawała benzyny. Wymieniłem na inną, używaną, która normalnie pracowała w innymi silniku. Podkładka dystansowa oryginał. Po ręcznym napompowaniu paliwa silnik odpala, ale po chwili gaśnie. Musze za każdym razem ręcznie napompować paliwa. Po kilku próbach, udaje się go utrzymać na minimalnych obrotach bez pompowania ręcznego, ale próba dodania gazu kończy pracę silnika. Uznałem, że trzeba kupić nową pompę, zakupiłem więc współczesną za ok 100 zł z allegro, ( z metalową kopułą zamiast szklanki). Zamontowałem nową pompę paliwa i objaw ten sam. Zauważyłem, że dźwignia ręcznego pompowania nie odbija tak jak w starej pompie. Uznałem, że pompa jest ok, a problem leży w gaźniku. Wziąłem więc nowy gaźnik weber, który miałem na półce, zamontowałem, i objaw dokładnie ten sam. Wracam zatem do tej nieszczęsnej pompy paliwa. Czy pompa może mieć krótsze ramię? czy występowały podkładki izolacyjne o różnych grubościach? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy poszukiwaniu przyczyny usterki?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2018, 23:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Sprawdź jakie są opory ssania paliwa z baku. Może być tak, że przypchane sitko w baku powoduje spadek ciśnienia paliwa i po prostu przy większym wydatku pompy z paliwa masz pary paliwa w przewodzie, a tego się nie da pompować.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2018, 23:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po pierwsze - objawy, które opisujesz świadczą raczej o zbyt bogatej mieszance - stawiałbym na przetarty i utopiony pływak - częsta sprawa przy jeździe na LPG, gdy pływak lezy w suchej komorze i obija się o dno komory pływakowej , przeciera się i tonie, więc zalewa silnik. Sprawdź to. Gaźnik może mieć pozapychane dysze, być niewyregulowany totalnie do pracy z benzyną.
Po drugie - sprawdź czy dźwignię pompowania ręcznego masz zawsze "w dolnej" pozycji przy uruchamianiu silnika - inaczej pompa może nie pompować lub mieć ograniczony skok.
Po trzecie - sprawdź czy na pewno dobrze zamontowałeś pompę i czy dźwigienka na pewno opiera się o krzywkę wałka rozrządu - na upartego da radę to krzywo zamontować i wtedy trudno się dziwić,że nie ma ciśnienia.

Powodzenia i daj znać co odkryłeś :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net