Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Tylny most hipoidalny - Żuk, Lublin I
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1366
Strona 1 z 3

Autor:  Leprosus [ 05 grudnia 2010, 09:21 ]
Tytuł:  Tylny most hipoidalny - Żuk, Lublin I

Mój Lublin to prawie Żuk dlatego pozwalam sobie na pytanie w tym dziale.

Mój wynalazek jeździ na kołach 15. Chciałbym założyć niższe opony, ale konsekwencją będzie zmniejszenie szybkości auta, które i tak do szybkich nie należy. Czy istnieje możliwość wymiany dyfra na szybszy?

Autor:  nysanek [ 05 grudnia 2010, 10:04 ]
Tytuł: 

idzie wszystko zrobic , to pytanie jest bardziej dla tuningowców , pytaj sie na takich forach typu tuning.

Autor:  Leprosus [ 07 grudnia 2010, 13:46 ]
Tytuł: 

Na tuning forach, które znalazłem podniecają się plastikowymi jeździdełkami. Lublin dla nich to wiocha. Jeżeli masz jakieś forum na myśli, to proszę o info.

Dzięki za cofnięcie tematu ze śmietnika!

Autor:  Kahn13 [ 07 grudnia 2010, 19:33 ]
Tytuł: 

Leprosus pisze:
Na tuning forach, które znalazłem podniecają się plastikowymi jeździdełkami. Lublin dla nich to wiocha. Jeżeli masz jakieś forum na myśli, to proszę o info.

Dzięki za cofnięcie tematu ze śmietnika!

zapytam sie Panow fabryce ktorzy montuja mosty z tego co rozmawalem to w dyfrach tylko wałek łączasy wał napedowy z mechanizmem różnicowym miał różna liczbę zebów 11 i 12 chyba. a reszte w skrzynia biegow sie cos zmienialo..

Autor:  Leprosus [ 09 stycznia 2011, 16:38 ]
Tytuł: 

Czy pytałeś może "Panów w fabryce"? Jeżeli nie, to polecam się pamięci.

Autor:  Kahn13 [ 09 stycznia 2011, 21:53 ]
Tytuł: 

przepraszam ale ostatnio za czesto tam nie bywam a jak juz jestem bo mam duzo na glowie.
z tego co pamietam pytajac sie o przelozenia mostow hipoidalnych byly dwa to roznily sie tylko liczba zembów na wałku napędzającym koło tależowe mechanizmu różnicowego... liczy zebów techy wałków nie pamietam.

Autor:  kaczka [ 06 lutego 2013, 20:15 ]
Tytuł:  Czy most nowy typ z żuka i lublina 1 pasuje do NYSY

Czy most nowy typ z żuka i lublina 1 pasuje do NYSY?
Mile widziane opinie kogoś kto już to robił.
Wiem że trzeba skracać wał.

Autor:  Marian [ 06 lutego 2013, 20:19 ]
Tytuł: 

To przy skracaniu wału ewentualna zmiana flanszy na inną ilość otworów nie będzie problemem. Pytanie tylko, czy mocowania amortyzatorów są w tych samych miejscach... To może być jedyny "problem" :)

Autor:  Kahn13 [ 06 lutego 2013, 20:45 ]
Tytuł: 

w miejsce mostu starego typu mostu wstawilismy hipoidalny wszystko pasowalo tylko wał łamany musi być ;) a z Lublina II bede niedlugo zakladal do skrzyniowego żuka bo szerszy jest tam jest miejsce na rozstaw resorow do żuka

Autor:  morchun93 [ 10 października 2013, 19:01 ]
Tytuł:  Dyfer żuk diesel a lublin I

Witam, mam pytanie, bylem dzisiaj na szrocie i widzialem żuka z silnikiem andoria, mial most identyczny jak lublin lecz z lublina jest szerszy, pozatym mial delikatnie inna rame przy mocowaniu resorów były dodatkowo podparte u góry wzmocnieniem metalowym na takich gumach i wyglądało to na orginalne spawy, i do tego ze to jest orginalny żuk diesel a chyba wszystkie żuki szły jako benzynowe? Jak to rozumieć czy dyfer z liblina 1 mozna bez skracania założyc do żuka?

Autor:  morchun93 [ 10 października 2013, 19:05 ]
Tytuł: 

mała poprawka wzmocnienia metalowe były przyspawane do ramy a na nich były gumy:)

Autor:  buźka [ 10 października 2013, 20:08 ]
Tytuł: 

Żuki z silnikiem Andoria wychodziły chyba gdzieś od 88-89 roku,na początku ze zwykłym mostem,a dopiero chyba gdzieś od 93-94 wychodziły na hipoidalnych,zarówno benzynowe,jaki diesle.Dostały wtedy podwieszane pedały i inna pompę hamulcową,z pierwszych lublinów.Innymi słowy oba samochody zostały troszkę zunifikowane,choć nie do końca.Rozstaw tylnych kół w żuku wynosi 1375 mm we wszystkich wersjach furgon,a w wersjach skrzyniowych (izotermy,podwozia itd) 1530,wiec mosty były szersze.W lublinach z kolei jest 1650,wiec dużo szerszy.W jedynkach zapewne były takie same.Pewnie po zaprojektowaniu tego mostu do lublina postanowili też zaadaptować go do żuka,po skróceniu.Poza tym,stare mosty podobno strasznie się sypały przy Andorii,a hipoidalne są troszkę mocniejsze.
Może wpadnie tu kolega Kahn,to coś dopowie,bo on raczej więcej wie na ten temat.
Tu masz zdjęcia mostu z mojego żuka,orginalny Andoria.Tak to wyglądało?
Obrazek
Obrazek

Autor:  Kahn13 [ 10 października 2013, 21:49 ]
Tytuł: 

mam w domu most z lublina II który ma również wspawane fabrycznie mocowania w miejscu roztawu resorów żuka tylko chyba trzeba mocowania amortyzatorów przespawać.( lublin był z 97 roku wiec wtedy jeszcze żuki produkowano a w odmiachach z kontenerem były te szersze mosty hipoidalne montowane które były we wszystkich lublinach)
wał pedny jest oczywiście skrócony bo mają różne długości "gruszki" (nie chce mi sie szukac poprawnej nazwy) :P

Autor:  buźka [ 10 października 2013, 23:37 ]
Tytuł: 

Ja tam nie wiem,instrukcja mi podaje tylko 2 rozstawy tylnego mostu (kół) a lublinowske są niby jeszcze szersze.No,ale może w 97 już pakowali jeszcze szersze do wersji kontenerowych/skrzyniowych w żukach?Instrukcja jest z 94 roku.A wał napędowy od starego mostu jest 4,5 cm dłuższy,niż ten od hipo.

Autor:  morchun93 [ 11 października 2013, 18:17 ]
Tytuł: 

wal wyglądał identycznie jak w lublinie, nie wyglądał na skracany, a do tego na pake był wrzucony drugi taki jak miał zamontowany tez wygladał jak z lublina i jego szerokosc byla taka sama jak tego zamontowanego:) wiec juz sam nie wiem, a jezeli moge zapytac jaki najlepiej most zastosowac bez wiekszych przerobek do andori? Samochod służy jako PRACUS:) wiec przydalo by sie troche zwiekszyc moc pierwszego biegu a wydłuzyc predkosc biegu 3

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/