Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Zuzycie oleju 4c90
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1388
Strona 1 z 2

Autor:  maqsz [ 15 grudnia 2010, 17:43 ]
Tytuł:  Zuzycie oleju 4c90

Czy ktos wie, jakie zuzycie oleju dopuszcza producent dla silnika Andoria 4c90 zainstalowanego w Zuku?

Autor:  maqsz [ 25 grudnia 2010, 20:16 ]
Tytuł: 

Nikt nie wie?

Znalazlem tylko dane dla 4c90 z turbo. Tam producent dopuszcza 33 gramy oleju na godzine pracy - zakladajac pi razy drzwi srednia predkosc przelotowa Zuka 40 km/godz., dawaloby to 825 gramow, czyli jakies 0,9 litra na 1000 km.

Moze inni wlasciciele 4c90 wypowiedza sie na temat zuzycia smarowidla w ich bolidach :)

Autor:  Kahn13 [ 25 grudnia 2010, 23:32 ]
Tytuł: 

od czasu do czasu sie dolewa troche ale mi ciezko okreslic bo jezdze glownie rekreacyjnie a poza tym teraz do prerfekcji doszedlem i wszelkie wycieki zlikwidowalem wiec teraz co spali to jego

Autor:  nysanek [ 26 grudnia 2010, 09:38 ]
Tytuł: 

to zalezy od stanu silnika przebieg km czy to jest benzyniak czy diesel , na przykladzie mojej nysy z silnikiem S21 na trasie dlugiej tak co 200 km dolewam z pol litra oleju , ale predkosc jaka jade to 80-90 KMh , tak ze te silniki wywalaja nadmiar oleju tez jezeli za duzo sie wleje , jak trzyma sie na bagnecie stan oleju po srodku okreslen 0 -------- P jest najlepiej , i silnik jak jest oszczedny wezmie sobie troche oleju , tak mowili o S21 ma prawo , te diesle andorii nieznam na tyle zeby cos powiedziec napisz po ilu km dolewasz olej i ile , w S21 uszczelniacze zaworowe to prowizorka :twisted: trzymaja pierwsze 500 km szczelnosc potem przez to tez kropelka oleju wpada do komory spalinowej , tak ze ta budowa tych silnikow niepozwala na 100% szczelnosci.

Autor:  maqsz [ 26 grudnia 2010, 10:49 ]
Tytuł: 

Na razie za malo przejechalem tym dieslem, ale poki co z prowizorycznych obliczen wychodzi mi, ze zjada ok. 0,4 l/1000 km. Kopci tylko jak jest zimny - po rozgrzaniu nie puszcza nawet czarnego dymka.

Autor:  Kahn13 [ 26 grudnia 2010, 19:26 ]
Tytuł: 

maqsz pisze:
Kopci tylko jak jest zimny - po rozgrzaniu nie puszcza nawet czarnego dymka.

to pozytywny objaw:)

Autor:  maqsz [ 28 grudnia 2010, 21:13 ]
Tytuł: 

Zeby jeszcze dziad chcial zapalic :( Mroz wykonczyl akumulator...

Autor:  nysanek [ 28 grudnia 2010, 21:54 ]
Tytuł: 

ano widzisz czemu rosjanie mieli tak duzo samochodow na benzyne :wink:

Autor:  maqsz [ 28 grudnia 2010, 23:07 ]
Tytuł: 

No tak :)

Jednak akumulator mialby w zimie latwiejsze zycie, gdyby go umieszczono w komorze silnika. A tak, to nawet podczas jazdy pozostaje praktycznie zamrozony.

Autor:  nysanek [ 28 grudnia 2010, 23:23 ]
Tytuł: 

jest patent akumulator w styropian , takie plytki 5 cm grube albo 3 cm wystarczy i juz mu cieplej bedzie, do okola oblozyc i tasma to zaklejic.

Autor:  maqsz [ 29 grudnia 2010, 00:12 ]
Tytuł: 

To chyba malo skuteczne w przypadku akumulatora, ktory nie ma sie od czego zagrzac (podczas ladowania niewiele ciepla sie wydziela).

Autor:  nysanek [ 29 grudnia 2010, 09:19 ]
Tytuł: 

ale nieochladza sie tak bardzo styropian izoluje.

Autor:  phinek [ 29 grudnia 2010, 10:20 ]
Tytuł: 

Sprawność akumulatora to ok. 70%... czyli przy ładowaniu z każdego 100Wh mocy ok. 30Wh idzie na grzanie... z kolej przy rozładowaniu znów z tego co akumulator zachomikował czyli z 70Wh kolejne 21Wh idzie na grzanie...

Efekt: Dając do aku 100Wh, możemy oczekiwać jedynie jakiś 49Wh na powrocie.. zaś całe 51Wh idzie na grzanie okolicy.

Biorąc pod uwagę, że alternator daje jakieś 300W to z tego jakieś 200W idzie w aku czyli 60W w grzanie - to już całkiem dobrze jest.

Wniosek: Styropian wystarcza, dla poprawienia komfortu pracy aku.

Kolejne drobiazgi... pamiętacie rady starych kierowców... "zanim uruchomisz starter włącz światła na 15-20 sekund aby obudzić aku"... to jest dobry myk, bo relatywnie niewielkim prądem podgrzewa aku dzięki czemu możemy od niego potem oczekiwać większej mocy na wyjściu.

Autor:  maqsz [ 29 grudnia 2010, 10:22 ]
Tytuł: 

Myslisz, ze minuta grzania silnika swiecami zarowymi to za slabe pobudzenie? :)

Autor:  nysanek [ 29 grudnia 2010, 17:22 ]
Tytuł: 

kup sobie ladnego zuka A11B z silnikiem S21 i bedziesz mial rakiete niezawodna :wink: diesel zawsze bardziej zuzywa akumulator , grzac trzeba dlugo te silniki.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/