Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Spalanie silników s-21 i 4c90
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1472
Strona 1 z 4

Autor:  hrenio_125 [ 22 stycznia 2011, 19:41 ]
Tytuł:  Spalanie silników s-21 i 4c90

Witam ! Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Zarejestrowałem się dlatego ponieważ interesuję się dostawczakami z okresu PRL-u (Nysa, Żuk). Jeśli umieściłem temat w złym dziele bardzo prosze o przemieszczenie go do prawidłowego działu. Mam do was pierwsze pytanie które zadam na tym forum : Ile spali silnik s-21 i 4c90 w żuku towosie ? Mówie o trasach 15-20 km codzień w jedną stronę (czyli 30-40 km dziennie w obydwie strony). Oczywiście uwzględniam ze chciałbym otrzymać dane dla silnika w średnim stanie technicznym, nie wycackanego i wypastowanego ale też nie zajechanego. Pozdrawiam hrenio_125.

Autor:  maqsz [ 22 stycznia 2011, 21:52 ]
Tytuł: 

Dla Andorii 4c90 przyjmuje sie okolo 9 l/100 km. Moj pali 8-9 w cyklu mieszanym, z malym obciazeniem. Zaladowany zapewne wiecej.

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 10:16 ]
Tytuł: 

A do którego silnika części będą tańsze ? I eksploatacja którego silnika będzie tańsze (oleje, filtry itp.) ?

Autor:  nysanek [ 23 stycznia 2011, 10:33 ]
Tytuł: 

czesci silnikowe do diesla sa drozsze , filtry i pierdoly to sa koszty niskie do obu typow silnikow.
Jezeli masz techniczna wiedze i troche bedziesz trzymal reke na pulsie jak to sie mowi , w naprawach to zawsze sobie dasz rade i zuk ktory ma silnik benzyna jezeli ma dobrze ustawiony zaplon ,zawory , gaznik sprawny jest oszczedny na trasie spali 10 litrow , to jest mowa o niedobitym silniku , bo diesel czy benzyniak jezeli sa dobite to i spalanie wieksze i naprawy dochodza

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 10:55 ]
Tytuł: 

Czyli teoretycznie dużej róznicy niema w spalaniu. ale na kieszeń młodego studenta co nie pracuje każdy grosz sie liczy. U mnie benzyna po 4.99 zł, chyba że na ukraine jeździć jak niektórzy bo mam blisko (około 100 km :D).
A powiedzcie mi czy są dalej dostępne części do hamulców, zawieszenia i skrzyni do żuka ? Bo silnik to zuk 4c90 ma chyba podobny jak ten w samochodzie Lublin I ?
Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest :D

Autor:  nysanek [ 23 stycznia 2011, 11:28 ]
Tytuł: 

no tak ale to niesa samochody nowej generacji tutaj masz wlasnie takie skakanie raz mniej raz wiecej spali zalezy wszystko jak cisniesz na pedal gazu, czy jezdzisz w miescie czy na trasie .Hamulce i inne wszystko dostepne , to sie oplaca jechac 100 km poto zeby zatankowac zuka na ukrainie :? jezeli bys mial 20 km to wtedy tak , jak juz tak piszesz o kosztach , to widze tutaj tylko zuka w gazie dla ciebie , ale kazdy zuk czy nysa czy ma diesla czy benzyniaka silnik jezeli przytym niebedziesz grzebac sam to bedziesz stracony , bo malo ktory warsztat w dzisiejszych czasach sie lubi grzebac w zuku czy nysie , tu musisz sobie sam poradzic jakos , a podstawa to wiedza mechaniczna.

Autor:  PARZUŚ [ 23 stycznia 2011, 12:39 ]
Tytuł: 

żuk 4c90 ma ten sam silnik co lublin... nie ma problemu z częściami :wink:

Autor:  maqsz [ 23 stycznia 2011, 14:19 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest :D


Hmmm... norma fabryczna dla silnika s-21 w Zuku to chyba 14 l/100. Nie spotkalem nikogo, kto by zeznawal, ze mu pali 10 litrow benzyny. Jesli mieszkasz w miescie, przygotuj sie raczej na 20 :)

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 14:27 ]
Tytuł: 

Mieszkam w malutkiej wiosce, do najbliższego miasta mam 20 km :D Co do silnika to najbardziej martwi mnie spalanie bo remonty jakieś to bym robił sam bo przy motorach duzo robie a tam też sie zapłon ustawia itp. A taki żuk z gazem to potrzebuje jakiejś specjalnej opieki z racji gazu ?

Autor:  Marian [ 23 stycznia 2011, 14:45 ]
Tytuł: 

Nawet specjalna opieka mu już nie pomoże.... :evil:

A tak poza tym, jakie 20litrow?!?!
W mieście właśnie pali ok 13, a w trasie normalnie nie powinna wiecej niz 10-11, jak masz lekka noge, to tak jak pisze <nysa-service> mozesz miec nawet troche mniej :)

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:10 ]
Tytuł: 

Ja bym zuka używał do codziennej jazdy (do szkoły, kościoła tip.), a jakby wyglądała jazda ? Moge stwierdzić że na dziadka :D 60 km/h 4 bieg zapięty i bym leciał :D Tylko przeraża mnie troche spalanie s-21 w zuku. Co jak co ale na kieszeń człowieka chodzącego do szkoły to troche jest pieniążków te 11 litrów na 100 km. Dlatego bardziej był bym przekonany do diesla :D

Autor:  Marian [ 23 stycznia 2011, 15:16 ]
Tytuł: 

No wg wykresu spalania dla silnika S-21 przy predkosci ~55km/h jest najmniejsze spalanie chyba 9,8l.
No diesel na pewno będzie oszczędniejszy...

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:24 ]
Tytuł: 

W zimie nawet z dieselkiem bym problemu nie miał bo garaż by sie jakiś postawił, ze 30 sekund grzania świec żarowych i ma jechać :D Tylko zastanawiam sie jeszcze nad wersją. Czy A07 czy A08 badź tez A16 ?

Autor:  maqsz [ 23 stycznia 2011, 15:26 ]
Tytuł: 

< nysa - service > pisze:
jezeli przytym niebedziesz grzebac sam to bedziesz stracony , bo malo ktory warsztat w dzisiejszych czasach sie lubi grzebac w zuku czy nysie , tu musisz sobie sam poradzic jakos , a podstawa to wiedza mechaniczna.


Proste rzeczy wiekszosc ludzi zrobi, ale zeby wyjac i rozkladac silnik, to juz trzeba miec warunki i nie troche wiedzy, tylko calkiem sporo. Ja na przyklad bym sie nie podjal sam wyciagac i rozbierac.

Autor:  hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:28 ]
Tytuł: 

Co do grzebania przy silniku to po to ktoś wymyślił instrukcje obsługi :D A jakieś większe zlecenia to już wiadomo że trzeba kogoś szukać.
A tak jak rozmawiamy o 4c90 : Czy ten silnik ma jakies większe trudności z odpalaniem na 15 stopniowym mrozie ?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/