Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Spalanie silników s-21 i 4c90 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=1472 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | hrenio_125 [ 22 stycznia 2011, 19:41 ] |
Tytuł: | Spalanie silników s-21 i 4c90 |
Witam ! Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Zarejestrowałem się dlatego ponieważ interesuję się dostawczakami z okresu PRL-u (Nysa, Żuk). Jeśli umieściłem temat w złym dziele bardzo prosze o przemieszczenie go do prawidłowego działu. Mam do was pierwsze pytanie które zadam na tym forum : Ile spali silnik s-21 i 4c90 w żuku towosie ? Mówie o trasach 15-20 km codzień w jedną stronę (czyli 30-40 km dziennie w obydwie strony). Oczywiście uwzględniam ze chciałbym otrzymać dane dla silnika w średnim stanie technicznym, nie wycackanego i wypastowanego ale też nie zajechanego. Pozdrawiam hrenio_125. |
Autor: | maqsz [ 22 stycznia 2011, 21:52 ] |
Tytuł: | |
Dla Andorii 4c90 przyjmuje sie okolo 9 l/100 km. Moj pali 8-9 w cyklu mieszanym, z malym obciazeniem. Zaladowany zapewne wiecej. |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 10:16 ] |
Tytuł: | |
A do którego silnika części będą tańsze ? I eksploatacja którego silnika będzie tańsze (oleje, filtry itp.) ? |
Autor: | nysanek [ 23 stycznia 2011, 10:33 ] |
Tytuł: | |
czesci silnikowe do diesla sa drozsze , filtry i pierdoly to sa koszty niskie do obu typow silnikow. Jezeli masz techniczna wiedze i troche bedziesz trzymal reke na pulsie jak to sie mowi , w naprawach to zawsze sobie dasz rade i zuk ktory ma silnik benzyna jezeli ma dobrze ustawiony zaplon ,zawory , gaznik sprawny jest oszczedny na trasie spali 10 litrow , to jest mowa o niedobitym silniku , bo diesel czy benzyniak jezeli sa dobite to i spalanie wieksze i naprawy dochodza |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 10:55 ] |
Tytuł: | |
Czyli teoretycznie dużej róznicy niema w spalaniu. ale na kieszeń młodego studenta co nie pracuje każdy grosz sie liczy. U mnie benzyna po 4.99 zł, chyba że na ukraine jeździć jak niektórzy bo mam blisko (około 100 km ![]() A powiedzcie mi czy są dalej dostępne części do hamulców, zawieszenia i skrzyni do żuka ? Bo silnik to zuk 4c90 ma chyba podobny jak ten w samochodzie Lublin I ? Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest ![]() |
Autor: | nysanek [ 23 stycznia 2011, 11:28 ] |
Tytuł: | |
no tak ale to niesa samochody nowej generacji tutaj masz wlasnie takie skakanie raz mniej raz wiecej spali zalezy wszystko jak cisniesz na pedal gazu, czy jezdzisz w miescie czy na trasie .Hamulce i inne wszystko dostepne , to sie oplaca jechac 100 km poto zeby zatankowac zuka na ukrainie ![]() |
Autor: | PARZUŚ [ 23 stycznia 2011, 12:39 ] |
Tytuł: | |
żuk 4c90 ma ten sam silnik co lublin... nie ma problemu z częściami ![]() |
Autor: | maqsz [ 23 stycznia 2011, 14:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tutaj kolega pisze że żuk s-21 pali 10 litrów na trasie, natomiast wyżej inny kolega wypowiada się że żuk 4c90 pali 8-9 w cyklu mieszanym. Czyli jakaś różnica jednak jest
![]() Hmmm... norma fabryczna dla silnika s-21 w Zuku to chyba 14 l/100. Nie spotkalem nikogo, kto by zeznawal, ze mu pali 10 litrow benzyny. Jesli mieszkasz w miescie, przygotuj sie raczej na 20 ![]() |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 14:27 ] |
Tytuł: | |
Mieszkam w malutkiej wiosce, do najbliższego miasta mam 20 km ![]() |
Autor: | Marian [ 23 stycznia 2011, 14:45 ] |
Tytuł: | |
Nawet specjalna opieka mu już nie pomoże.... ![]() A tak poza tym, jakie 20litrow?!?! W mieście właśnie pali ok 13, a w trasie normalnie nie powinna wiecej niz 10-11, jak masz lekka noge, to tak jak pisze <nysa-service> mozesz miec nawet troche mniej ![]() |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:10 ] |
Tytuł: | |
Ja bym zuka używał do codziennej jazdy (do szkoły, kościoła tip.), a jakby wyglądała jazda ? Moge stwierdzić że na dziadka ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marian [ 23 stycznia 2011, 15:16 ] |
Tytuł: | |
No wg wykresu spalania dla silnika S-21 przy predkosci ~55km/h jest najmniejsze spalanie chyba 9,8l. No diesel na pewno będzie oszczędniejszy... |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:24 ] |
Tytuł: | |
W zimie nawet z dieselkiem bym problemu nie miał bo garaż by sie jakiś postawił, ze 30 sekund grzania świec żarowych i ma jechać ![]() |
Autor: | maqsz [ 23 stycznia 2011, 15:26 ] |
Tytuł: | |
< nysa - service > pisze: jezeli przytym niebedziesz grzebac sam to bedziesz stracony , bo malo ktory warsztat w dzisiejszych czasach sie lubi grzebac w zuku czy nysie , tu musisz sobie sam poradzic jakos , a podstawa to wiedza mechaniczna.
Proste rzeczy wiekszosc ludzi zrobi, ale zeby wyjac i rozkladac silnik, to juz trzeba miec warunki i nie troche wiedzy, tylko calkiem sporo. Ja na przyklad bym sie nie podjal sam wyciagac i rozbierac. |
Autor: | hrenio_125 [ 23 stycznia 2011, 15:28 ] |
Tytuł: | |
Co do grzebania przy silniku to po to ktoś wymyślił instrukcje obsługi ![]() A tak jak rozmawiamy o 4c90 : Czy ten silnik ma jakies większe trudności z odpalaniem na 15 stopniowym mrozie ? |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |