Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Silnik S21-Śruba z końca wału korbowego-problem z demontażem
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2234
Strona 1 z 1

Autor:  Gżęgle Rally CREW [ 19 czerwca 2013, 07:13 ]
Tytuł:  Silnik S21-Śruba z końca wału korbowego-problem z demontażem

Witam wszystkich,

Chciałem prosić o poradę. Czy ktoś z Was zna sposób na odkręcenie śruby z końca wału korbowego (tej, która jest przystosowana do rozruchu korbą) w silniku S21 - Nysa 522 '90. Walczę z nią od 2 dni, ale poza kilkoma siniakami nic nie wskórałem. Dla utrudnienia dodam, że Silnik jest wciąż wewnątrz Nyski.

Na razie zablokowałem flanszę od koła paska klinowego (montując zamiast koła płytkę z 3 otworkami, którą zaparłem przykręconym płaskownikiem o wnętrze ucha holowniczego. Do tego założyłem klucz francuski na łeb śruby i podparłem go na lewarku, którym przyłożyłem siłę. Niestety Metodę muszę dopracować bo klucz francuski wcześniej czy później zsuwa się z łba śruby.

Czy macie jakieś sprawdzone sposoby?

Czy to możliwe, aby śruba miała lewy gwint?

Pozdrawiam,

Jurek

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2013, 08:34 ]
Tytuł: 

Musisz po prostu kupić klucz o takim rozmiarze. Kluczem francuskim czy innym nastawnym badziwiem nic nie zdziałasz. Odpowiednia dźwignia i odkręcisz... kiedyś. Ale jest to rzeczywiście bardzo trudne. Tylko pytanie - po co to odkręcać?

Autor:  Gżęgle Rally CREW [ 19 czerwca 2013, 09:07 ]
Tytuł: 

Chcę uszczelnić przednią pokrywę silnika, którą najpierw muszę oczyścić z silikonu. Chcę to zrobić porządnie bo wyciek z tego miejsca denerwuj mnie od 2 lat. Zdobyłem już klucz nasadowy 46.

To jest śruba z gwintem lewym - przeciwnie do ruchu wału korbowego - mam rację?

Autor:  kaczka [ 19 czerwca 2013, 12:20 ]
Tytuł: 

jak masz dobry kompresor to odkręcisz to kluczem pneumatycznym

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2013, 23:24 ]
Tytuł: 

Gżęgle Rally CREW pisze:
To jest śruba z gwintem lewym - przeciwnie do ruchu wału korbowego - mam rację?


Zastanów się, czy podczas pracy silnika odkręcałaby się czy dokręcała? :) Gwint jest taki, żeby się dokręcała.

Autor:  Gżęgle Rally CREW [ 24 czerwca 2013, 08:18 ]
Tytuł: 

Wreszcie poszła. Strzałem w 10. okazało się opukiwanie łba po obwodzie po uprzednim zaaplikowaniu smaru penetrującego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/