Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk A-111B parę problemów
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2466
Strona 1 z 1

Autor:  rafalo517 [ 03 maja 2014, 00:40 ]
Tytuł:  Żuk A-111B parę problemów

Witam!
Żuk model A-111B u mnie w rodzinie od nowości tj 92 roku swego czasu stał więcej niż jeździł stąd niski przebieg bo nie całe 60tysięcy! Ostatnio troszkę więcej jeździ od paru lat 8 może i większość przebiegu z tego czasu ale przechodzę do rzeczy jest w nim kilka problemów które chciałbym ogarnąć:
1.Skrzypi sprzęgło diagnoza docisk? mam nowy docisk wraz ze sprzęgłem tylko teraz pytanie wymienię to samemu? nigdy sprzęgła nie robiłem ale ogólnie mechanika samochodowa to no jestem samoukiem i co mogę to robię samemu. coś jeszcze wymienić trzeba żeby no drugi raz nie ściągać?
2.Żuczesław troszkę gubi olej więc postanowiłem wymienić wszystkie uszczelki czy ten zestaw będzie okej? http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-uszc ... 39736.html (głowicy nie będę ściągał raczej itp)
3.Ile wchodzi do tego silnika oleju?
4.Ostatnio wymieniłem pływak w gaźniku bo dziurawy był i teraz auto się dławi bez ssania jak wyregulować ten gaźnik?
5. Regenerował z was ktoś resory? czy jest to gra warta świeczki?
Na razie tyle problemów jak coś nowego dojdzie dam znać z góry dziekuje za odpowiedzi! :D

Autor:  Marian [ 03 maja 2014, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

1. Nasmaruj wszystkie przeguby pedałów, może skrzypi sam pedał lub cięgna/linka. Wymiana sprzęgła jest prosta, trzeba tylko odpiąć sprzęgło, ściągnąć skrzynię biegów i wymiana to bodajże 6 czy 8 śrub docisku do koła zamachowego. Montujesz w kolejnosci odwrotnej. Przy wyciąganiu warto wymienić łożysko w kole zamachowym, takie małe, w które wchodzi końcówka wałka sprzęgłowego.

2. Wygląda, że pasuje, po prostu komplet uszczelek do silnika S-21.

3. 5 litrów

4. Jak zamontowałeś nowy pływak, to może nie był wyregulowany jego poziom. Jeśli tak, to odsyłam do poradnika na stronie "Podstawowe regulacje silników.." tam wszystko znajdziesz.

5. Jak są zużyte to na pewno gra jest warta świeczki, jeśli nie chcesz kupować nowych.

Autor:  rafalo517 [ 03 maja 2014, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

Dziś w końcu mama znalazła książkę od żuka i od razu lepiej wszystko ładnie opisane więc postanowiłem przeprowadzić wszystkie te zabiegi eksploatacyjne żuczkowi powymieniać oleje itp.
oczywiście wszystko w swoim czasie najpierw biorę się za sprzęgło.
Do lipca do przeglądu trzeba ogarnąć też wycieki :)
Jak tylko pogoda się poprawi biorę się za smarowanie :D

Dzięki wielkie! Niedługo myślę pochwalę się swoim żukiem na forum :D

P.S. Jeśli nigdy nie były regulowane luzy zaworów czy kąt wyprzedzenia zapłonu itp. to warto przeprowadzić tą czynność? ogólnie czy te czynności według tej książki obsługi warto przeprowadzić? tak profilaktycznie?

Autor:  rafalo517 [ 03 maja 2014, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

A jeszcze jedno po ściągnięciu głowicy tak jak w normalnych samochodach trzeba dać do planowania ją?

Autor:  Marian [ 03 maja 2014, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

Poczytaj sobie forum, artykuły na stronie, wiele się dowiesz..
a głowicę planuje się wtedy, kiedy tego wymaga. Ale zakładam, że nie dysponujesz sprzętem pomiarowym do tego celu, więc, jeśli nie jest to dla Ciebie duży wydatek, warto lekko splanować, żeby tylko wyrównać powierzchnię.

Autor:  rafalo517 [ 03 maja 2014, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

okej właśnie czytam sobie forum i dużo się już dowiedziałem :) bardzo przydatne informacje na pewno wykorzystam je przy naprawach. :D
Z tego co czytam to nie mam problemu z majonezem na korku od oleju i bulgotaniem itp więc chyba uszczelkę pod głowicą mam okej :D przeczyszczę tylko odmę. :)

P.S. Nie ma to jak silniki bez zbędnej elektroniki!
W drugim aucie troszkę ciężej mi się już wykonuje naprawy bo zaraz świeci błędami po oczach :P

Autor:  rafalo517 [ 08 maja 2014, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

Koledzy z tego z sprzęgła takie odgłosy dochodzą:
https://www.youtube.com/watch?v=i3PFP21 ... e=youtu.be
Może wiecie co to dokładniej bo nie chce żeby sie okazało że wymienię tarcze docisku a one będą dalej..

a i chodzi o to łożysko w kole zamachowym?
http://moto-kar.otwarte24.pl/618,LOZYSK ... UK-K202617

Autor:  Marian [ 08 maja 2014, 19:46 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-111B parę problemów

To łożysko, które pokazujesz to nie jest łożysko do koła zamachowego, tylko, jak sama nazwa wskazuje jest to łożysko między wałkiem sprzęgłowym, a wałkiem głównym :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/