Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Olejowy filtr powietrza
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=276
Strona 1 z 1

Autor:  Juzef [ 07 czerwca 2008, 16:28 ]
Tytuł:  Olejowy filtr powietrza

Witam
Zauwazyłem, że filtr powietrza strasznie leje olejem na wszystkie strony. Nie wygląda na uszkodzony w żaden sposób, pracuje niby, ale ciągnie się od niego kałuża w dół pod blachą i po ramie. Czy to aby normalny objaw czy należałoby się tym przejąć bardziej?
Juzef

Autor:  Robo [ 09 czerwca 2008, 21:34 ]
Tytuł: 

w filtrze powietrza nie powinno być oleju wcale. A tak wogóle to jaki masz filtr-zwykły fiatowski czy ten mokry, starego typu.....

Autor:  Juzef [ 10 czerwca 2008, 13:27 ]
Tytuł: 

Hm, chyba nieprecyzyjnie określiłem. Jasne, że filtr jest olejowy, mokry. Jak tam się przyjrzałem, to wychodzi, że wąż od filtra do gaźnika chyba jest dziurawy. Był owinięty jakąś pociętą dętką, ale się rozszczelnił.:)
BTW pod gaźnik Jikova pasuje suchy filtr?

Autor:  Dziwny Mag [ 11 czerwca 2008, 00:10 ]
Tytuł: 

W mokrym filtrze powietzra olej ma być na spodzie - i tylko tam - i nie ma być mowy o żadnym prysznicu z oleju :wink:
Cytuj:
pod gaźnik Jikova pasuje suchy filtr?

Pod warunkiem, że jest od Ikova... Były także suche filtry do Ikova - różnica oczywiście w ich osadzeniu na gaźniku.

Autor:  Juzef [ 11 czerwca 2008, 19:41 ]
Tytuł: 

Hm, mam suchy ale to ponoć do kompletu z Weberem, choć nie sprawdzałem. Trzeba dać z tym radę, ale na razie nie zrobiłem tam większego rozpoznania. Z tego, co zauważyłem, wąż jest z lekka nieszczelny przy uchwycie koło filtra i stamtąd kapie. Tylko skąd olej w wężu? Chyba trzeba będzie pogrzebać...

Autor:  Juzef [ 19 czerwca 2008, 20:43 ]
Tytuł: 

Sprawa chyba prosta - wąż nie był zamocowany jak trzeba, zrobił się przeciek. Swoją drogą nie wiem czy tyle oleju powinno być w wężu, ale mniejsza o to, chyba nie jest źle.

Autor:  Marian [ 05 maja 2010, 21:45 ]
Tytuł: 

Pozwolicie, że odgrzeję kotleta - jaki powinien być poziom oleju w filtrze mokrym? Ile go tam lać i jaki? a sam wkład filtra kiedy się wymienia? I po czym poznać, czy jest już "zużyty" ?
Dzięki,
Pozdrawiam,
Marian

Autor:  phinek [ 05 maja 2010, 23:37 ]
Tytuł: 

ZTCP to:
- poziom jest określony stosowną kreską na obudowie filtra
- wkład się myje, a nie wymienia... myć należy w benzynie, a następnie po wysuszeniu nasączyć olejem.

Autor:  Marian [ 06 maja 2010, 10:04 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki, kolego! Właśnie to chciałem wiedziec, bo Kacper uparł się na Jikova z mokrym filtrem, i teraz trzeba to jakoś razem do kupy złożyć :)

Autor:  phinek [ 06 maja 2010, 10:31 ]
Tytuł: 

Co do gaźnika to się nie wypowiadam... bo się nie orientuję w temacie jakości tychże, zaś w temacie filtrów... no cóż, olejowy czyści powietrze dokładniej, lecz sam musi być czyszczony często i ogólnie wymaga sporo obsługi. Jednakże jeżeli wóz nie ma codziennie wozić cementu z GSu na budowę, to taki filtr chyba jest (naj)lepszym wyborem :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/