Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Andoria 4C90 - Rozrząd https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=2816 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | phinek [ 02 maja 2015, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Roarząd |
zokolic pisze: ... Wiem, że można wymienic - ale kasą że tak powiem nie rzucam... To wymień, bo taniej wymienić pasek niż robić głowicę. |
Autor: | morchun93 [ 03 maja 2015, 08:52 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
nawet jezeli strzeli pasek zawory ocaleja, moze jedynie pokrzywic "koniki" ale lepiej juz wymienic:) |
Autor: | zokolic [ 03 maja 2015, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Uprzednio nie sprawdzając cen paska rozrządu z rolką. Napisałem tego posta. Myślałem, że koszty to ponad 300 zł za kpl. Okazuje się, że taki zestawiki jest wart raptem 70zł. ![]() No, coż. Wymieniamy. |
Autor: | zokolic [ 07 maja 2015, 07:15 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Rozglądając się za nowym paskiem do naszej maszyny, nie mogę powiedzieć by ceny mnie przerażały. Jednak pasek, tak. Nowy pasek wydaje się bardzo delikatny. Istnieją paski wzmocnione? Myślałem czy nie będize pasował z tej wzmocnionej wersji 4CTi90 - podobno to samo, ale paska nie widziałem. Co sądzicie? |
Autor: | phinek [ 07 maja 2015, 07:36 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
A czym miałby się różnić napęd rozrządu w obu wersjach? |
Autor: | zokolic [ 07 maja 2015, 07:56 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Chociażby dlatego, że zmieniono głowicę? Ten silnik jest kolizyjny? OHC - obstawiam, że nie jest. |
Autor: | phinek [ 07 maja 2015, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Większość silników o zapłonie samoczynnym jest kolizyjna ze względu na wysoki stopień sprężania. Zaś zmiana głowicy nie musi i zazwyczaj nie skutkuje zmianą głównych wymiarów montażowych. Zmienia się np, takie detale jak średnice zaworów, kształty kanałów, kształt komory spalania (o ile jest w głowicy), kształt krzywek na wałku rozrządu, wprowadza się hydrauliczne kasowniki luzów itp... ale niezwykle rzadko w obrębie tej samej rodziny silników zmienia się napęd rozrządu. Dla porównania pasek rozrządu z silnika 1.4 16V znanego jako polonezowski Rover pasuje do silnika 1.8 z tej samej rodziny K16. |
Autor: | zokolic [ 07 maja 2015, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Idąc twoim rozumowaniem są wyjątki. Polonez miał silnik właściwie tego samego producenta - wiele jest takich przypadków. Wydaje mi się, że 4c90 jest bezkolizyjny, co wiesz na ten temat? Też trochę z niedowierzaniem na to patrzę, jednak coś mi tam świta że on chyba jest bezkolizyjny. |
Autor: | phinek [ 07 maja 2015, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Polonezy miewały silniki Rovera, Citroena, Forda... mnie chodziło raczej o rodzinę K16 Rover jako przykład bliski o tyle, że znany w kraju. Wszystkie rodziny tej rodziny (od 1.4 do 1. ![]() To tak jak rozrząd w Fiacie 1300 i Fiacie 1500. Co zaś do bezkolizyjności, to patrząc po rysunkach, to raczej bezkolizyjny to on nie jest. W razie czego łatwo możesz sprawdzić - ustaw silnik tak, aby jeden z tłoków był na samej górze i po zdjęciu pokrywy rozrządu pchnij dowolny zawór w dół - jeśli nie będziesz mógł pchnąć go o tyle o ile normalnie pcha krzywka to znaczy że jest kolizyjny. |
Autor: | zokolic [ 08 maja 2015, 07:49 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Temat pozostaje otwarty. "pływamy w bezkresnym temacie" bezkolizyjności. |
Autor: | zokolic [ 26 maja 2015, 07:19 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Ustawiał ktoś rozrząd? Pompa ma gdzieś oznaczenie ? |
Autor: | Groszek [ 26 maja 2015, 08:19 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Wskaźnik z blachy przykręcony do silnika pokrywa się z otworami w zębach na kole pompy. |
Autor: | erzetjot [ 22 czerwca 2015, 22:04 ] | ||
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd | ||
Dołączę się do tematu. Jak wymienić pasek ? głównie chodzi mi o ściągnięcie go z dolnego koła.( zaznaczyłem go kolorem czerwonym na zdjęciu
|
Autor: | buźka [ 22 czerwca 2015, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Andoria 4C90 - Rozrząd |
Dolne koło pasowe trzeba odkręcić i zdjąć,rozrząd ustawić na znakach,poluzować napinacz i odchylić go za pomocą czegoś w rodzaju łyżki do kół,bo sprężyna jest mocna i zdjąć pasek.To tak w skrócie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |