Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Identyfikacja przełożenia mostu https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3021 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulako [ 18 listopada 2015, 22:58 ] |
Tytuł: | Identyfikacja przełożenia mostu |
Mam samoróbkę na bazie Żuka ale nie wiem jakie mam przełożenie mostu. Jak to sprawdzic? Jest to most na resorach starego typu; (wiecej, a cienszych), amortyzatory ramieniowe, hamulce tylne tez najstarszego typu. Nie wiem z jakim silnikiem oryginalnie wspolpracowal nie znam tez rocznika ani rodzaju nadwozia. Chcę po prostu dobrać do skrzyni biegow slimak predkosciomierza zeby dobrze mi pokazywal. |
Autor: | buźka [ 18 listopada 2015, 23:31 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Z tego,co podaje książka,to tylny most starego typu jest oznaczony FSC*18* i kolejny numer produkcyjny. "18" oznacza przełożenie 8/41,bo takie było w żukach.Most 9/41 miał chyba ''19'' bo tak mi się przypomina z książki od Warszwy.Numery są wybite na kołnierzu jednej z połówek mostu. |
Autor: | Dziwny Mag [ 19 listopada 2015, 00:09 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Inaczej: Żuk do końca lat 80. wychodził wyłącznie z mostem 8/41, więc jeśli most jest na pewno z Żuka i nikt nie kombinował w "bebechach", to ma takie przełożenie. |
Autor: | kaczka [ 19 listopada 2015, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
można kręcić atakiem i liczyć obroty koła/felgi/piasty jednak nie wiem ile obrotów świadczy o jakim przełożeniu. Jest to historia zasłyszana, może ktoś ją potwierdzi |
Autor: | Marian [ 19 listopada 2015, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Oczywiście, że można. x obrotów atakiem to y obrotów kołem, a stosunek y/x będzie naszym przełożeniem analogicznym do 8/41. Wał zawsze robi więcej obrotów niż koło, a robi o tyle więcej, jaka jest przekładnia. Czysta mechanika. |
Autor: | kubamytab [ 19 listopada 2015, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Może się wygłupię... ale zawsze wydawało mi się, że przy różnicowym jeżeli blokujesz jedną stronę to druga obroty x2 |
Autor: | kubamytab [ 19 listopada 2015, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Czyli po mojemu podnosimy jedną stronę i dla 8/41 liczymy 16 obrotow koła na 41 wału. Dla 9/41 18 obrotów koła na 41 wału... Jak mijam się z prawdą to proszę o wyrozumiałość bo ten mechanizm znam tylko z teorii. |
Autor: | Marian [ 19 listopada 2015, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Identyfikacja przełożenia mostu |
Masz rację oczywiście, gdy jedno koło jest zablokowane - drugie kręci sie 2 razy szybciej niż gdy oba się kręcą ![]() Dla lepszego zobrazowania działania mechanizmu różnicowego polecam ten film: https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |