Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Identyfikacja przełożenia mostu
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3021
Strona 1 z 1

Autor:  kulako [ 18 listopada 2015, 22:58 ]
Tytuł:  Identyfikacja przełożenia mostu

Mam samoróbkę na bazie Żuka ale nie wiem jakie mam przełożenie mostu. Jak to sprawdzic?
Jest to most na resorach starego typu; (wiecej, a cienszych), amortyzatory ramieniowe, hamulce tylne tez najstarszego typu. Nie wiem z jakim silnikiem oryginalnie wspolpracowal nie znam tez rocznika ani rodzaju nadwozia.
Chcę po prostu dobrać do skrzyni biegow slimak predkosciomierza zeby dobrze mi pokazywal.

Autor:  buźka [ 18 listopada 2015, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Z tego,co podaje książka,to tylny most starego typu jest oznaczony FSC*18* i kolejny numer produkcyjny. "18" oznacza przełożenie 8/41,bo takie było w żukach.Most 9/41 miał chyba ''19'' bo tak mi się przypomina z książki od Warszwy.Numery są wybite na kołnierzu jednej z połówek mostu.

Autor:  Dziwny Mag [ 19 listopada 2015, 00:09 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Inaczej: Żuk do końca lat 80. wychodził wyłącznie z mostem 8/41, więc jeśli most jest na pewno z Żuka i nikt nie kombinował w "bebechach", to ma takie przełożenie.

Autor:  kaczka [ 19 listopada 2015, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

można kręcić atakiem i liczyć obroty koła/felgi/piasty jednak nie wiem ile obrotów świadczy o jakim przełożeniu.
Jest to historia zasłyszana, może ktoś ją potwierdzi

Autor:  Marian [ 19 listopada 2015, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Oczywiście, że można. x obrotów atakiem to y obrotów kołem, a stosunek y/x będzie naszym przełożeniem analogicznym do 8/41. Wał zawsze robi więcej obrotów niż koło, a robi o tyle więcej, jaka jest przekładnia. Czysta mechanika.

Autor:  kubamytab [ 19 listopada 2015, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Może się wygłupię... ale zawsze wydawało mi się, że przy różnicowym jeżeli blokujesz jedną stronę to druga obroty x2

Autor:  kubamytab [ 19 listopada 2015, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Czyli po mojemu podnosimy jedną stronę i dla 8/41 liczymy 16 obrotow koła na 41 wału. Dla 9/41 18 obrotów koła na 41 wału... Jak mijam się z prawdą to proszę o wyrozumiałość bo ten mechanizm znam tylko z teorii.

Autor:  Marian [ 19 listopada 2015, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Identyfikacja przełożenia mostu

Masz rację oczywiście, gdy jedno koło jest zablokowane - drugie kręci sie 2 razy szybciej niż gdy oba się kręcą :)
Dla lepszego zobrazowania działania mechanizmu różnicowego polecam ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/