Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3123
Strona 1 z 1

Autor:  Azajcew [ 22 stycznia 2016, 14:37 ]
Tytuł:  Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

Kupiłem ostatnio stary most z przełożeniem 10/41. Miał być super nówka, ale na wszelki wypadek rozkręciłem, wyczyściłem itd. Niepokoi mnie regulacja wałka atakującego, a mianowicie:
- Nakrętka od strony wału napędowego była "dokręcona palcami". Gdyby nie zawleczka, pewnie by się dawno odkręciła. W książce jest podane że trzeba dokręcić 117 Nm więc dość mocno. Gdy ja to dokręciłem to łożysko stanęło. Między częściami łożyska wewnętrznego jest gruby pierścień i kilka podkładek regulacyjnych. Wydaje mi się, że jest ich za mało, skoro naciąg łożyska jest regulowany nakrętką.
- Całe łożysko wystaje z obudowy mostu na tyle, że było założone kilka uszczelek pod ten dekiel z simmeringiem, żeby nie było szpary.
- Przekładnia zazębia się tak, że początek zęba koła talerzowego wypada jakieś 2 mm od początku zęba ataku (atak jest wysunięty).
- Jest jakieś 2-2,5 mm luzu licząc po obwodzie osłony simmeringu.
Wygląda na to, że chyba ktoś się nie przyłożył do regulacji mostu. I teraz pytanie:
- Czy jest to wszystko bardzo źle?
- Czy jest sens próbować regulować ten most skoro zębatki dotarły się w tej pozycji (podobno most ma 82 tys. przebiegu)?
- Czy po prostu złożyć jak było, zalać dobrym olejem przekładniowym i o tym nie myśleć?
Przyznam się, że trochę boję się coś spieprzyć jeszcze bardziej, a zestaw 10/40 kosztuje majątek. Nie za bardzo czuję się też na siłach w takich stricte mechanicznych sprawach.

Będę wdzięczny za opinie.

Autor:  Strucelsw [ 22 stycznia 2016, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

olej minerał-Elf tranself EP gl4 80W/90(ok 20zł/litr)
olej syntetyk-Mannol 75W90 Extra:
http://mannol.de/pl/?action=accessory_c ... l%2075W-90
bardzo dobry, wycisza żukomost elegancko.
do niedawna lałem Totala transmission FE, wcześniej Valvoline Durablend, ale ten Mannol pobił wszystko. i kosztuje 25zł/litr
Specem od mostów jest tu Marian.

Autor:  Marian [ 22 stycznia 2016, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

Niestety nie. W kwestii skrzyń biegów mogę coś poradzić. W przypadku przekładni kątowej w moście - niestety nie mam na tyle doświadczenia, by coś sugerować. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to spróbować wyregulować, jak to ma być i sprawdzić przyleganie zębów. Jeśli jest dobre wg książki, to tak zostawić, jeśli jest za słabe, np zazębia się tylko małym fragmentem - wtedy lepiej wrócić do poprzeniego ustawienia. Ogólnie najlepiej i tak posprawdzać przyleganie. Tyle mogę powiedzieć z teorii ;)

Autor:  Strucelsw [ 22 stycznia 2016, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

A myślałem, ze to Twój ten forumowy tutorial o moście:(

Autor:  Marian [ 22 stycznia 2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

Nie, to Sebastiana ;)

Autor:  Azajcew [ 25 stycznia 2016, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców

W takim razie, jedyne co zamierzam zrobić to włożę dodatkowe podkładki w to podwójne łożysko (na czuja) i faktycznie zainwestuję w olej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/