Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3123 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Azajcew [ 22 stycznia 2016, 14:37 ] |
Tytuł: | Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
Kupiłem ostatnio stary most z przełożeniem 10/41. Miał być super nówka, ale na wszelki wypadek rozkręciłem, wyczyściłem itd. Niepokoi mnie regulacja wałka atakującego, a mianowicie: - Nakrętka od strony wału napędowego była "dokręcona palcami". Gdyby nie zawleczka, pewnie by się dawno odkręciła. W książce jest podane że trzeba dokręcić 117 Nm więc dość mocno. Gdy ja to dokręciłem to łożysko stanęło. Między częściami łożyska wewnętrznego jest gruby pierścień i kilka podkładek regulacyjnych. Wydaje mi się, że jest ich za mało, skoro naciąg łożyska jest regulowany nakrętką. - Całe łożysko wystaje z obudowy mostu na tyle, że było założone kilka uszczelek pod ten dekiel z simmeringiem, żeby nie było szpary. - Przekładnia zazębia się tak, że początek zęba koła talerzowego wypada jakieś 2 mm od początku zęba ataku (atak jest wysunięty). - Jest jakieś 2-2,5 mm luzu licząc po obwodzie osłony simmeringu. Wygląda na to, że chyba ktoś się nie przyłożył do regulacji mostu. I teraz pytanie: - Czy jest to wszystko bardzo źle? - Czy jest sens próbować regulować ten most skoro zębatki dotarły się w tej pozycji (podobno most ma 82 tys. przebiegu)? - Czy po prostu złożyć jak było, zalać dobrym olejem przekładniowym i o tym nie myśleć? Przyznam się, że trochę boję się coś spieprzyć jeszcze bardziej, a zestaw 10/40 kosztuje majątek. Nie za bardzo czuję się też na siłach w takich stricte mechanicznych sprawach. Będę wdzięczny za opinie. |
Autor: | Strucelsw [ 22 stycznia 2016, 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
olej minerał-Elf tranself EP gl4 80W/90(ok 20zł/litr) olej syntetyk-Mannol 75W90 Extra: http://mannol.de/pl/?action=accessory_c ... l%2075W-90 bardzo dobry, wycisza żukomost elegancko. do niedawna lałem Totala transmission FE, wcześniej Valvoline Durablend, ale ten Mannol pobił wszystko. i kosztuje 25zł/litr Specem od mostów jest tu Marian. |
Autor: | Marian [ 22 stycznia 2016, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
Niestety nie. W kwestii skrzyń biegów mogę coś poradzić. W przypadku przekładni kątowej w moście - niestety nie mam na tyle doświadczenia, by coś sugerować. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to spróbować wyregulować, jak to ma być i sprawdzić przyleganie zębów. Jeśli jest dobre wg książki, to tak zostawić, jeśli jest za słabe, np zazębia się tylko małym fragmentem - wtedy lepiej wrócić do poprzeniego ustawienia. Ogólnie najlepiej i tak posprawdzać przyleganie. Tyle mogę powiedzieć z teorii ![]() |
Autor: | Strucelsw [ 22 stycznia 2016, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
A myślałem, ze to Twój ten forumowy tutorial o moście:( |
Autor: | Marian [ 22 stycznia 2016, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
Nie, to Sebastiana ![]() |
Autor: | Azajcew [ 25 stycznia 2016, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: Przekładnia główna, stary most - pytanie do znawców |
W takim razie, jedyne co zamierzam zrobić to włożę dodatkowe podkładki w to podwójne łożysko (na czuja) i faktycznie zainwestuję w olej. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |